fallback

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.

Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.

fallback
  • #57
    анонимен ( преди 7 месеца )
    До номер 7: Цитат: "Там не може квартален майстор да слага употребвявани части и да кърпи с тел и свински опашки без да носи отговорност." глупости. В Западна Европа е пълно с всякакви балкански тарикати със сервизи. Босненци, сърби, албанци, българи. Въртят си същите схеми като на Балканите. Да, ако ги хванат ще има наказания, но те разчитат на това, че няма да ги хванат.
  • #56
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Имаш нова кола. Един ден се събуждаш и се оказва, че докато си спал някой ти е откраднал я фаровете, я някакви сензори. Ами извинявайте, ама аз предпочитам да има начин откраднатите части да не могат да бъдат използвани за да нямат крадците мотивация да правят подобни неща. Представете си да имате в Интернет дигитален двойник на автомобила си и да можете да проследите откъде идват частите. Да знаете, че не са втора ръка, да знаете че не са крадени.
  • #55
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Принципно ругаещите са прави, но това не променя факта, че в ЕС се живее най-добре. Споделени социални и здравни системи, пенсии и т.н. Както казва един мой приятел, в Щатите ако знаят какъв е живота в Европа, ще скочат в океана и ще плуват до тук. Дали е бюрокрация, монопол, стремеж към п р е е б а в а н е на малките не знам. Автопроизводителите ще се опитват да компенсират намалените продажби със следгаранционно обслужване. Гадно е, но не е болка за умиране. Пък и следва да забогатяваме.
  • #54
    анонимен ( преди 7 месеца )
    От тоя *** съюз се чудят каква по-голяма глупост да измислят. Но така е когато населението са станали оФце и ги водят, като стадо. То не бяха зелени сделки, зелени програми, солари, перки, електрокари и бонуси да си купиш тостер на колела и какво ли още не. Напълниха континента с хора от друга религия и култура, а сега и с колите се гаврят. Дано Тръмп и Путин успеят да се преборят с това световно зло, което ни е налазило и ни задушава.
  • #53
    Антиглобалист ( преди 7 месеца )
    То коли и без това скоро може и да няма, както ги гласят нещата с електронното евро. Отгоре ще ни казват какво можем да си купим и какво не, какво да ядем, къде да ходим и т.н. Всеки ще има въглероден отпечатък. Това е целта на глобалистите да им станем роби и да ни редуцират до бройка, която да им бъде обслужващ персонал само, за органи и за задоволяване на извратените им желания. Това се смяташе за теория на конспирацията, но тя все повече става реалност. От нас зависи дали ще го допуснем.
  • #52
    Чугуниц ( преди 7 месеца )
    Мен подобна мярка няма как да ме засегне.Аз карам въображаема Лада и си свиркам.
  • #51
    Коцето ( преди 7 месеца )
    Въпроса е в това че демокрацията безвъзвратно умира в Европа.След стотина години може да се прекръсти на концлагера Европа.
  • #50
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Гледам как всеки пише и плюе против ЕС, против еврото, против това, онова и тн. Някакви хора си настояват на практики от миналия век, прасета, сланина, смукачи, и тн. Ако искате да минеме обратно на манивели? И да чакаме по 10 години за Москвич? Ще кажеш, че 90% от хората тука карат коли на 5 години, дето току що им е изтекла гаранцията и сега се вайкат. Споко, тия коли на по 10-15+ години, нито имат софтуера, нито "хардуера" да бъдат засегнати от това. Спи спокойно, ***, ЕС няма да те изяде ...
  • #49
    анонимен ( преди 7 месеца )
    EU ***!
  • #48
    Джо Бързия ( преди 7 месеца )
    Поредната партенка за вярващи *** ***...Автомобилите не могат да бъдат обслужвани само в официалните сервизи защото нямат този капацитет. Това са АБСОЛЮТНИ ГЛУПОСТИ!
fallback
Последни