IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическа или бензинова G-Class - кой се справя по-добре?

Сравнителният тест на двата всъдехода завърши с категорична победа

Американското издание Car and Driver публикува резултатите от сравнителен тест-драйв на електрическия Mercedes-Benz G580 EV и Mercedes-Benz G550 с бензинов двигател. И двата автомобила от моделната година 2025 са с едни и същи гуми Falken Azenis FK520 275/50 R20, а тестът е извършен по оригиналния метод и е насочен главно към идентифициране на нюансите на динамиката и управлението.


Mercedes-Benz G-Class


Външно колите изглеждат почти идентични. С изключение на това, че G580 EV има затворена радиаторна решетка с подсветка, а в малък калъф на задната врата няма резервна гума, а кабел за зареждане. Електрическите двигатели на всяко колело произвеждат общо 579 к.с. и се захранват от разположена между тях 116.0 kWh батерия, като всичко това тежи сериозните 3170 кг. Бензиновият G550 е по-лек - 2585 кг с пълен резервоар), но неговият 3.0-литров редови турбо „шестак” развива 443 к.с.

Това означава, че електрическият вариант е по-мощен и въпреки няколкостотин килограма повече той се оказва по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч - 4,1 срещу 5,0 секунди. Освен това G580 EV измина четвърт миля (402 м) за 12,6 секунди срещу 13,6 за G550. Имайте предвид, че последният има 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато електрическият автомобил няма скоростна кутия като такава.


Mercedes-Benz G-Class


Експертите измериха и времето, необходимо на автомобила да завърши кръг с диаметър 90 м (300 фута), което направи възможно изчисляването на средното странично ускорение на автомобила на пистата. И тук електрическата машина се оказа по-силна, като записа 0.80 g срещу 0.63 за съперника. Това се обяснява с по-ниския център на тежестта, което ви позволява да останете на пистата при по-високи скорости.

Електрическата кола също се справи по-добре със спирането от 112 км/ч (70 мили в час) до пълно спиране, спирайки за 49,38 м, докато топ версията на бензиновия Gelendvagen се нуждаеше от 50,29 м. По-малко от метър, но в реалния живот това може да струва живота на някого. Въпросът тук също е за центъра на тежестта - в електрически автомобил той е леко изместен назад.


Mercedes-Benz G-Class


Последният тест беше шофиране по рампа с наклон 20° - целта беше да се симулира диагонално висене. В случая автомобилът, който успя да се изкачи по рампата по-високо с едно от предните колела, без да повдигне противоположното задно колело от повърхността (коригирано за междуосието - то се взема предвид при изчисленията), е победител. И тук по-добре се представи електрическият вариант, който е и абсолютният победител в теста.


0 от 500
  • #28
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Винаги е забавно да " разговаряш" с антиматематици, които ВЯРВАТ, че всеки собственик на електромобил се нуждае от фотоволтаици и батерия които да им осигуряват 195 000kWh годишно, защото всеки един собственик на електромобил минава поне 1 милион километра годишно и му е жизнено необходима такава система за 100 000 лв.
  • #27
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Хехе ( преди 27 минути )Къде ви намират такива умници, тротинетка.Плати 100 к. за електричка и после още 100к. за фотоволтаични панели и батерии и после ще караш безплатно.Ама си дал 200к. предварително." Функционално неграмотния си е функционално неграмотен. Вече за стотен път копирам това дано го разберете, но очевидно ще трябва да минат три години, за да разбереш че аналогията е като да си купиш автомобил с ДВГ и бензиностанция. Няма нищо ще ти го копирам още 300-400 пъти!
  • #26
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    За джип да ми гледат ускорение, време за 400 м. Направо не ми се мисли, ако на тези "автори/журналисти" им се даде някой спортен автомобил - навярно ще го пробват колко наклон изкачва, колко дълбочина вода гази, ъглите на атака отпред/отзад, колко може да тегли в караваната и все такива подходящи за спортен автомобил тестове. Ако не разбираш идеята, господин ***, тестовете за джип не кореспондират много с направените и описаните в рекламния материал по-горе. ;)
  • #25
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Лудория ( преди 1 месец )
    Е, те избрали за тест само неща, в които електрическия автомобил е малко по-добър. А да пробват дисциплини, където електрическия ще загине. Например да им сложат по един шнорхел и да ги измият в някое езеро? Кога ще загине електрическия скутер?! Трябва да си много елементарен, за да не разбереш, че е реклама за американския потребител да си купи електрически Мерцедес, за да постигнат нужните си продажби. Защото така или иначе който купува джипката, ако не електрическата, ще си купи другата.
  • #24
    9 rate up comment 2 rate down comment
    Хехе ( преди 1 месец )
    Един варел в багажника на този джип и мога да изкарам месец офроуд.А ти тротинетка ще се прибереш с електрически джип качен на репатрак.
  • #23
    10 rate up comment 3 rate down comment
    Хехе ( преди 1 месец )
    Къде ви намират такива умници, тротинетка.Плати 100 к. за електричка и после още 100к. за фотоволтаични панели и батерии и после ще караш безплатно.Ама си дал 200к. предварително.
  • #22
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В какъв офроуд я вкарвате тая показна кола да се издере цялата. Това е кола за флексване. За любовницата или жената да се покаже пред "приятелките". Та според зависи пред кого ще служи за показ ако е пред приятелките EV ако я кара някой гледащ лошо с къносана брада бензин.
  • #21
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    То е по магистралата само преди три години нямаше нито една зарядна станция 150 kW но след малко ще мина покрай една 300 киловата, а досега минах 20-30 които са 150 или повече киловата.
  • #20
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Някога бил ли си на офроуд в България? Колко резервоара и колко туби бензин изхарчи за да отидеш и да се върнеш? Май си виждал офроуд само на national geographic
  • #19
    1 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Е как да няма на всяка бензиностанция в гората има поне по две зарядни станции за електромобили. Ти последно на коя бензиностанция в гората зарежда за да ти кажа на около колко зарядни станции за електромобили има?