IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

VW печели по-малко, защото продава повече електромобили

До куриозната ситуация се стигна заради ниския марж при EV моделите

Печалбата на Volkswagen Group след данъчно облагане е спаднала с 40,6% до 2,18 млрд. евро през първото тримесечие на 2025. На пръв поглед може да се помисли, че този рязък спад се дължи на спад в продажбите, но това не е така. Доставките всъщност са се увеличили с 1,4% - до 2,13 млн евро. А парадоксалното е, че нарастващото търсене на електрически превозни средства се отразява негативно върху представянето на компанията.


VW ID


Продажбите на електромобили са се увеличили повече от два пъти в Европа през първото тримесечие на 2025 (ръст от 113%) и са скочили с 51% в САЩ. Един от всеки десет автомобила, доставени от групата по целия свят до март, е електрически. Освен това поръчките за електромобили в Западна Европа са скочили с 64% през първите три месеца. ЕV вече представляват повече от 20% от всички продажби в Западна Европа. На целия континент Volkswagen е лидер в електрическия сегмент с дял от 26%.

Ръстът на електромобилите обаче означава по-ниски печалби, тъй като намалява оперативния марж от 6% на едва 3,7%. Според
Арно Антлиц, главен финансов директор и главен оперативен директор на Volkswagen Group, суровата реалност сочи, че електромобилите все още са значително по-малко печеливши от еквивалентните превозни средства с вътрешно горене. Той призна, че производителят на автомобили трябва да работи усилено, за да намали производствените разходи и да увеличи маржовете на моделите с нулеви емисии.


VW ID


"Успехът на нашите електрически автомобили на пазара тежи на нашите резултати. Оперативният марж от около 4% ясно показва, че все още имаме значителна работа в тази посока. Предвид настоящата нестабилност на световната икономическа ситуация е още по-важно да се съсредоточим върху лостовете, които контролираме. Това означава, че трябва да допълним нашата широка гама от продукти с конкурентна ценова база, за да гарантираме успеха си на бързо променящите се световни пазари“, обяснява Антлиц.

Още през 2023 топ-мениджърът прогнозира, че паритетът между моделите с двигатели с вътрешно горене и електрическите превозни средства може да бъде постигнат до 2025. Новата цел вече е 2026, когато ще излезе ID.2, както и кросоувър на същата основа, който трябва да постигне рентабилността на T-Cross. В допълнение към тези два модела на VW, марките Cupra и Skoda ще стартират свои собствени версия, като всички са насочени към сегмента от 25 000 евро. За 2027 е планиран и ID.1 на цена от 20 000 евро.


0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 1 месец )
    Поредният бисер от Аутомедия. Маржът над 2 млрд. евро, а продажбите 2 млн. евро. Да не би да са брой автомобили? Мъката, мъката.
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    През последните 20 г. ФВ работеше на под 5% марж, като само заради пандемията успя да го вдигне предвид недостига на части. Сега просто се е върнал на старото положение. С други думи, всичките онези приказки, че от електромобили не се печелело, се оказаха злонамерени, целенасочени измишльотини.
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    свикнаха с големите марджове просто, защото слаби играчи купуваха като обезумели всичко и то години наред
  • #4
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Име ( преди 1 месец )
    ид3 стува над 100 хилки... ид2 ще е за 50 само каросерията, ако искате задвижване,батерии и колела, още поне 30 000 трябва да подготвите...поболяха се с тези автомобили, 2020 можеше да има автомобили за 25-30 хилки, сега тези са между 35-50 хил... - всички цени са в лева :)
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    а.п. ( преди 1 месец )
    Всички са се поболели с тези пари
  • #2
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Доставките всъщност са се увеличили с 1,4% - до 2,13 млн евро. ?! Пари ли доставят вече?
  • #1
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Да продават хибриди като Тойота.