IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Електронните асистенти скараха малките сервизи и производителите

Системите за активна безопасност може да се ремонтират само при официалните дилъри

Електронните асистенти скараха малките сервизи и производителите

Съвременните автомобили стават все по-сложни, тъй като са оборудвани с голям брой асистенти на водача и системи за безопасност. Появилите се проблеми при тях могат да бъдат отстранени единствено в сервизните центрове на дилърите, продали колата. А това предизвиква вълна от критики от страна на по-малките сервизи в САЩ, които доминират на пазара на автомобили на старо.

Тези малки компании са категорични, че могат да произвеждат детайли и да изпълняват необходимите ремонти срещу в пъти по-ниски суми от тези, които искат от официалните дилърства на съответните марки. Автомобилните производители обаче не са съгласни и това се оказва сериозен проблем.

системи

Например, Subaru съобщава на своите клиенти, че всички проблеми, предизвикани от намесата в система EyeSight, не се покриват от гаранцията на автомобила. Nissan, Infiniti и Volvo също обещават проблеми с гаранционния ремонт, като открият, че неоторизираните сервизи са "пипали" по електронните асистенти за движение.

Все пак има и производители, които не работят по този начин. General Motors и Honda твърдят, че оригиналните детайли и ремонти в сервизите на официалните дилърства са много важни за осигуряване на безопасността, но тези две компании не отказват гаранция в случай на външна намеса.

В крайна сметка обединение от независими сервизи и производители на резервни части се обърнаха към Федералната търговска комисия на САЩ и към властите на отделните щати, тъй като смятат, че ограниченията от страна на автомобилните производители пречат на правото им на труд. За да се промени това, големите компании трябва да дадат достъп до програмното оборудване за диагностика и ремонт на тези системи. Сега такъв имат само официалните дилъри. 

Представители на автомобилната индустрия обаче смятат, че нивото на сложност на новите системи за безопасност въвежда нови правила на пазара на автомобили на старо. Те са категорични, че малките сервизи не притежават нито квалификация, нито отит за качествена замяна или ремонт на камери, радари и ултразвукови датчици, които са вградени в конструкцията на автомобила.

Снимка: Motor

0 от 500
  • #5
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    това ауди не го ли държиш в гараж със денонощна охрана
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Застрахователите не покриват изцяло липсващи части.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    електрифициран ( преди 1 ден )
    Ремонтирам от доста дьлго време елекрически и хибридни автомобили, които официалните сервизи не могат да поправят. Имам акаунти в сервизните сайтове на всички производители и правя диагностика и ьпдейти на всички системи. ЕС задьлжи всички производители да дадат достьп до сервизната си документация и софтуера на алтелнативните сервизи
  • #2
    4 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 1 ден )
    Мисля в статията се говори за гаранционно облужване и че гаранцията може да отпадне. А на Аудитото ти като са откраднали датчиците, не се ли покрива от Автокаско? Вече ако няма такова, е друг въпрос.
  • #1
    7 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Доста кофти практика. Резервните части също са тройно надценену, защото е практически невъзможно да се произведе аналог. Например моето Ауди му откраднаха радарните датчици. Ауди искат 7000 лв за комплекта, при положение, че целият пакет полуавтономни технологии за модела струва доста по-малко, а той включва и доста скъп паралелен процесор, камери, софтуер (който е може би най-скъпата част). Чист монопол.