IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическа или бензинова G-Class - кой се справя по-добре?

Сравнителният тест на двата всъдехода завърши с категорична победа

Американското издание Car and Driver публикува резултатите от сравнителен тест-драйв на електрическия Mercedes-Benz G580 EV и Mercedes-Benz G550 с бензинов двигател. И двата автомобила от моделната година 2025 са с едни и същи гуми Falken Azenis FK520 275/50 R20, а тестът е извършен по оригиналния метод и е насочен главно към идентифициране на нюансите на динамиката и управлението.


Mercedes-Benz G-Class


Външно колите изглеждат почти идентични. С изключение на това, че G580 EV има затворена радиаторна решетка с подсветка, а в малък калъф на задната врата няма резервна гума, а кабел за зареждане. Електрическите двигатели на всяко колело произвеждат общо 579 к.с. и се захранват от разположена между тях 116.0 kWh батерия, като всичко това тежи сериозните 3170 кг. Бензиновият G550 е по-лек - 2585 кг с пълен резервоар), но неговият 3.0-литров редови турбо „шестак” развива 443 к.с.

Това означава, че електрическият вариант е по-мощен и въпреки няколкостотин килограма повече той се оказва по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч - 4,1 срещу 5,0 секунди. Освен това G580 EV измина четвърт миля (402 м) за 12,6 секунди срещу 13,6 за G550. Имайте предвид, че последният има 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато електрическият автомобил няма скоростна кутия като такава.


Mercedes-Benz G-Class


Експертите измериха и времето, необходимо на автомобила да завърши кръг с диаметър 90 м (300 фута), което направи възможно изчисляването на средното странично ускорение на автомобила на пистата. И тук електрическата машина се оказа по-силна, като записа 0.80 g срещу 0.63 за съперника. Това се обяснява с по-ниския център на тежестта, което ви позволява да останете на пистата при по-високи скорости.

Електрическата кола също се справи по-добре със спирането от 112 км/ч (70 мили в час) до пълно спиране, спирайки за 49,38 м, докато топ версията на бензиновия Gelendvagen се нуждаеше от 50,29 м. По-малко от метър, но в реалния живот това може да струва живота на някого. Въпросът тук също е за центъра на тежестта - в електрически автомобил той е леко изместен назад.


Mercedes-Benz G-Class


Последният тест беше шофиране по рампа с наклон 20° - целта беше да се симулира диагонално висене. В случая автомобилът, който успя да се изкачи по рампата по-високо с едно от предните колела, без да повдигне противоположното задно колело от повърхността (коригирано за междуосието - то се взема предвид при изчисленията), е победител. И тук по-добре се представи електрическият вариант, който е и абсолютният победител в теста.


0 от 500
  • #38
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Че е възможно да си вземеш туба с бензин никой не спори. Въпросът ми беше ти когато последно ходи на офроуд колко резервоара и колко туби по колко литра бензин изгори за да отидеш и да се върнеш? Последно кога държа туба в ръката си, ако въобще ти се е налагало да докосваш в живота си? Опорните ви точки Вече започнаха да изпростяват все повече и повече от нямане какво да кажете!
  • #37
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Гориво можеш да си вземеш в туби,тротитротка.За електричката ще ти трябва дизелов генератор плюс туби или платформа на пътна помощ.
  • #36
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 34. При меренето на разход на час, резервоарът или батерията ще свърши първо? Особено пък на бензин? А градско? Май предимствата му са само на магистрала и извънградско на висока предавка.
  • #35
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 33. Благодаря за видеото. Ще те помоля за твоя прочит на случилото се?
  • #34
    7 rate up comment 2 rate down comment
    До 32 ( преди 2 седмици )
    Да кажем 10л. на сто е среден разход на асфалт. Междуградско пада малко към 9-9.5 А градско се качва до около 11-12. Офроуд вече е съвсем друго нещо. Там едвам пълзиш, има чести спирания, разхода по скоро трябва да се мерси на час отколкото на разстояние.
  • #33
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    гледаме и започваме да коментираме без да трием сблъсък между Cybertruck Mercedes G-Class в Texas https://youtu.be/SHz8hehNN2g задницата на теслата липсва а за тези които трият линка правите лоша услуга на обществото като криете реалните проблеми на автопроизводител който е опасен за хората и най хубавото е че народа на америка проумя какъв кръгъл и изпразнен от съдържание са им натресли резидент на мАцквА и се надявам демократичния свят до лятото да го изрита с шутове от белия дом tuck frump
  • #32
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Това с 9,5 л искам да го видя как ще стане? Офроуд или магистрално шофиране? Градско?
  • #31
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Също така, всеки нормален човек ще сметне, че ако гост дава по 30 лв на седмица за бензин, ще даде 679 лв за първите 22 седмици, тоест първите 6 месеца от годината , а след това по още толкова на всеки следващи 6 месеца. За 10 години 520 седмици по 30 лв - 15 600 лв за гориво. Ами останалите 130 човека?
  • #30
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Ако ще се ползва по предназначение като истински джип на ток не става. Прекалено тежка (3.1 тона) и има малък пробег. На бензин също не става защото гори 20 литра на 100 и няма достатъчно голям ресурс. Единственият разумен вариант си остава дизела. Версията 450D има най добри параметри. Редови дизел с 6 цилиндъра, OM656 е добър мотор. При общо тегло 2.5 тона, дава среден разход 9.5-10/100. Което е идеално за джип с този размер. Резервоара е 100 литра така че имаш пробег над 1000км.
  • #29
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Функционално грамотните математици завърши ли втори клас, още при първото прочитане сметнаха, че ако Гост изминава 150 км на седмица, Това са 7800 км годишно и една такава система ще стигне за годишния пробег на 130 госта. Всеки второкласник ще успее да раздели 100 000 /130 и да получи 679 лв на човек, но всеки функционално неграмотен от троловете от тролфермата, вече година получава един и същ резултат - 100 000 лв на човек, защото някой им е казал как И какво "да мислят", а те ПОВТАРЯТ .