fallback

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.

Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.

fallback
  • #7
    до 3 ( преди 8 месеца )
    В западна Европа няма малки гаражни майстори без лиценз и неплащащи данъци. За това там няма голяма разлика в цената между официален и алтернативен сервиз. Там не може квартален майстор да слага употребвявани части и да кърпи с тел и свински опашки без да носи отговорност.
  • #6
    само и единствено ( преди 8 месеца )
    новите.Старите ще си ги караме докато има части.....
  • #5
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И после се чудим и маем защо има "явления" като "Алтернатива за Германия" и "Възраждане". Цялата тая електроника могат да си я пъхнат някъде авто производителите. На мен не ми пречи да паля с дърпане на смукач. Ама гадовете ще ги направят незаконни тези със смукачите, което ни връща към първото изречение по-горе.
  • #4
    Турбо ( преди 8 месеца )
    Плашите само гаргите.Ремонта на автомобила не е свързан само с разчитането на грешки на панела.Работата по двигателя или окачването не изисква достъп до данните на автомобила.
  • #3
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Родните майстори ще му намерят цаката, вече всеки може да се върже към колата иначе обслужването в официален сервиз наистина е двойно като цена но заради гаранцията си изнуден, ЕС това защо не го разследва?
  • #2
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Абе мрънкане мрънкане, но една затворена система (walled garden) си има своите предимства. Теоретично може всяка част която изисква електронна активация да бъде проследявана и така да се ограничи пазарът на крадени части. Също така това дава възможности достъпът до компютрите на автомобилите да е по-добре защитен и това да усложни кражбите на автомобили. Сега всеки *** и пульо има достъп.
  • #1
    анонимен ( преди 8 месеца )
    общо взето започват игрите на глада "забавна" реклама на ауди отпреди десетина години Audi Service Commercial "Mechanics" - Zombies https://youtu.be/_jzkEdJyF-Q един министър председател ви се молеше от екряна на зомби сандъка за бога братя не купувайте
fallback
Последни