fallback

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.

Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.

fallback
  • #47
    ровер ( преди 7 месеца )
    Автомобилите общо взето от 2021 година са с добавен гейтуей, ограничаващ в различна степен достъпа до компа на колата. Това е една кутия, поставена между OBD2 порта и компа на автомобила, която е завряна някъде - зад арматура, жабка... Разкачва се тази кутия и с помощта на кабел за 15 лева от Алиекспрес диагностичният скенер се свърза направо с компа на колата. Оттам нататък се действа, като се заобикаля гейтуея.Засега е така, което означава, че автомобили до 2025 нямат проблем.
  • #46
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Автомобилите общо взето от 2021 година са с добавен гейтуей, ограничаващ в различна степен достъпа до компа на колата. Това е една кутия, поставена между OBD2 порта и компа на автомобила, която е завряна някъде - зад арматура, жабка... Разкачва се тази кутия и с помощта на кабел за 15 лева от Алиекспрес диагностичният скенер се свърза направо с компа на колата. Оттам нататък се действа, като се заобикаля гейтуея.Засега е така, което означава, че автомобили до 2025 нямат проблем.
  • #45
    rover ( преди 7 месеца )
    Всъщност всички автомобили някъде до 2021 могат да бъдат подложени на диагностика и интервенции в блоковете без проблем.
  • #44
    Желю ( преди 7 месеца )
    вече ви спряха парите и го карата на безплатно плюене по Европа и цивилизацията и си искате Ruzzкий мир, ама няма - ей го чемодан, вокзал, Масква и ***. А за статията - няма как да стане това, статията е от типа Ще, Ще има нова Лада - нема, Ще има нова Волга- нема, Рyсия Ще произвежда нова Уазка - нема :)
  • #43
    Някой ( преди 7 месеца )
    Евросъюзът е най-голямата грешка която сме правили. И не евросъюзът измисля тези тъпотии, всичко идва от алчните българи в Евросъюза. Докато сме в подобен мафиотски съюз ще ставаме все по зле, богатите ще стават по-богати а бедните повече. Този съюз е на принципа вземи от бедните дай на богатите. За тези които ще кажат, че това са глупости, да си спестят глупостите защото лично аз бях на стаж там и видях с очите си всичко това.
  • #42
    Пп ( преди 7 месеца )
    Скоро ако поискаш да излезеш от ЕС, понеже си влазъл в Еврозоната ще запорират банковите разплащания и всички ще изпищим, че не разполагаме със средствата сии излизането от ЕС ще приключи много бързо. Ако излезем и протестираме срещу приемане на еврото и влизането ни в Еврозоната има голям шанс да сме по самостоятелни и без това лева е обвързан с еврото. Не виждам смисъл да се правят излишни операции. Гърците нали искаха да излизат. Скръцнаха им със спиране на банковите разплащания и приключиха
  • #41
    АК -47 ( преди 7 месеца )
    Няма ли да привмат нещо и за самолети ф16 втора ръка,че ако вземе та падне на магистралата стой та гледай чудо.
  • #40
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Незнам за съветския съюз дали е бил диктатура но ЕС определено се превръща в това и все повече се затваря всичко в него
  • #39
    Иван ( преди 7 месеца )
    Мдааа тия пръдльовци от ЕС кво ли няма да измислят само и само да лапат а нашите продажници мълчат. В тия измислени сервизи работят пълни некадърници, не може на един гаранционен автомобил да свалиш двигателя 5 пъти и накрая да го сменят заради нищо. И на края при бай Петко в гаражчето за жълти стотинки и двигателя пее. ЩЕ РЕМОНТИРАМ КЪДЕТО ИСКАМ, ЩЕ СИ КОЛЯ ПРАСЕТО, ЩЕ ЯМ СЛАНИНА,ШКЕМБЕ И СИРЕНЕ ОТ МЛЯКО И ЩЕ СЪДЯ СТАРИ СОРТОВЕ ДОМАТИ. А КЛОУНИТЕ ОТ ЕС ДА СИ ГЛЕДАТ РАБОТАТА
  • #38
    Иванов ( преди 7 месеца )
    У нас в официалните сервизи са най-големите некадърници.
fallback
Последни