Свързването между мобилни телефони и автомобили е един от технологичните детайли, които шофьорите ценят най-много. Apple обаче има повече проблеми от очакваното при стартирането на дългоочакваната еволюция на своя CarPlay, като според много експерти това може да се окаже и краят на системата.
Технологиите, използвани при шофиране, винаги трябва да се разглеждат като подкрепа за водачите и никога като разсейване. През последните 15 години тези системи преживяха истински комерсиален взрив. Днешните автомобили имат повече оборудване от всякога, но тези нововъведения не винаги се прилагат правилно. Екраните са част от ежедневието, дори когато шофираме, като те са от съществено значение, както и функциите за свързване на мобилни устройства.
Системите за свързване са стандартно оборудване на всеки нов автомобил. В момента има две компании, които се състезават да се утвърдят като доминираща технология - Apple и Android. Други формати като Mirror Link вече са нещо от миналото. Еволюцията на тези системи е толкова напреднала, че много марки изключват разработването на собствени системи.
Автомобилните компании обаче отхвърлят интегрирането на система, която доминира в целия автомобил. Такъв е случаят с Renault. Французите обявиха преди време, че ще си сътрудничат с Google за разработването на операционната система за техните автомобили (същото преди това направи и Volvo).
От своя страна Apple е съсредоточила усилията си в областта на автомобилите в два пътя на развитие. Първият водеше до създаването на собствен автомобил. Миналата година, след 10 десетилетие инвестиции и развитие, технологичният гигант се отказа от проекта. Очакваше се, че Apple ще се съсредоточи върху технологиите за автомобили и ще представи още тази година новото, второ поколение на своя система Apple CarPlay.
Сега обаче става ясно, че проектът е отложен за неопределено време. Това беше обявена с официално писмо от компанията, при това само няколко дни, след като бяха показани първите официални скици на системата. В Apple имаха намерение да обединят всички системи и екрани в колата, но повечето производители не приемат този подход. Те считат, че не е възможно една и съща система да се интегрира във всяка кола. В същото време тя няма да се отличава при отделните марки и съответно нейната по-висока цена не е оправдана.
Отлагането определено е голямо разочарование за много потребители, които се надяваха да видят напълно ново и по-интегрирано поколение. В момента Apple CarPlay позволява да копираме някои от приложенията на нашия мобилен телефон на централния екран на автомобила, но само на централния екран. Все повече и повече автомобили включват допълнителни дисплеи, като например цифрови инструменти. Идеята на Apple беше да завладее и останалите функции на превозното средство, но не успя да се разбере с автомобилните производители и сега трябва да преосмисли стратегията си.
Основният недостатък е, че това неограничено забавяне дава предимство на най-големия му конкурент. Android Automotive вече подписа няколко споразумения за сътрудничество с производители, които отказват да разработват собствени компютърни системи в полза на специализирани компании. Apple имаше повече от две години, за да прецизира своята операционна система и стратегия, но резултатите така и не дойдоха. И сега компанията ще трябва да използва нов подход към автомобилния сектор.