IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическа или бензинова G-Class - кой се справя по-добре?

Сравнителният тест на двата всъдехода завърши с категорична победа

Американското издание Car and Driver публикува резултатите от сравнителен тест-драйв на електрическия Mercedes-Benz G580 EV и Mercedes-Benz G550 с бензинов двигател. И двата автомобила от моделната година 2025 са с едни и същи гуми Falken Azenis FK520 275/50 R20, а тестът е извършен по оригиналния метод и е насочен главно към идентифициране на нюансите на динамиката и управлението.


Mercedes-Benz G-Class


Външно колите изглеждат почти идентични. С изключение на това, че G580 EV има затворена радиаторна решетка с подсветка, а в малък калъф на задната врата няма резервна гума, а кабел за зареждане. Електрическите двигатели на всяко колело произвеждат общо 579 к.с. и се захранват от разположена между тях 116.0 kWh батерия, като всичко това тежи сериозните 3170 кг. Бензиновият G550 е по-лек - 2585 кг с пълен резервоар), но неговият 3.0-литров редови турбо „шестак” развива 443 к.с.

Това означава, че електрическият вариант е по-мощен и въпреки няколкостотин килограма повече той се оказва по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч - 4,1 срещу 5,0 секунди. Освен това G580 EV измина четвърт миля (402 м) за 12,6 секунди срещу 13,6 за G550. Имайте предвид, че последният има 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато електрическият автомобил няма скоростна кутия като такава.


Mercedes-Benz G-Class


Експертите измериха и времето, необходимо на автомобила да завърши кръг с диаметър 90 м (300 фута), което направи възможно изчисляването на средното странично ускорение на автомобила на пистата. И тук електрическата машина се оказа по-силна, като записа 0.80 g срещу 0.63 за съперника. Това се обяснява с по-ниския център на тежестта, което ви позволява да останете на пистата при по-високи скорости.

Електрическата кола също се справи по-добре със спирането от 112 км/ч (70 мили в час) до пълно спиране, спирайки за 49,38 м, докато топ версията на бензиновия Gelendvagen се нуждаеше от 50,29 м. По-малко от метър, но в реалния живот това може да струва живота на някого. Въпросът тук също е за центъра на тежестта - в електрически автомобил той е леко изместен назад.


Mercedes-Benz G-Class


Последният тест беше шофиране по рампа с наклон 20° - целта беше да се симулира диагонално висене. В случая автомобилът, който успя да се изкачи по рампата по-високо с едно от предните колела, без да повдигне противоположното задно колело от повърхността (коригирано за междуосието - то се взема предвид при изчисленията), е победител. И тук по-добре се представи електрическият вариант, който е и абсолютният победител в теста.


0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    По същата причина по която не използват водородни автомобили водородна латерно. Защото няма зарядни станции за електромобили, ВСЕ ОЩЕ. Но знаеш ли каква е разликата или не искаш да знаеш? Разбира се Ти мразиш знанията но аз все пак ще ти го кажа - водородни зарядни станции по изброените от тебе маршрути никога никога никога никога никога няма да има. За електрическите е само въпрос на време. Все пак токът се ползва и за други неща и е необходим във всяко домакинство
  • #17
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Те такива алтернативи на бензиностанция има на всеки километър в гората.
  • #16
    10 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Защо по National geographic из пустоща пътуват и снимат с петролни Тойоти електрическа латерно? Защо не ползват Сайбъртрък, времето в Африка е винаги слънчево и може да зареждат безплатно?
  • #15
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До хе-хе. Забравих. Явно нещо съм се объркал като съм дал този пример защото наистина на хижите когато не пече слънце никога няма ток. Наистина е невъзможно да спориш с технически неграмотни хора които са и функционално неграмотни. Но пък със сигурност можеш да се забавляваш, когато няма какво да правиш друго
  • #14
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Къде ще ги носиш бе пич. Това е аналогът на бензиностанция. Ти носиш ли си бензиностанцията с тебе? Толкова си функционално неграмотен че не разбрах че това е зарядна станция на някоя хижа. Недостъпна хижа на която цистерна не може да стигне. Батерия която осигурява както електричество за хижата, така и за зареждане на всички транспортни средства които са гости на хижата или просто преминават от там. Колко ще струва построяването на бензиностанция на хижата и транспорта на горивата до там?
  • #13
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хехе ( преди 1 месец )
    Ами ако е облачно, тротитротка,какво ще правиш в гората? Ще впрягаш мечките да те дърпат.
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пълен резервоар с бензин и няколко туби в багажника решават проблема.Да разнасяш батерии и фотоволтаици с размер на Вендинг автомат за 100 к.лв. може да направи само не особено умен човек.
  • #11
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Това ми е запаметено в буферната памет, за да ви го напомням всеки път, когато някой пита колко ще струва зареждането, когато някой каже че няма да има достатъчно ток за зареждане на електромобили, когато някой каже, че 1000 киловата мощност са много и не могат да бъдат осигурени от мрежата, защото като заваряваш крушките премигват, но най-вече както сега, където обясняват как на една хижа е по-лесно да се построи бензиностанция по която цистерната да ходи по офроуд пътищата да я зарежда
  • #10
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Батерия с 100kW и 215kWh с размери на вендинг автомат, струва 50 000 лв. Има вграден инвертор за 150kWp фотоволтаици. 1kWp фотоволтаици струват около 250 лв. Около 40-50 000 лв с конструкцията за 150kWp. Общо около 100 000 лв за всичко. При добив от 1300kWh/1kWp осигуряват 195 000kWh годишно, които са достатъчни за 1 милион км на лек автомобил или 195 000км за камион 40 т. Излизат по 10лв/100км за колите и 50лв/100км за камионите за първата година, а следващите 25-30 години БЕЗПЛАТНО .
  • #9
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Електрическият ако катери планина, поне ще може да зареди част от батерията си при спускане.