IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическа или бензинова G-Class - кой се справя по-добре?

Сравнителният тест на двата всъдехода завърши с категорична победа

Американското издание Car and Driver публикува резултатите от сравнителен тест-драйв на електрическия Mercedes-Benz G580 EV и Mercedes-Benz G550 с бензинов двигател. И двата автомобила от моделната година 2025 са с едни и същи гуми Falken Azenis FK520 275/50 R20, а тестът е извършен по оригиналния метод и е насочен главно към идентифициране на нюансите на динамиката и управлението.


Mercedes-Benz G-Class


Външно колите изглеждат почти идентични. С изключение на това, че G580 EV има затворена радиаторна решетка с подсветка, а в малък калъф на задната врата няма резервна гума, а кабел за зареждане. Електрическите двигатели на всяко колело произвеждат общо 579 к.с. и се захранват от разположена между тях 116.0 kWh батерия, като всичко това тежи сериозните 3170 кг. Бензиновият G550 е по-лек - 2585 кг с пълен резервоар), но неговият 3.0-литров редови турбо „шестак” развива 443 к.с.

Това означава, че електрическият вариант е по-мощен и въпреки няколкостотин килограма повече той се оказва по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч - 4,1 срещу 5,0 секунди. Освен това G580 EV измина четвърт миля (402 м) за 12,6 секунди срещу 13,6 за G550. Имайте предвид, че последният има 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато електрическият автомобил няма скоростна кутия като такава.


Mercedes-Benz G-Class


Експертите измериха и времето, необходимо на автомобила да завърши кръг с диаметър 90 м (300 фута), което направи възможно изчисляването на средното странично ускорение на автомобила на пистата. И тук електрическата машина се оказа по-силна, като записа 0.80 g срещу 0.63 за съперника. Това се обяснява с по-ниския център на тежестта, което ви позволява да останете на пистата при по-високи скорости.

Електрическата кола също се справи по-добре със спирането от 112 км/ч (70 мили в час) до пълно спиране, спирайки за 49,38 м, докато топ версията на бензиновия Gelendvagen се нуждаеше от 50,29 м. По-малко от метър, но в реалния живот това може да струва живота на някого. Въпросът тук също е за центъра на тежестта - в електрически автомобил той е леко изместен назад.


Mercedes-Benz G-Class


Последният тест беше шофиране по рампа с наклон 20° - целта беше да се симулира диагонално висене. В случая автомобилът, който успя да се изкачи по рампата по-високо с едно от предните колела, без да повдигне противоположното задно колело от повърхността (коригирано за междуосието - то се взема предвид при изчисленията), е победител. И тук по-добре се представи електрическият вариант, който е и абсолютният победител в теста.


0 от 500
  • #68
    0 rate up comment 0 rate down comment
    PLAID ( преди 5 дни )
    #60 Факт. В началото на 2024 ВЕИ тока мина 50% от общия енергиен микс на Европа. Уж дъждовните Англия, Ирландия строят мегаватови соларни паркове на поразия с двулицеви панели над половин киловат бройката. Същото е с Франция и Германия и това всеки може да го провери като види търсенето на монтажници в БГ. 100% чист ток, 100% коли на ток - не сме го казали ние, това е Еволюцията и Естествения подбор - по-доброто, по-бързото по-ефективното и по-надеждното оцелява. Вечен факт.
  • #67
    0 rate up comment 1 rate down comment
    PLAID ( преди 5 дни )
    #66 ти си винаги в десетката, защото "не си си изключил мозъка"-както се изразява Мъск. Има един механизъм, който Инженерите са вложили в т.нар. човек (т.е. генетично селектирана работна единица) и това е Ретикулярната формация. Тя е "чипа за контрол" така да го кажем. Тя филтрира всяка, повтарям всяка информация и обективен факт, който е извън програмата на работната 1-ца. Работната 1-ца трябва да бачка, да диша отрова, да си плаща скъпо за нея и да отрича всички очеизвадни факти. Така са 9/10.
  • #66
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Факт чекърите всъщност проверяват Дали фактите са истински. Троловете от тролфермата с факти не работят за да бъдат проверявани. Те не са по фактите а по заяжданията агресията и психическия тормоз върху всеки който си позволи да каже някакъв факт. Те не отричат самия факт, нито пък споменават някакъв друг факт за да се аргументират. Ето ти един факт който можеш да провериш!
  • #65
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    Този сМишник тро*ла се обяви за фактчекър.
  • #64
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    И понеже въобще не се стигна до разговор по темата ще резюмирам проблемите и решенията. Най-доброто 4 по 4 си остава четири електрически двигателя по един за всяко колело. ПРОБЛЕМЪТ с "малкия" пробег въпреки, че никой не каза да е ползвал туба с бензин въпреки че носите по 4 туби за всеки случай дори когато ходите на море по магистралата, при електромобилите се РЕШАВАТ по същия начин носите същите 4 туби, но range extender, който вероятно също никога няма да ползвате но ви тежи заедно с тубите.
  • #63
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До 62. Не бе психопат, Не бе функционално неграмотен. Не съм казал че след Нова година ще спра да пиша. Теста за психопати е лесен - цитирай? Казах че от Нова година ще сменя подхода. Както виждаш станах антитрол и вместо да боря митовете на антиелектриците, които вече са разбити, вече посочвам троловете и разобличавам тактиките им, като предварително обяснявам как действат троловете и какви тролски тактики и Методи използват, за да се борят С фактите, истината, реалността и мисленето.
  • #62
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    До троловете от тролфермата, аз сарказмът не го разбирам, и продължавам трескаво да ви отговарям, да преподавам физика на ниво Айнщайн. Въпреки, че след Нова Година нямаше да пиша коментари, аз не мога да спра, зависим съм към това. Не ми пука, дали някой тряска жена ми, важно е да тряскам аз коментари тук по цял ден, за да се чувствам велик.
  • #61
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Ето и отговорът на въпроса на РУК от вчера, каква е алтернативата на изкопаемите горива.
  • #60
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Когато фактите говорят и боговете мълчат а само на троловете от тролфермата не могат да им се затворят устите от лъжи и обиди към този който казва фактите. Ето заглавие от днес "Изкопаемите горива изглежда започват да отстъпват пред зелената енергия в САЩ За първи път в историята изкопаемите горива са под 50% в енергийния микс на страната, сочат данни за март 07.04.25 г.
  • #59
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 6 дни )
    Ами нормално. Все още не разбирате материала за пети клас за да стигнем до разговори по материала за шести. Почти съм сигурен че не разбра нито това за мощността, която е минимална при ниски обороти колкото и да е голям въртящият момент. Със сигурност не разбра и НЕ ВЯРВАШ, че енергията за изкачване на три тона товар на 500 метра денивелация е абсолютно една и съща от физическа гледна точка, независимо от ъгъла на изкачване, включително отвесно. Като чуете мощност или енергия се изприщвате!