IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 3-Series 3 (E90) празнува юбилей, но ще се превърне ли в класика?

Спорният дизайн на Крис Бенгъл и до днес разделя феновете на марката

Едно от най-популярните BMW 3-Series в историята – E90, отбелязва своя юбилей, след като дебютира преди 20 години. Този автомобил има специално място в 50-годишнината на модела, тъй като за последен път всички варианти на каросерията са обединени под едно обозначение. Освен това, за първи път 320i има само един 4-цилиндров двигател под капака.


BMW 3-Series 3 (E90)


BMW 3-Series от поколението E90 до E93 се произвеждан от 2005 до 2013, след като замени серията Е46. Моделната гама включва седана (E90), Touring (E91), Coupé (E92) и Cabriolet (E93). Представянето се състоя през пролетта на 2005 година на автомобилното изложение в Женева.

Работата по дизайна на модела е ръководена от Крис Бенгъл, но всъщност е нарисуван от Джоджи Нагашима. Първо се появява седанът – през март 2005, следва комбито (Touring) – през септември. Купето излиза през юли 2006, а кабриолетът – през март 2007.


BMW 3-Series 3 (E90)


Няколко месеца след това – през септември, BMW пуска M3, което първоначално е купе с новопроектиран V8. Гамата е разширена през пролетта на 2008 със седан с 4 врати, което е последван от кабриолет. През септември 2008 седанът и комбито получават фейслифт, докато при купето и кабриолета това става през март 2010.

Външните размери варират между 4,53 и 4,58 метра, в зависимост от формата на тялото. E90 е по-дълго, по-широко и има по-дълго междуосие от предшественика си E46. Стандартни за модела климатик, електрически прозорци, радио с CD/MP3, бордов компютър и шестстепенна механична трансмисия, докато автоматичната е опция.


BMW 3-Series 3 (E90)


Е90 се различава в няколко точки от предшественика си. Версията 316i с 1.6-литров двигател се предлага само на избрани пазари. Основният бензинов двигател в Германия е 318i с първоначално 129, а по-късно със 143 к.с. Първоначално 320i е четирицилиндров, докато 320si е модел за хомологация за Световното първенство по туристически автомобили, ограничен в тираж 2600 бройки.

Най-ниско разположената версия с 6 цилиндъра под капака е 325i с 218 к.с., докато 335i вече разполага с 306 к.с. На върха на гамата е M3, чийто V8 развива цели 420 к.с.


BMW 3-Series 3 (E90)


Особено популярна е версията 320d със 150 или 163 к.с. Дизеловата гама включва още 325d и 335d със задвижване на всички колела с BMW xDrive. Преди 20 години цените започваха от 25 750 евро за седана 318i, 36 600 евро струваше 330i. На скъп е седанът M3 - 64 750 евро.

Ориентираната към водача пилотски кабина беше заменен от право табло, което раздразнени някои фенове. Освен това, за първи път при тази 3-Series се появяват системата iDrive и контролер на централната конзола 3. Купето се различава повече от седана, отколкото предшественика, особено по повърхностите на прозорците, предните фарове и L-образните задни светлини.


BMW 3-Series 3 (E90)


Производството на модела се осъществява в Мюнхен, Регенсбург и Лайпциг (Германия), Рослин (Южна Африка) и Районг (Тайланд), както и в сътрудничество с BMW Brilliance в Китай и Баварската автомобилна група в Египет. Почти три милиона три от серията E90 са построени за осем години. Около 60 процента от тях са седани.


0 от 500