IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.


ремонти


Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.


0 от 500
  • #65
    14 rate up comment 4 rate down comment
    Душко Добродушков ( преди 1 седмица )
    Преди 20 г. с Фиат Брава, понеже беше с две пробки и нямах канал да ръчкам отдолу - купих 5 кила антифриз и отидох в офиц. сервиз.да ми го сменят. Некъв *** трепереше от студ в голямото хале, и не знаеше колко струва смяната... Отвори едни дебели книги и се зарови да чете.... Брадясах, и почнах и аз да треперя. Накрая идва тоя и ми вика "35 лв"... Моляяя??!?... Абе пич, викам му, антифриза ми струва 3 лева бе.... Бях готов да дам до 20. Накрая ми го смени един малък сервиз срещу 5 лв..
  • #64
    25 rate up comment 4 rate down comment
    Николаи ( преди 1 седмица )
    За това наидобре е аналогова кола колкото по малко електроника по добре
  • #63
    21 rate up comment 3 rate down comment
    Божидар ( преди 1 седмица )
    А в същото време, официалните сервизи "си обновяват софтуера" и спират да обслужват коли над 10 години.
  • #62
    18 rate up comment 0 rate down comment
    бай иван ( преди 1 седмица )
    МОАТ ДА МЕ ФАНАТ ЗА КАРДАНА аз си имам умения правя си я сам....само 1канал ми трябва
  • #61
    26 rate up comment 2 rate down comment
    Чича ви от Горно Нан ( преди 1 седмица )
    Оооо, тия кавали моа да ме 'фанат за дъртите м*ди!Язе ше си карам още дълго време 40-годишнио Голф 2. За последните три години съм дал цели 70 лева за ново жило на съединителя и по 50 лева всяка година за ново масло и филтър да го обслужвам.
  • #60
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Потребител ( преди 1 седмица )
    Номер 19, то пък понеже в големите официални сервизи така качествено работят, та няма що! След тях колата е за скрап
  • #59
    21 rate up comment 0 rate down comment
    Дим ( преди 1 седмица )
    Сега е евтино за една част дадох 500лвНе ми се мисли след това
  • #58
    27 rate up comment 2 rate down comment
    Бедняк ( преди 1 седмица )
    Ами то най-добре да си продавам колата веднага, тогава? Не че в малките сервизи не дерат кожи, но в официалните взимат и скалп... В детските ми години колата беше лукс, после стана необходимост, сега се превръща отново в лукс - и то доста по-солиден.....Яхваме велосипедите, и така.... Те да си ремонтират в официалните сервизи...
  • #57
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    До номер 7: Цитат: "Там не може квартален майстор да слага употребвявани части и да кърпи с тел и свински опашки без да носи отговорност." глупости. В Западна Европа е пълно с всякакви балкански тарикати със сервизи. Босненци, сърби, албанци, българи. Въртят си същите схеми като на Балканите. Да, ако ги хванат ще има наказания, но те разчитат на това, че няма да ги хванат.
  • #56
    5 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Имаш нова кола. Един ден се събуждаш и се оказва, че докато си спал някой ти е откраднал я фаровете, я някакви сензори. Ами извинявайте, ама аз предпочитам да има начин откраднатите части да не могат да бъдат използвани за да нямат крадците мотивация да правят подобни неща. Представете си да имате в Интернет дигитален двойник на автомобила си и да можете да проследите откъде идват частите. Да знаете, че не са втора ръка, да знаете че не са крадени.