IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Електрическа или бензинова G-Class - кой се справя по-добре?

Сравнителният тест на двата всъдехода завърши с категорична победа

Американското издание Car and Driver публикува резултатите от сравнителен тест-драйв на електрическия Mercedes-Benz G580 EV и Mercedes-Benz G550 с бензинов двигател. И двата автомобила от моделната година 2025 са с едни и същи гуми Falken Azenis FK520 275/50 R20, а тестът е извършен по оригиналния метод и е насочен главно към идентифициране на нюансите на динамиката и управлението.


Mercedes-Benz G-Class


Външно колите изглеждат почти идентични. С изключение на това, че G580 EV има затворена радиаторна решетка с подсветка, а в малък калъф на задната врата няма резервна гума, а кабел за зареждане. Електрическите двигатели на всяко колело произвеждат общо 579 к.с. и се захранват от разположена между тях 116.0 kWh батерия, като всичко това тежи сериозните 3170 кг. Бензиновият G550 е по-лек - 2585 кг с пълен резервоар), но неговият 3.0-литров редови турбо „шестак” развива 443 к.с.

Това означава, че електрическият вариант е по-мощен и въпреки няколкостотин килограма повече той се оказва по-бърз при ускорение от 0 до 100 км/ч - 4,1 срещу 5,0 секунди. Освен това G580 EV измина четвърт миля (402 м) за 12,6 секунди срещу 13,6 за G550. Имайте предвид, че последният има 9-степенна автоматична скоростна кутия, докато електрическият автомобил няма скоростна кутия като такава.


Mercedes-Benz G-Class


Експертите измериха и времето, необходимо на автомобила да завърши кръг с диаметър 90 м (300 фута), което направи възможно изчисляването на средното странично ускорение на автомобила на пистата. И тук електрическата машина се оказа по-силна, като записа 0.80 g срещу 0.63 за съперника. Това се обяснява с по-ниския център на тежестта, което ви позволява да останете на пистата при по-високи скорости.

Електрическата кола също се справи по-добре със спирането от 112 км/ч (70 мили в час) до пълно спиране, спирайки за 49,38 м, докато топ версията на бензиновия Gelendvagen се нуждаеше от 50,29 м. По-малко от метър, но в реалния живот това може да струва живота на някого. Въпросът тук също е за центъра на тежестта - в електрически автомобил той е леко изместен назад.


Mercedes-Benz G-Class


Последният тест беше шофиране по рампа с наклон 20° - целта беше да се симулира диагонално висене. В случая автомобилът, който успя да се изкачи по рампата по-високо с едно от предните колела, без да повдигне противоположното задно колело от повърхността (коригирано за междуосието - то се взема предвид при изчисленията), е победител. И тук по-добре се представи електрическият вариант, който е и абсолютният победител в теста.


0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    Както този с бензиновия така този с електрическия ще имат абсолютно един и същ проблем ако са били достатъчно глупави за да тръгнат без да заредят.
  • #7
    1 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    А бензиновият ще зарежда от ручейчета реки и течащи чешми в гората
  • #6
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    На офроуд електричката ще зарежда в гората,всяко дърво е зарядна станция.
  • #5
    1 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    До 2. Ето кой е обсебен от Тесла, мрази Тесла и му се привижда Тесла в статия за mercedes. А ако посмее някой да му отговори троловете от тролфермата ще го нападнат
  • #4
    1 rate up comment 13 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 седмици )
    А не виждаш ли поне от статията, най-доброто 4 по 4 е 4 електрически двигателя по един на всяко колело? Допускам че както на градско така и на офроуд, електрическият живаген ще измине повече километри с едно зареждане от бензиновия.
  • #3
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Електрически автомобил разбирам за града. Ама G класа е идиотско.
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    С новите мита на САЩ цените на китайските батерии за Тесла ще се вдигнат.Обещаното от митичната врачка изравняване на цените се отлага.
  • #1
    12 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 2 седмици )
    Хахахахахах . Нищо не споменават за разликата в цената и пробега с едно зареждане.