Докато цялото внимание е насочено към CarPlay Ultra и обещанието му да трансформира арматурното табло в гигантски iPhone, Apple всъщност продължава да разработва "класическата" версия на CarPlay с iOS 26.2. Две много конкретни нови функции идват в салона: накрая, по-плавно управление на закачените разговори и нови пространства за уиджетите, знак, че Apple е разбрала, че екранът на автомобила не се управлява като обикновен дисплей на смартфон.

Досега начинът, по който работеха закачените разговори, се смяташе за ергономично безсмислен от някои: те можеха да се управляват на iPhone и да се осъществява достъп до тях в CarPlay, но беше невъзможно да се редактират от екрана на автомобила. С iOS 26.2 това ограничение най-накрая е премахнато. Вече те може да се пренареждат, закачват или откачват директно от интерфейса на CarPlay, без да се налага да използвате телефона. Apple също така обяви обновяване на интерфейса за разговори, за да го доближи до това, което познаваме в iOS, което намалява разминаването между смартфона и информационно-развлекателната система.
На практика въздействието не е чак толкова незначително: на пътя не се очаква шофьорите да имат когнитивните ресурси, за да се справят с ограничен интерфейс. Колкото по-безпроблемно е взаимодействието между iPhone и CarPlay, толкова по-малко е изкушението да се заобиколят ограниченията чрез манипулиране на телефона по време на шофиране. Именно този вид детайл ще определи дългосрочното приемане на CarPlay, особено след като някои автомобилни производители налагат свои собствени вградени операционни системи.

Друго интересно развитие е управлението на CarPlay уиджетите. Въведени с iOS 26, те позволяваха на потребителите да показват информация като музика, времето или календар, заедно с навигационната карта, но броят на едновременно видимите уиджети зависеше от размера и резолюцията на екрана. При много модели това водеше до показване само на един или два уиджета един до друг, с много загубено екранно пространство. С iOS 26.2 някои автомобили вече имат трета хоризонтално превъртаща се "колона" от уиджети. Списъкът на тези модели обаче още не е много ясен.
Apple обаче уточнява, че броят на категориите уиджети зависи от конфигурацията на CarPlay на всяко превозно средство. Накратко, всичко зависи от производителя, размера на екрана и начина, по който е проектирана интеграцията с CarPlay. Интеграцията обаче се използва по-добре с възможността да се показват навигацията, музиката и времето, без да се превключва между приложенията.

На заден план, тези "незначителни" актуализации идват, докато проектът CarPlay Ultra е в застой. Това ново поколение обеща да поеме контрол не само над централния екран, но и над арматурното табло, климатика и дори някои функции на автомобила. На хартия Apple получава контрол над изживяването в колата. В действителност производителите го виждат като загуба на контрол върху взаимоотношенията с клиентите и имиджа на марката си.
Джим Фарли, изпълнителният директор на Ford, директно обобщи сляпото петно в тази стратегия, като попита в подкаст с The Verge докъде автомобилните производители са склонни да отстъпят на Apple: "Искате ли марката Apple да стартира двигателя на колата? Да ограничи скоростта и достъпа?". Засега автомобилните производители остават ангажирани с настоящата система CarPlay за навигация, музика и телефонни разговори, но отказват да позволят на трета страна да контролира основните функции, тези за безопасност или критичните системи на автомобила.

