fallback

Край на евтините ремонти - спират достъпа на сервизи до данните на колата

Новото законодателство за цифрова сигурност в ЕС влиза в сила през септември тази година

Ново правило ще в ЕС ще принуди собствениците на автомобили да ги обслужват и ремонтират само в официални сервизи на производители. През септември година в сила влиза нов Законодателен акт за цифровите данни, който ще ограничи достъпа на независими сервизи до данните на превозните средства.

Дори появилата се на панела грешката да бъде отстранена, ще е необходим достъп до сървъра на производителя, което означава посещение на официалния сервиз. По предварителни данни това може да увеличи цената на ремонтите с 25% и дори повече, тъй като новите автомобили все повече изискват софтуерно активиране на компоненти и абонаменти за отдалечен софтуер.

Според Асоциацията на независимите автомобилни дистрибутори (CLEPA) до 20% от частите вече изискват онлайн разрешение за монтаж и настройка, включително спирачки, акумулатори и дори лампи. От Асоциацията алармират, че новият закон ще доведе до монопол на дилърите, ще ограничи избора и ще удари портфейла на шофьорите.

В същото време аргументът на властите в ЕС е киберсигурността, заради която автомобилни производители в последно време бяха принудени да се откажат от някои свои модели. Експерти обаче са категорични, че това е само претекст за затваряне на пазара за следпродажбено обслужване. И ако тези изменения бъдат приети, повечето малки сервизи и работилници в Европа ще изчезнат през следващите няколко години.

fallback
  • #17
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Достъп до кое по точно? Щото съвременните коли имат много излишни системи които без проблем могат да бъдат изолирани и изключени и колата да продължи да си функционира нормално. Това което е важно като управлението на двигателя, скоростната кутия волана спирачките и окачването пък може да върже към друга външна електроника и друг софтуер и напълно се елиминират стоковите настройки. Това са елементарни неща които тунинг фирмите ги правят от 30 години за да променят динамиката на колите.
  • #16
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Платените калинки лобисти в ЕК се грижат само как монопола да е добре нахранен.
  • #15
    До #14 ( преди 7 месеца )
    Е, то и без достатъчно усет и ум не би трябвало да се кара, но... караш, нали?
  • #14
    Някой си ( преди 7 месеца )
    Аз затова не си купувам нова кола... Имам си гараж и искам сам да си ръчкам по нея... Руснаците предлагат софтуер безплатен за марката която карам... Ще я карам колата докато се разпадне защото не обичам месечните вноски, който ги обича да си купи нова...
  • #13
    Гост ( преди 7 месеца )
    Гледали ли сте "да продадеш колата си" с Майк Брюър и Ед Чайна? Ползват се части втора употреба и още как.
  • #12
    EDDY ( преди 7 месеца )
    Абе тея в европейския не разбраха ли че тъпотиите които измислят в българия са неприложили. Хубаво е да измислят нещо по умно по за обикновения човек.Иначе "керванът си върви кучетата си лаят". На крадко БЛЯ, БЛЯ.
  • #11
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Пълни глупости
  • #10
    анонимен ( преди 7 месеца )
    само който няма пари да си подържа стария си автомобил си купува нов за съжаление автопроизводителите спират постепенно производство и подръжка на резервни части и ще се ходи пеш до плажа вместо с мерседес на работа
  • #9
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Но не може ако софта не се ьп дейтне, колата да откаже да ти пусне климатика....
  • #8
    анонимен ( преди 7 месеца )
    То и тук има такива сервизи.И там не се слагат употребявани части.И са абсолютно на светло.Всяка марка има такъв сервиз и не е официалния.И е по-евтино и качествено.
fallback
Последни