Volkswagen представи три електрически концепта наведнъж на автомобилното изложение в Шанхай, които обаче най-вероятно ще се продават само на китайския пазар. Дебют пред публика направиха кросоувърите ID.Era и ID.Evo, както и седанът ID.Aura, които ще се произвеждат съвместно с местни партньори.
Volkswagen се надява, че новите продукти ще му помогнат да подобри ситуацията си в Китай, където продажбите непрекъснато намаляват под натиска на конкурентите. За да постигнат това, германците са готови да действат с "китайска скорост", като планират да отделят максимум 34 месеца за разработване на серийните модели.
Дизайнът и на трите концепта препраща към ID.Code, който бе представен миналата година. Самият кросоувър няма да влезе в производство - той само очертава вектора на развитие на стила на бъдещите Volkswagen за Китай. Серийните модели ще се сглобяват в три различни завода: ID.Era в този на SAIC-Volkswagen, ID.Evo във Volkswagen Anhui и ID.Aura във FAW-Volkswagen.
ID.Era е кросоувър с три реда седалки и хибридна система, при която двигателят с вътрешно горене играе ролята на генератор за зареждане на батерията. Само на ток хибридът ще изминава до 300 км, а общият пробег ще надхвърля 1000 км.
Вторият кросоувър, ID.Evo, е насочен към младите хора. Това е изцяло електрически модел с 800-волтова архитектура (и следователно, с бързо зареждане), вероятно базиран на платформата Xpeng. За да се хареса на младите китайци, Volkswagen ще предложи "широка гама от нови цифрови услуги" и постоянни актуализации в "облака".
ID.Aura е изграден върху архитектурата Compact Main Platform (CMP), специално разработена за китайския пазар. Седанът ще бъде позициониран в ценовия сегмент А и ще получи "умни" технологии – мултимедийна система, подобна на смартфон, и базиран на AI асистент. Volkswagen не разкри задвижването му.
Освен това и на трите автомобила ще получат високо автоматизирана система за шофиране. Следващата година те ще достигнат ниво 2++. Това означава, че автомобилите ще могат да се движат автономно в редица условия, да изпреварват и завиват, както и да се вливат в трафика под контрола на водача.
Въпреки спада в продажбите, китайското подразделение на Volkswagen няма намерение да не отказва. До 2027 година компанията, с помощта на партньорите си, ще пусне над 30 нови продукта в Китай, включително 20 електромобила и хибриди. В същото време германците правят пари от автомобили с двигатели с вътрешно горене, докато интересът към електрическите коли, включително и към новите модели, е слаб.