IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Карлос Гон обясни защо Apple се отказа от електрическата си кола

Причината е финансова, тъй като печалбата щеше да бъде малка, коментира бившият шеф на Renault-Nissan

Технологичният гигант Apple отмени собствения си автомобилен проект след десет години работа и похарчени над 10 милиарда долара. Това накара много експерти по света да твърдят, че решението на Apple се дължи на факта, че компанията просто не е успяла да направи достатъчно добър автомобил. Тази теория има смисъл, тъй като Apple няма ноу-хау за конструиране на кола и след неуспешни преговори с Mercedes, Hyundai и други автомобилни производители, реши да направи всичко от нулата без външна помощ. Амбициозната стратегия се провали и Apple се отказа от идеята.


Apple Car


Карлос Гон - бивш главен изпълнителен директор на Nissan, който сега се крие в Ливан, обаче е на различно мнение. Той счита, че в Apple са изоставили идеята си за създаване на електромобили, тъй като ръководството е сметнало, че компанията няма да спечели толкова пари от нея, колкото първоначално е смятало.

„Причината е само и единствено финансова. Apple може да си позволи да привлече всеки. Намирането на компания за работа по колата не е трудно. По-ниските маржове, особено след като се очакваше колата на Apple да струва повече от 100 000 долара, обаче нямат никакъв смисъл за компания, която е свикнала да бъде бизнес с висок марж и огромни печалби“, коментира Гон.


Карлос Гон


Бившият главен изпълнителен директор на Nissan каза още, че Apple е искала да създаде „нещо напълно уникално“ и никога не е планирала да стане традиционен автомобилен производител.

Хора, запознати с въпроса, смятат, че Project Titan, както беше известна разработката на технологичния гигант, първоначално е предвиждал автономно шофиране от ниво 5, което означава, че не е необходима човешка намеса. Колата дори не е трябвало да има волан или педали. В Apple са искали контролът да се извършва чрез приложение за iPhone или контролер за игри като този, който използваме за PlayStation.


Apple Car


В крайна сметка Apple се отказа от проекта, признавайки, че създаването на самоуправляваща се кола от ниво 5, поне на този етап, е невъзможно. Завършването на колата щеше да отнеме още десет години, така че изпълнителният директор Тим Кук реши да се откаже от проекта.

Карлос Гон допълни, че „компанията се фокусира върху създаването на стойност около свързаността, превръщайки колата на Apple в неразделна част от цялата екосистема. Този проект никога няма да се осъществи, въпреки че няма да се изненадам, ако компанията възобнови работата по колата до края на десетилетието."

0 от 500
  • #19
    7 rate up comment 3 rate down comment
    До 22 ( преди 8 месеца )
    Не здравна, а педагогическа помощ им трябва на антиелектриците. Пропуснали са основите на физиката и математиката от 4 до 8 клас. След 5 години обяснения с практически примери, все още не схващат разликата между мощност и енергия, не знаят какво е процент и никога не взимат времето предвид . Да не говорим да следят нещо в хронологически ред или да направят логически следствена връзка между вече отминали събития, за да направят прогноза за бъдещето. За възпитанието в първите 7 г. вече е късно
  • #18
    1 rate up comment 4 rate down comment
    До предните 10-15бр. ( преди 8 месеца )
    Хора, моля ви, потърсете специализирана здравна помощ.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Грета Тунберг ( преди 8 месеца )
    На моят чекист електрика митбъстъра не му действа.
  • #16
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До 20 ( преди 8 месеца )
    До тук добре. Дай сега с киловати и киловат часа и часове да видим как стоят нещата? Колко енергия за колко часа и каква е била мощността в киловати? Ще делиш ли пак киловати на часове? Така и не разбрах какво получаваш като разделиш мощността на времето? Като ги умножиш получаваш енергия. Като ги разделиш какво получаваш? Антиматерия? Като ги умножиш получаваш kWh. Като ги разделиш какво получаваш? kW/h? Давай продължавай да науча и аз нещо от вашия учебник. Не го крий. Виж аз как не крия нищо
  • #15
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Откъде дойде 25 киловата мощност на 100 км? 250 киловата за 1 000 км и съответно при 100 000 км годишно баничарката на дизела вероятно е с мощност 25 000 киловата. Тотално преобърнах те физичните закони из основи. Роди се нов Бисер на адреналинките в защита на инженера професор Радев. Мощност на 100 км! Уникален е бил вашия професор! Добре ви е научил!
  • #14
    0 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Питам тебе, защото можеш или не можеш да ми отговориш. Дай ми практически пример? Колко работа е била свършена за 10-те минути през които инженер Радев е карал своя автомобил с 50 км в час и разход 2,5 на 100 и каква е била мощността при обявените от него 50% КПД на двигателя? По моите сметки мощността за 10 минути, мощността за 1 час и мощността за 100 километра, винаги е била входяща 12,5kW и изходяща механична 6,25 kW, защото е харчил2,5л - 25kWh/2часа= 12,5kW. Къде е грешката?
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    Да питаме и инженера Гост дали е съгласен с инженера турбо. Нали заедно си пият кафенцата и единият каза че другия е страхотен инженер с огромни инженерни познания. Все пак от един учебник са учили А аз съм неук и не ги разбирам тези неща. Гостенино, каква размерност се получава като разделиш мощност на време? Киловати на часове? Като ги умножиш се получава киловатчаса. Видях го в YouTube прочетох го в Уикипедия и в един стар вестник в външния нужник също го пишеше. Ама никъде не пише за деление
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    До 13 ( преди 8 месеца )
    Полемика на тема перпето мобиле? Не мерси! От пет години имам категорично мнение че такова нещо не съществува колкото и да се опитват да ме убеждават разни професори и инженери. Даже учебник постоянно цитират. От днес започнаха и да делят мощност на време и получават и аз не знам какво получават все още. Очаквам се с нетърпение отговора. Засега обаче получавам само минуси. Вероятно ще е някаква черна материя това отговора с отрицателна стойност.
  • #11
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 16 ( преди 8 месеца )
    Не видях фактора време! Мощността за 1 км 100 км 1 000 км или 1 милион километра винаги е единствено и само 12,5 kW входяща мощност при разход 2,5 на 100 и 50 км/ч. Нито времето, нито изминатите километри имат значение. Мощността е моментна стойност. Получава се като разделиш енергията на времето. Къде видя енергия в изказването си за да я разделиш на времето? При вас енергия и време не съществуват. Поредното доказателство от 2024. Нищо не се е променило в мисленето и знанията ви след толкова ди
  • #10
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 8 месеца )
    И да триеш и да не триеш, не можеш да се скриеш. Написаното си стои и ще си стои во веки веков