fallback

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.

Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.

fallback
  • #37
    До 34 ( преди 7 месеца )
    Какво общо има Парапета? Имаш поздрави от кмета на Симитли. И шиши те обича ...
  • #36
    Кауньа ( преди 7 месеца )
    Тоя льольовци скоро и закон да не ядем криви краставици ще пишат!
  • #35
    Павел ( преди 7 месеца )
    Хора ние сме скапани мишки докато си мълчиме всеки ще си прави каквото си поиска никоя друга държава няма право да да казва България какво ще прави ако станат прекалено нагли много е лесно напускане на ЕС май ще ни е по добре
  • #34
    СЧУПЕНИТЕ ( преди 7 месеца )
    От НСО, На кой сервиз ги карат? За едни приятели питам! ГНОМАи ПАРАПЕТА им викат на МИСКИНИТЕ!
  • #33
    Бачо ( преди 7 месеца )
    Карам Ситроен закарах я в сервиз официален на същата фирма.Платих +3000 лв и си я взех с пътна помощ. Закарах я на непознат възрастен майстор и за ДВА дни беше готова. Аз давам парите , откъде накъде някакъв еврогей ще ме накара да се прекарам отново. Колата е моя, парите също.
  • #32
    Автоцентър Александр ( преди 7 месеца )
    Нищо не е така както изглежда нека го приемат,но нищо няма да се промени и сега мерцедес ни продава достъп с новия Стар 20 токена кодиране ...Цените скочиха с 5% към краен клиент на диагностика и кодиране.Не смятам ,че това ще оскъпи кой знае с колко ремонтите просто документацията е макло повече !
  • #31
    Василев ( преди 7 месеца )
    Тея от ЕС няма ли да се спрат бе не можеме вече да им смогваме на разходите,тоя съюз какво измисли да е по лесно за хората,мисли се само за едрия бизнес и корпорациите.
  • #30
    Ники ( преди 7 месеца )
    Ей ся че си закарам колата в оторизиран сервиз.. Да го духат!
  • #29
    Рони ( преди 7 месеца )
    Обслужват се корпорациите а за малкия и среден бизнес не се мисли!
  • #28
    28 ( преди 7 месеца )
    и с издаден код да извършват ел. услуги. същото важи и за автоключарите. всичко това важи и за напълно електрическите коли. В Полша вече произвеждат статори, ротори, инвертори и конвертори за някои по стари модели електрически коли. Освен това произвеждат и специализираните механипни инструменти необходими за правилния демонтаж и монтаж на електрическите елементи.
fallback
Последни