IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Apple тайно помага на BYD за батерии

Сътрудничеството между двете компании е започнало преди 7 години

През февруари тази година Apple се отказа от по-нататъшните усилия да разработи своя собствена електрическа кола, въпреки че е похарчила около 10 милиарда долара за нея. Тези усилия обаче, както се оказва, не са били напразни. Според Bloomberg тайно сътрудничество между Apple и BYD е помогнало на последния за създаването на по-модерни тягови батерии за електрически автомобили.


BYD


Припомняме, че китайската BYD е вторият в света производител на тягови батерии за електрически превозни средства и вторият по големина производител на електрически превозни средства. Преди година тази компания дори успя да измести американската Tesla от лидерската позиция, но тази година компанията на Мъск успя да си отвоюва отново първото място.

Според Bloomberg сътрудничеството между Apple и BYD в областта на създаването на по-модерни тягови батерии е започнало още през 2017 година и се фокусира върху оптимизирането на дизайна на батерията и технологията за опаковане на клетките в нея. Сега специалистите от Apple са споделили  и нови ключови идеи с BYD в тази област, включително оптимизиране на системата за охлаждане на тяговата батерия.

По отношение на химическия състав на батериите не са изразени особено революционни идеи и затова BYD изгради своята стратегия около клетки от типа LFP, които комбинират литий с железен фосфат. Сега двете компании са си поставили за цел без презареждане да увеличат обхвата на електрическите автомобили.


батерии


Представителите на BYD коментираха пестеливо публикацията на Bloomberg, като казаха, че всички идеи и технологии, внедрени в семейството на батериите Blade, принадлежат на китайците и трети страни не са оказвали влияние.

В същото време първоначално, пак според Bloomberg, компанията Apple е планирала да използва технологии, разработени съвместно с BYD, в производството на тягови батерии за електрическия автомобил на компанията. В последствие вижданията на компаниите се разминават и Apple на по-късните етапи се фокусира върху други доставчици на тягови батерии, но в крайна сметка напълно се отказва от идеята за производство на електрически автомобили.

Apple обаче успява да използва определени разработки, постигнати в рамките на проекта за създаване на електрическа кола, при създаването на очилата си с добавена реалност Vision Pro и невронния копроцесор за другите си устройства, тъй като инициативата от самото начало предвижда използването на технологии за автоновно шофиране. Възможно е натрупаният опит да помогне на Apple да създадат и иновативни домакински роботи в бъдеще, но към момента помагат на BYD за разработката на нов вид бателрии за електромобили.


0 от 500
  • #4
    1 rate up comment 0 rate down comment
    СМОГ ( преди 1 месец )
    Поканихме пръцльо да направи борсова пирамида с 9 гигазавода, да накара целия свят да му купува продуктите без 1 реклама и да извежда спътниците на Пентагона (Falcon 9) и персонала на НАСА (SpaceX Dragon) в орбита, обаче той си седи тука и изпуска газове.. Явно от газове не се печели ..
  • #3
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 1 месец )
    От къде са я взели тази западна технология за LFP батерии? Такава никога не е съществувала! Това си е чисто китайска разработка. Да не си сляп за да не виждаш, че най-технологичната западна фирма е отишла да се учи от най-добрите в занаята и да им прави финансови инжекции от милиарди, което пръцльо нарича държавни субсидии. В крайна сметка не е успяла да се научи и се е отказала? Нито ще е първата нито последната която се отказва.
  • #2
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Що е това китайска иновация - да вземеш западна технология, да я боядисаш в искрящи цветове, да и сложиш много лед лампички и крещящи пищялки, никомо ненужни "екстри" , за да впечатлиш местни *** и разни чуждопоклоници с мангасарянски манталитет. Тук има един такъв, чак се чудя как не е избухнал, че няма как американци да дават акъл на BYD как се правят батерии, защото они са топа, на топа, на топа ...
  • #1
    10 rate up comment 15 rate down comment
    Hvaliprats ( преди 1 месец )
    Потвърдено от Dyson, а отскоро и от Apple: печалба от електромобили към момента е невъзможна. Освен ако не сте борсова пирамида (Тесла) или на огромни финанскови инжекции от китайската комунистическа партия (BYD).