IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бум на електромобилите в Германия след отстъпки от производителите

Цените на някои от най-популярните модели на ток бяха намалени с близо 30%

Пазарът на електрически превозни средства в Германия преживява истински бум, като отчете рязко увеличение на продажбите през 2025. А основният фактор за този успех са значителните отстъпки, предлагани от производителите, съобщават медиите в страната.


електромобили


През първото тримесечие на 2025 г. средната отстъпка за нови електрически превозни средства в Германия е била 16,7%, а в някои случаи намаляването на цената достига 30%. Като цяло производителите активно използват тази стратегия, за да стимулират продажбите и да "раздвижат" пазара, който беше замрял, след като властите премахната субсидиите за покупка на електромобил.

Така, например, отстъпката при покупка на Opel Mokka Electric - компактен SUV от германската марка, достигна 30%, като цената на електромобили падна до 25 989 евро. Сред другите модели с големи отстъпки са Opel Corsa Electric, BMW i4, iX1 и iX, както и Hyundai Ioniq 5 и Skoda Elroq.

Интересното е, че благодарение на тези отстъпки цената на електрическите автомобили в Германия вече се доближава до цената на подобни модели с двигатели с вътрешно горене. През април разликата е била само 4225 евро, като тя е най-ниската след премахването на държавните субсидии.

Експерти от индустрията са категорични, че подобни ценови политики вече оказват влияние върху конкурентоспособността на електрическите превозни средства, като очакват същата стратегия да бъде използвана и в други държави в Европа, при това в съвсем близко бъдеще.

0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До #16 ( преди 1 месец )
    Като не знаеш ситуацията в Китай по-добре не пиши. Там хурката е голяма ако искаш да купиш кола с двг. А тези ниски цени на електричките там са за сметка на качеството, така че моркова е просто по-малката хурка за китайците, затова се купуват.
  • #16
    3 rate up comment 5 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    Разликата в цените няма кой знае какво значение. Важна е цялостната политика. В Китай има малко пръчки и много моркови, А в Европа предимно пръчки и принуда. Затова в Китай вървят след моркова и преизпълняват плановете за 50% електромобили през 2030 година, без да се налага да ги бият, А в Европа ни скъсаха от бой, но изоставяме. Само за да си осигурим европейска верига за доставки са необходими десетина години. Едни проспани десетина години преднина на китайците, които не спаха!
  • #15
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    6-ти - неведнъж е писано тук (форума), че разликата в цените е вследствие на държавната политика. Подобно на САЩ - всеки щат има различно ДДС, така и из Европа играе ДДС, акцизи и какви ли не още фин.и данъчни зависимости. Така че, ако колата излиза от завода на 40к в Германия може да струва 50, Франция 49, Италия 55 и т.н. В това производителя няма нищо общо. Не случайно има и схемите с ре-експорт..
  • #14
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    До 4: По-добре, викаш, да ни управляват Боко и Шиши, които умнокрасивитета и без това изпрахте, а? Къде ви намират такива девили бе?
  • #13
    11 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Накратко, продажбите зависят от цената, а не от задвижването. Не случайно в Китай повечето продажби са на NEV. Понеже автомобилите с ДВГ са по-скъпи, се купуват само по емоционални причини или от тези, които нямат достъп до зарядни станции за електромобили. Ако и в Европа електромобилите бяха по-евтини от ДВГ, положението щеше да е същото.
  • #12
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 месец )
    До един от долните...Автомати предпочитат много хора, вярно е. Включително кифли без никакви шофьорски умения с книжки, взети с добро представяне на "устния" изпит...Ама, защо компании като Порше казват, че ще продължат да залагат и на ръчните кутии!?
  • #11
    8 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Баш си е раздвижване, веднъж научени на добри отстъпки, чакай да плащат после пълния кеш. Тук сме нерелевантен пазар, сумарно продават по-малко от на тамошен бирфест.
  • #10
    12 rate up comment 7 rate down comment
    Да ама Не ( преди 1 месец )
    Това не е раздвижване на пазара. Това е разкарване на залежала стока.За производителя всеки автомобил на склад са блокирани средства и продълбжаващи разходи.
  • #9
    12 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пазарът на електрички в Германия расте обаче Тесла никой не купува защото целевата и аудитория вече е много нишова - хора които искат електричка, могат да си позволят електричка и са феновете на Адолф - сиреч няколко процента от пазара.
  • #8
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Пропов ( преди 1 месец )
    Хахаха, Мистър q, цената на колите с ръчка е x2 спрямо автоматиците. Говорим за коли, не за пазарски колички. А защо е така, защото хората с пари търсят емоцията от шофирането и не искат просто да се возят мързеливо. А остсъпките си идват на гърба на производителите. Електричките са скъпи, повечето продават на загуба. И пак говорим за добре направени коли, не за Тесла дето вече им излизат мошенгиите на яве и разумните хора ги избягват, щото се разбра че и фирмата и колите са една пробита кофа.