IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Бум на електромобилите в Германия след отстъпки от производителите

Цените на някои от най-популярните модели на ток бяха намалени с близо 30%

Пазарът на електрически превозни средства в Германия преживява истински бум, като отчете рязко увеличение на продажбите през 2025. А основният фактор за този успех са значителните отстъпки, предлагани от производителите, съобщават медиите в страната.


електромобили


През първото тримесечие на 2025 г. средната отстъпка за нови електрически превозни средства в Германия е била 16,7%, а в някои случаи намаляването на цената достига 30%. Като цяло производителите активно използват тази стратегия, за да стимулират продажбите и да "раздвижат" пазара, който беше замрял, след като властите премахната субсидиите за покупка на електромобил.

Така, например, отстъпката при покупка на Opel Mokka Electric - компактен SUV от германската марка, достигна 30%, като цената на електромобили падна до 25 989 евро. Сред другите модели с големи отстъпки са Opel Corsa Electric, BMW i4, iX1 и iX, както и Hyundai Ioniq 5 и Skoda Elroq.

Интересното е, че благодарение на тези отстъпки цената на електрическите автомобили в Германия вече се доближава до цената на подобни модели с двигатели с вътрешно горене. През април разликата е била само 4225 евро, като тя е най-ниската след премахването на държавните субсидии.

Експерти от индустрията са категорични, че подобни ценови политики вече оказват влияние върху конкурентоспособността на електрическите превозни средства, като очакват същата стратегия да бъде използвана и в други държави в Европа, при това в съвсем близко бъдеще.

0 от 500
  • #7
    17 rate up comment 5 rate down comment
    Гост ( преди 6 месеца )
    Как се продава залежала стока? С промоции и големи отстъпки.
  • #6
    20 rate up comment 1 rate down comment
    Истина ( преди 6 месеца )
    Тука цената е 61к лв, в Германия е под 51к лв (сравняваме краставици с краставици), е не мога да ги мисля бедните германци.... Тука имаме пари позволяваме си да даваме по 10к лв повече за същата стока!
  • #5
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    1-ви, застояла стока, как да я разкараш? Отделно, ми е интерсно, колко от тези продажби са на чатни лица и колко са фирмени коли? Няма да навлизам в подробности защо има ОГРОМНА разлика.
  • #4
    32 rate up comment 6 rate down comment
    До 1 ( преди 6 месеца )
    Ето затова не трябва да има референдуми! Масовката сте с точно такова плоско мислене! Първо - намалението е за вече стари модели! Второ, намалението е за налични автомобили! И трето - когато една година една стока ти е седяла на склад и никой не я купува, е по-добре да е продадеш без печалба или на 20% загуба, вместо да загубиш 100%. Това не значи, че 30% отстъпка е нещо след което остава огромна печалаба. Но предполагам вярваш и в безплатните доставки и лотарийните билети!
  • #3
    16 rate up comment 4 rate down comment
    до 1 ( преди 6 месеца )
    Хора като теб се наричат дилетанти. Изказванията им са толкова неправилни, че освен за комични, могат да се считат за опасни и дори зловредни. Практически всички автомобилни компании са публично търгувани. Това означава, че всяко тримесечие изнасят подробни данни, включително и за маржовете си. Съветвам те да разгледаш отчетите на няколко фирми за няколко години назад преди да говориш. А за да получиш изчерпателна представа, която изключва отделни сътресения като Ковид и война - за 20 години.
  • #2
    12 rate up comment 27 rate down comment
    q ( преди 6 месеца )
    И това е само началото. Скоро както и при телефоните ще унифицират батеирии и задвижвания и разликите ше са в екстрите и качеството на вложените материали. И тогава ДВГ изпърдаците си отиват. Остават хибриди и електрички. Погледнете срива на автомобилите втора ръка с ръчна скоростна кутия - нулев интерес и цени с до 5000 лева надолу.
  • #1
    21 rate up comment 9 rate down comment
    Евреина ( преди 6 месеца )
    Значи всеки може да си представи, колко много са надути цените на всички електрички, щом без никакъв пазарлък ти смъкват цената с 30%. Отделно, може да се обзаложим, че и на тая цена производителя има добър марж печалба...А за колите с ДВГ даже не искам и да отварям дума, защото там маржовете са още по-големи (особено след пандемията, когато алчността завзе всичко живо и вдигнаха цените до небето). Едновременно обаче, качеството се влоши драстично...no comment