IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическа или бензинова G-Class - кой се справя по-добре?

Сравнителният тест на двата всъдехода завърши с категорична победа

Американското издание Car and Driver публикува резултатите от сравнителен тест-драйв на електрическия Mercedes-Benz G580 EV и Mercedes-Benz G550 с бензинов двигател. И двата автомобила от моделната година 2025 са с едни и същи гуми Falken Azenis FK520 275/50 R20, а тестът е извършен по оригиналния метод и е насочен главно към идентифициране на нюансите на динамиката и управлението.


Mercedes-Benz G-Class


Външно колите изглеждат почти идентични. С изключение на това, че G580 EV има затворена радиаторна решетка с подсветка, а в малък калъф на задната врата няма резервна гума, а кабел за зареждане. Електрическите двигатели на всяко колело произвеждат общо 579 к.с. и се захранват от разположена между тях 116.0 kWh батерия, като всичко това тежи сериозните 3170 кг. Бензиновият G550 е по-лек - 2585 кг с пълен резервоар), но неговият 3.0-литров редови турбо „шестак” развива 443 к.с.

Това означава, че електрическият вариант е по-мощен и въпреки няколкостотин килограма повече той се оказва по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч - 4,1 срещу 5,0 секунди. Освен това G580 EV измина четвърт миля (402 м) за 12,6 секунди срещу 13,6 за G550. Имайте предвид, че последният има 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато електрическият автомобил няма скоростна кутия като такава.


Mercedes-Benz G-Class


Експертите измериха и времето, необходимо на автомобила да завърши кръг с диаметър 90 м (300 фута), което направи възможно изчисляването на средното странично ускорение на автомобила на пистата. И тук електрическата машина се оказа по-силна, като записа 0.80 g срещу 0.63 за съперника. Това се обяснява с по-ниския център на тежестта, което ви позволява да останете на пистата при по-високи скорости.

Електрическата кола също се справи по-добре със спирането от 112 км/ч (70 мили в час) до пълно спиране, спирайки за 49,38 м, докато топ версията на бензиновия Gelendvagen се нуждаеше от 50,29 м. По-малко от метър, но в реалния живот това може да струва живота на някого. Въпросът тук също е за центъра на тежестта - в електрически автомобил той е леко изместен назад.


Mercedes-Benz G-Class


Последният тест беше шофиране по рампа с наклон 20° - целта беше да се симулира диагонално висене. В случая автомобилът, който успя да се изкачи по рампата по-високо с едно от предните колела, без да повдигне противоположното задно колело от повърхността (коригирано за междуосието - то се взема предвид при изчисленията), е победител. И тук по-добре се представи електрическият вариант, който е и абсолютният победител в теста.


0 от 500
  • #58
    7 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Най-накрая си призна,че максимума на знанията ти са горе долу 5ти клас.И то с минат 4ти по милост.А с тролфермите от собствен опит си запознат по самопризнанията ти.Трябва да си благодарен и всеки ден да палиш свещичка у църквата у ваше село,че никога няма да разбереш колко *** и ограничен си всъщност.Ако го осъзнаеш,сигурен съм,че от срам ще сложиш край на жалкия си живот.Ти си нагледния пример за мъдростта - "колкото по-малко знае човек,толкова повече си вярва,че знае всичко".Психотрол!
  • #57
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 56. И това ли го учихте в часовете по психопатия в тролфермата? Как точно си представяш че ще отида да преподавам на инженерите в автомобилните фирми уроци от четвърти клас по математика и физика? Защо смяташ, че някой освен троловете в тролфермата могат да се впечатлят от такива знания и да смятат някой че се прави на много умен защото владее материала за пети клас от училищната програма? Щом смяташ, че с такива знания се печелят милиони...
  • #56
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До троловете от тролфермата, тъкмо си поръчах G580 EV, все пак съм велик физик и математик, и консултант на водещи компании за ЕМ и възобновяема енергия и печеля милиони.
  • #55
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    "Антитрол ( преди 7 минути )....нито да пишете, само ще четете милионите ми коментари и ще ме аплодирате!" Ти направо описа утопията в този сайт, където троловете не пишат, а на мен не ми се налага да им отговарям по 1 000 коментара и пиша по едно две мнения под някоя статия за да си кажа гледната точка или да допълня нещо интересно към статията.
  • #54
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Лапсус. Да се чете: "Очевидно времето им още не е дошло, Но е само въпрос на време. Не е въпросът дали А КОГА! Другото е психопатия на троловете"
  • #53
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Така ли те учат в тролфермата? Това в часовете по психопатия ли го преподават? Антиелектриците са най-големите еколози на света и постоянно обясняват Toyota колко много емисии е спестила и защо всички трябва да караме хибриди. Моето мнение винаги е било, че на електромобилите Ще им дойде времето когато цените им се изравнят с автомобилите с ДВГ и нито година по-рано. Очебно време той още не е дошло, Но е само въпрос на време. Не е въпросът дали А КОГА! Другото е психопатия на троловете
  • #52
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    В резюме стигнахме до 3 минуса и четири туби нафта от които обикновено не се използва нито едната, но важното е, че в резервоара има 1 000 км офроуд и в тубите още 1500. Извинявам се ако подценявам възможностите на g класата на РУК и изминава повече километри с това гориво. То и на гост най-важния критерий при избора на автомобил е пробег с едно зареждане, защото всяка седмица зарежда по 12 л и му е много важно колко се изминава с един резервоар, който никога не е пълнил до горе.
  • #51
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Чакай да допълня че обикновено се заяждаш за запетайките. При буксуване въртящият момент е много по-малък отколкото при движение и на практика е само силите на т,риене умножение по рамото - радиусът на гумата. При движение освен силите за изкачване, по подразбиране остават и силите от съпротивлението на търкаляне на колелата, Но както казах при ниска скорост и те са малки и съответно разходът на електрическа енергия е нищожен, за разлика от ДВГ, при който дори неутрална с 2000-3000 оборота е.
  • #50
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Напълних ли ти главата с физични и математични закони които досега не разбираше, не разбираш няма да разбереш дори да ти ги повторя 100 пъти, та затова вярваш във водорода и синтетичните горива и обясняваш на останалите какво да мислят и повтарят? На останалите 100 от троловете които са абсолютно различни личности и нямат в нищо общо с тебе, за да не изпадаш в обяснителен режим с колко Ника пишеш..
  • #49
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Освен това, разходът на ДВГ както правилно отбелязаха, при офроуд е по-скоро на час. При електромобилите е точно обратното. Няма съединител, където да се губи енергия, няма работа на празен ход, следователно всичката енергия се използва за движение. А мощността е равна на въртящия момент по оборотите. При ниски обороти, консумацията е нищожна и ако няма кал, най-големият разход е за изкачване на теглото на автомобила, защото аеродинамичното съпротивление е нищожно. ДВГ харчи и без да помръдне