IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическа или бензинова G-Class - кой се справя по-добре?

Сравнителният тест на двата всъдехода завърши с категорична победа

Американското издание Car and Driver публикува резултатите от сравнителен тест-драйв на електрическия Mercedes-Benz G580 EV и Mercedes-Benz G550 с бензинов двигател. И двата автомобила от моделната година 2025 са с едни и същи гуми Falken Azenis FK520 275/50 R20, а тестът е извършен по оригиналния метод и е насочен главно към идентифициране на нюансите на динамиката и управлението.


Mercedes-Benz G-Class


Външно колите изглеждат почти идентични. С изключение на това, че G580 EV има затворена радиаторна решетка с подсветка, а в малък калъф на задната врата няма резервна гума, а кабел за зареждане. Електрическите двигатели на всяко колело произвеждат общо 579 к.с. и се захранват от разположена между тях 116.0 kWh батерия, като всичко това тежи сериозните 3170 кг. Бензиновият G550 е по-лек - 2585 кг с пълен резервоар), но неговият 3.0-литров редови турбо „шестак” развива 443 к.с.

Това означава, че електрическият вариант е по-мощен и въпреки няколкостотин килограма повече той се оказва по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч - 4,1 срещу 5,0 секунди. Освен това G580 EV измина четвърт миля (402 м) за 12,6 секунди срещу 13,6 за G550. Имайте предвид, че последният има 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато електрическият автомобил няма скоростна кутия като такава.


Mercedes-Benz G-Class


Експертите измериха и времето, необходимо на автомобила да завърши кръг с диаметър 90 м (300 фута), което направи възможно изчисляването на средното странично ускорение на автомобила на пистата. И тук електрическата машина се оказа по-силна, като записа 0.80 g срещу 0.63 за съперника. Това се обяснява с по-ниския център на тежестта, което ви позволява да останете на пистата при по-високи скорости.

Електрическата кола също се справи по-добре със спирането от 112 км/ч (70 мили в час) до пълно спиране, спирайки за 49,38 м, докато топ версията на бензиновия Gelendvagen се нуждаеше от 50,29 м. По-малко от метър, но в реалния живот това може да струва живота на някого. Въпросът тук също е за центъра на тежестта - в електрически автомобил той е леко изместен назад.


Mercedes-Benz G-Class


Последният тест беше шофиране по рампа с наклон 20° - целта беше да се симулира диагонално висене. В случая автомобилът, който успя да се изкачи по рампата по-високо с едно от предните колела, без да повдигне противоположното задно колело от повърхността (коригирано за междуосието - то се взема предвид при изчисленията), е победител. И тук по-добре се представи електрическият вариант, който е и абсолютният победител в теста.


0 от 500
  • #48
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Пък и обикновено, когато изкачваш наклон за да стигнеш до някоя хижа, то се връщаш по същия наклон обратно. Останалото са по-скоро изключения, които ти се опитваш да внушиш, че са правило.
  • #47
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    В моя математико физичен закон, енергията за преодоляване на изкачване на примерно 500 метра денивелация е абсолютно една и съща независимо дали наклона е 45 градуса 90 градуса или 1 градус. Обясних го при изчисленията на антиматематиците за перфето мобилето на турбо при изкачване на Шипка, но никой не ме разбра защото всички вярваха на първия от троловете, който твърдеше че при 15 на 100 при 30 км в час входящата мощност е 150 kW и има много излишек да си го разпределят където пожелаят
  • #46
    9 rate up comment 0 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    "гениалния" математик психотрол, създадено нов принцип за изчисляване разхода на гориво - "средния разход е равен на зареденото гориво към изминатите километри", а не на изразходваното гориво към изминатите километри. На логичния въпрос на събралата се тълпа журналисти - а останалото заредено гориво къде се отразява във вашия нов математико-физичен закон? Психотрола отговорил - не се отразява, да сте го били харчили, за всичко ли да мисля.
  • #45
    10 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Абе психопат, аз пиша само от този ник, за разлика то теб който сам си призна, че пише от много!Някъде да съм писал,че харча всичко с което тръгвам!Ти като тръгнеш от Пловдив от Пещера,всичката нафта в дръртия си дизел ли харчеш, бекапут!Като излезеш за хляб с 120лв в джоба, всичките ли харчиш!Да си чувал за подготовка при необходимост!Може ли пък чак толкова ограничено мислене да имаш, че и да се напиняш да го демонстрираш нон стоп бе!Няма ли да те приберат най-накрая да те лекуват!
  • #44
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Ето го отрова на троловете който харчи по четири туби нафта плюс един резервоар на излизане и смята че някой ще му повярва. Колко харчи на час твоя танк?
  • #43
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Антиматематика РУК пак започна да пише на останалите какво да мислят А те ще повтарят като папагали с всичките никове на троловете от тролофермата и всички ще твърдят че две плюс две прави точно 6,76 и нито десета разлика между 100-те Ника в тролофермата. Никой няма да каже че две плюс две пет или седем или три, за да кажем че е лапсус, случайна грешка или дори липса на знания. Всички *** твърдят че две плюс две точно 6,76.
  • #42
    9 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    Кратуно проста, ти на оффроуд преход ходил ли си някога! Винаги имам 4 туби с нафта по джипа! И всички в групата са така. Не знаеш къде ще закъсаш, не знаеш на кой ще трябва да помагаш! И да нямам, имам на кой да звънна и да донесе нафта в туби. А на теб ток ще донесат с един соларен панел да зареждаш 1 година, че да издрапаш! Не ти ли писна да минаваш всичко през изключително ограничената си и неграмотна гледна точка!
  • #41
    10 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    За психотрола,планината е е едни триъгълник - катериш по права линия под 45 градуса, спускаш се под права линия под 45 градуса. От къде да знае, че и при спускането при офроуд се нуждаеш от задвижване, а не само от спирачки. Проссс та дрънка. Басипсихопата
  • #40
    10 rate up comment 1 rate down comment
    РУК ( преди 2 седмици )
    "Както този с бензиновия така този с електрическия ще имат абсолютно един и същ проблем ако са били достатъчно глупави за да тръгнат без да заредят." - като прочетете това и трябва да ви е ясно с какво неграмотно нещо се опитвате да водите разговор.Тоя знае за ТУБА само отпред ако има Ю.Не е чувал за онзи метален или пластмасов съд с капачка предназначен за пренос на горива.Но в който не може да се носи ток.Катериш планини - изразходваш 75Квч,спускаш се,зареждаш 65квч - откри перпетуум мобиле
  • #39
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Кажи си сега и за енергийната плътност на горивата че забрави