След четири, пет, шест, осем и дванадесет цилиндъра, най-накрая има Mercedes-Benz G-Class без никакви цилиндри. Вместо двигател с вътрешно горене, чисто електрическият Geländewagen получава 4 мотора - по един на всяко колело, като едновременно с това запазва най-ценното си качество - забележителни способности за офроуд.
Дизайнът на електрическата версия, която беше представена официално - G580, до голяма степен повтаря този на G-Class с ДВГ. Промените са в задвижването, като 4-те електромотора осигуряват мощност от 579 к.с. и 1165 Нм въртящ момент, като по този начин G580 с технология EQ превъзхожда топ-версията AMG 63. Предимството на електрическия вариант е още по-осезаемо заради факт, че целият въртящ момент при EV се задейства моментално.
Конфигурацията с четири двигателя позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,7 секнди, което е с 0,4 секунди по-бавно от версията AMG с ДВГ. Максималната скорост на електрическата G-Class е ограничена на 180 км/ч, но едва ли някой си купува такъв модел заради ускорение по права линия или заради максимална скорост.
Големият коз в случая са офроуд-способностите, като всъдеходът на ток може да премине през бройс с максимална дълбочина 85 см, което е с 15 см повече от G550 и G63. Електрическият Geländewagen може да изкачва странични наклони до 35 градуса и предлага пътен просвет от 250 мм. Всъдеходът лесно се справя с неравен терен със своя ъгъл на приближаване от 32,0 градуса, ъгъл на отклоняване от 30,7 градуса и ъгъл на прекъсване от 20,3 градуса. Подобно на нормалната G-класа, той може да се изкачи до 100% наклон. Това, разбира се, не означава, че може да се изкачва вертикално, а се равнява на ъгъл от 45 градуса, тъй като наклонът е функция на издигането спрямо движението.
Екстрите за офроуд варират от двустепенна раздатъчна скоростна кутия до възможност за пълзене. Има функция „G-Turn“, която представлява възможност превозното средство да се върти на място като танк. Включени са виртуални блокажи на диференциала, станали възможни чрез векторизиране на въртящия момент, както и адаптивни регулируеми амортисьори. Има и функция G-Steering, за да се намали значително кръга на завиване.
G580 с EQ технология получава предно независимо окачване и солидна задна ос, заедно със защита на дъното, която използва карбон и други здрави материали за защита на масивната батерия с 116,0 кВт/ч. Пробегът засега остава загадка, но се знае, че батерията може да се зарежда до 200 кВт. С DC връзка зареждането ще отнеме около 32 минути, за да се зареди от 10 до 80%.
Всъдеходът запазва познатия си ръбест дизайн, но има затворена решетка с осветен контур. Външният вид следва стила на концепцията EQG от 2021 г. и може да бъде поръчан без монтираната отзад резервна гума. Вместо това Mercedes поставя кутия, която може да съхранява кабела за зареждане, веригите за сняг и инструментите, при условие че теглото на артикулите не надвишава 10 кг.
Интериорът също повтаря този на обикновената G-Class, като обичайните 12,3-инчови екрани са там, както и ръкохватката от страната на пътника на таблото. Mercedes предлага същата функционалност „прозрачен капак“, която наскоро показа при задвижвания с ДВГ модел. Тя работи с 360-градусовата камера и позволява на водачите да виждат „през“ предния капак – както при други скорошни модели като EQE SUV и EQS SUV.
Първоначално електрическата G-Class ще се предлага във версия Edition One. Тя е достъпна в четири специални цвята Manufaktur (South Sea Blue Magno, Moonlight White Magno, Moonlight White Metallic, Arabian Grey) и обичайния Obsidian Black Metallic. Всички имат сини спирачни апарати и вложка за декоративна лента. Задната кутия е включена като стандарт, както и AMG Line и Night Package с 20-цолови цолови джанти и тъмни акценти по тялото.
Вътре има тапицерия и шевове от сини въглеродни влакна, плюс това, което Mercedes нарича „G-Roar". Това е фалшив шум от двигателя, който имитира звука на G-Class, оборудвана с двигател с вътрешно горене, при ускорение.
Цените на електрическата G-Class все още не са обявени, но се очаква те да бъдат по-високи от тези на версиите с бензин, като това се отнася дори за най-мощната модификация G63 AMG, която струва около 180 000 евро.
Още снимки на електрическата G-Class - вижте в галерията: