fallback

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.

Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.

fallback
  • #67
    Петър ( преди 7 месеца )
    Никой неможе да те накара на сила къде ще си ремонтираш колата.
  • #66
    Това е пропаганда ( преди 7 месеца )
    Понеже си направих труда да проверя, за разлика от 99% от хората коментиращи тук - такъв закон няма. Има законодателен акт за цифровите услуги, където пише точно обратното, на това което пише в тая н*срана статия.Производителите на автомобили и официалните сервизи ще трябва да споделят информация необходима за ремонт и поддръжка с независими сервизи - сиреч Бай Иван, кварталния "сервиз" и тем подобни.Не мога да повярвам как вярвате на всичко, което четете в случайни сайтове, без да го провер ...
  • #65
    Душко Добродушков ( преди 7 месеца )
    Преди 20 г. с Фиат Брава, понеже беше с две пробки и нямах канал да ръчкам отдолу - купих 5 кила антифриз и отидох в офиц. сервиз.да ми го сменят. Некъв *** трепереше от студ в голямото хале, и не знаеше колко струва смяната... Отвори едни дебели книги и се зарови да чете.... Брадясах, и почнах и аз да треперя. Накрая идва тоя и ми вика "35 лв"... Моляяя??!?... Абе пич, викам му, антифриза ми струва 3 лева бе.... Бях готов да дам до 20. Накрая ми го смени един малък сервиз срещу 5 лв..
  • #64
    Николаи ( преди 7 месеца )
    За това наидобре е аналогова кола колкото по малко електроника по добре
  • #63
    Божидар ( преди 7 месеца )
    А в същото време, официалните сервизи "си обновяват софтуера" и спират да обслужват коли над 10 години.
  • #62
    бай иван ( преди 7 месеца )
    МОАТ ДА МЕ ФАНАТ ЗА КАРДАНА аз си имам умения правя си я сам....само 1канал ми трябва
  • #61
    Чича ви от Горно Нан ( преди 7 месеца )
    Оооо, тия кавали моа да ме 'фанат за дъртите м*ди!Язе ше си карам още дълго време 40-годишнио Голф 2. За последните три години съм дал цели 70 лева за ново жило на съединителя и по 50 лева всяка година за ново масло и филтър да го обслужвам.
  • #60
    Потребител ( преди 7 месеца )
    Номер 19, то пък понеже в големите официални сервизи така качествено работят, та няма що! След тях колата е за скрап
  • #59
    Дим ( преди 7 месеца )
    Сега е евтино за една част дадох 500лвНе ми се мисли след това
  • #58
    Бедняк ( преди 7 месеца )
    Ами то най-добре да си продавам колата веднага, тогава? Не че в малките сервизи не дерат кожи, но в официалните взимат и скалп... В детските ми години колата беше лукс, после стана необходимост, сега се превръща отново в лукс - и то доста по-солиден.....Яхваме велосипедите, и така.... Те да си ремонтират в официалните сервизи...
fallback
Последни