fallback

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.

Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.

fallback
  • #27
    28 ( преди 7 месеца )
    и други възли и агрегати се произвеждат от втори компании и само се сглобяват от производителя. те винаги ще си произвеждат части за отделните възли. двигателите имат бутала сегменти биели на алтернативни фирми в цял свят. Няма как да изгорят всичките тези бизнеси заради кибер сигурността на съвременния автомобил. в това число влизат всички видове хибриди и напълно електричните. Ще задължът майсторите които имат достъп до CAN-C модули за сигурност да се регистрират и с код да извършват ел.
  • #26
    сервиз автоматици ( преди 7 месеца )
    доста коментари но никой не даде съществена информация към новината. обикновените умници с няколко за учени коментари. богаташите с новите коли хулят по тези със старите. (същите богаташи който с новите коли дори в оторизирани сервиз се правят пък на бедни да им е по евтино) едно и също. работата е там че големите производители на алтернативни части,освен това и оборудване(подемници, скенери, всякакви стендове и специални инструменти) няма да стоят и да гледат. освен това няща като ск. кутии ока
  • #25
    ЕС още ( преди 7 месеца )
    Каво ще си измисли със за...ка си джендърски?
  • #24
    До 15 ( преди 7 месеца )
    По принцип една кола ако се обслужва правилно и поддържа добре, то тя няма как да се разпадне. Факта, че предполагаш разпадане на твоята, говори колко добре я поддържаш с руския софтуер. От толкова пишман разбирачи и самоуки майстори сме с разпадащ се автопарк!
  • #23
    Росен ( преди 7 месеца )
    Това е поредното безумие което ще направят ! Някой си мислят че софтуерно ще изключи някой неща, но тези не са балами ,ще те проверяват, когато минаваш тех.преглед и може и на случаен принцип на някоя отбивка да те тестват както е с еко емисиите в някои държави в ЕС . Българските офицялни сервизи вече са по-скъпи от тези например в Нидерландия.Във България за една и съща услуга VW ми иска 4450 лева ,а в Нидерландия 1590 евро!
  • #22
    Офицер ( преди 7 месеца )
    Че то в официалния сервиз да си обслужваш таратайката е поне два пъти по-евтино от кварталните тарикати. Моята кола е над 5 години например и цената за масло и филтър в официалното представителство е 177лв. с ДДС и труд. За справка гаражният тарикат до вкъщи ми искаше 200лв. за масло, 50лв. за филтър и още 100лв. за труд. Еми не е луд тоя дето яде баницата
  • #21
    До 20 и 21 ( преди 7 месеца )
    В момента някой задължава ли ви да ходите в малки сервизи? Не. Именно за възможност за избор става дума. Прав ви път към официалните сервизи и много здраве да им предадете от мен.
  • #20
    Бай... онУЙ ( преди 7 месеца )
    Че то в малките " работилници" дерат много повече! Да не говорим, че навсякъде са некомпетентни... Ако зацепят правилно ангренажа, то това е чиста случайност.
  • #19
    Мда ( преди 7 месеца )
    Като започна да получавам фактури и гаранции от малките сервизи, тогава мога да застана на тяхна страна. Докато се евават с клиентите си и като стане проблем се правят, че никога не са те виждали, да ги клеца кой как ги хване. Фирмените те цакат с цени, малките те цакат с качество и тарикатлъци. Като клиент всеки ме цака, така, че не ми дреме тях как ще ги цакат
  • #18
    Скъсани боксерки ( преди 7 месеца )
    И как точно ще затворят гаражния сервиз? Слагам отвън надпис Детайлинг и продължавам да работя с пиратски софтуер....Богатите държави са богати, не защото ограничават действащия бизнес, а защото стимулират развитието и на новия....После прибират едни данъци, патенти, такси....И така....
fallback
Последни