IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.


ремонти


Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.


0 от 500
  • #55
    16 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Принципно ругаещите са прави, но това не променя факта, че в ЕС се живее най-добре. Споделени социални и здравни системи, пенсии и т.н. Както казва един мой приятел, в Щатите ако знаят какъв е живота в Европа, ще скочат в океана и ще плуват до тук. Дали е бюрокрация, монопол, стремеж към п р е е б а в а н е на малките не знам. Автопроизводителите ще се опитват да компенсират намалените продажби със следгаранционно обслужване. Гадно е, но не е болка за умиране. Пък и следва да забогатяваме.
  • #54
    56 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    От тоя *** съюз се чудят каква по-голяма глупост да измислят. Но така е когато населението са станали оФце и ги водят, като стадо. То не бяха зелени сделки, зелени програми, солари, перки, електрокари и бонуси да си купиш тостер на колела и какво ли още не. Напълниха континента с хора от друга религия и култура, а сега и с колите се гаврят. Дано Тръмп и Путин успеят да се преборят с това световно зло, което ни е налазило и ни задушава.
  • #53
    53 rate up comment 11 rate down comment
    Антиглобалист ( преди 1 седмица )
    То коли и без това скоро може и да няма, както ги гласят нещата с електронното евро. Отгоре ще ни казват какво можем да си купим и какво не, какво да ядем, къде да ходим и т.н. Всеки ще има въглероден отпечатък. Това е целта на глобалистите да им станем роби и да ни редуцират до бройка, която да им бъде обслужващ персонал само, за органи и за задоволяване на извратените им желания. Това се смяташе за теория на конспирацията, но тя все повече става реалност. От нас зависи дали ще го допуснем.
  • #52
    30 rate up comment 4 rate down comment
    Чугуниц ( преди 1 седмица )
    Мен подобна мярка няма как да ме засегне.Аз карам въображаема Лада и си свиркам.
  • #51
    63 rate up comment 19 rate down comment
    Коцето ( преди 1 седмица )
    Въпроса е в това че демокрацията безвъзвратно умира в Европа.След стотина години може да се прекръсти на концлагера Европа.
  • #50
    34 rate up comment 78 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Гледам как всеки пише и плюе против ЕС, против еврото, против това, онова и тн. Някакви хора си настояват на практики от миналия век, прасета, сланина, смукачи, и тн. Ако искате да минеме обратно на манивели? И да чакаме по 10 години за Москвич? Ще кажеш, че 90% от хората тука карат коли на 5 години, дето току що им е изтекла гаранцията и сега се вайкат. Споко, тия коли на по 10-15+ години, нито имат софтуера, нито "хардуера" да бъдат засегнати от това. Спи спокойно, ***, ЕС няма да те изяде ...
  • #49
    6 rate up comment 20 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    EU ***!
  • #48
    36 rate up comment 19 rate down comment
    Джо Бързия ( преди 1 седмица )
    Поредната партенка за вярващи *** Копейки...Автомобилите не могат да бъдат обслужвани само в официалните сервизи защото нямат този капацитет. Това са АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ!
  • #47
    42 rate up comment 3 rate down comment
    ровер ( преди 1 седмица )
    Автомобилите общо взето от 2021 година са с добавен гейтуей, ограничаващ в различна степен достъпа до компа на колата. Това е една кутия, поставена между OBD2 порта и компа на автомобила, която е завряна някъде - зад арматура, жабка... Разкачва се тази кутия и с помощта на кабел за 15 лева от Алиекспрес диагностичният скенер се свърза направо с компа на колата. Оттам нататък се действа, като се заобикаля гейтуея.Засега е така, което означава, че автомобили до 2025 нямат проблем.
  • #46
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Автомобилите общо взето от 2021 година са с добавен гейтуей, ограничаващ в различна степен достъпа до компа на колата. Това е една кутия, поставена между OBD2 порта и компа на автомобила, която е завряна някъде - зад арматура, жабка... Разкачва се тази кутия и с помощта на кабел за 15 лева от Алиекспрес диагностичният скенер се свърза направо с компа на колата. Оттам нататък се действа, като се заобикаля гейтуея.Засега е така, което означава, че автомобили до 2025 нямат проблем.