Volkswagen вече не мисли толкова за електрификацията, като се превърна в една от компаниите, които приемат, че традиционните горива ще се използват и след 2035, когато в Европа ще влезе в сила забраната за продажби на нови автомобили с ДВГ. Това кара компанията от Волфсбург да търси начини за увеличаване на ефективността на настоящите си задвижващите системи, както и за разработка на нови.
Вече е известно, че на новото поколение на T-Roc, което ще бъде пуснато по-късно тази година, ще дебютира самозареждащ се хибриден агрегат, а сега става ясно и каква технология са разработили германците. Това е нов бензинов двигател с уникална система за синхронизация, в която няма ремък или ангренажна верига, а използва коляновия вал за преместване както на разпределителните валове, така и на клапаните.
Изтеклите патенти, открити от германски медии, показват система, благодарение на която конструкцията се освобождава от ключов елемент и така се намаляват разходите. Не е ясно обаче дали двигателят е бензинов или дизелов, както и колко цилиндъра има - четири или повече. В случая ремъкът (или ангренажната верига) е заменен от цилиндрични зъбни колела – еднакво ефективни при движение на разпределителни валове и клапани, но по-малко податливи на стареене.
Интересното е, че този тип предаване на мощност удължава интервалите за поддръжка, ако не и ги елиминира напълно. Патентът показва система за впръскване под високо налягане, при която за директното управление на клапаните отговаря само един разпределителен вал, а не два, както е обикновено.
Дори аксесоари като водни и маслени помпи, компресор за климатик и сервоусилвател на волана също се справят без ремък и се движат на предавка. Компонент, по-типичен за скоростните кутии, отколкото за двигателите, но който се характеризира не само с това, че е по-издръжлив, но и с това, че е икономичен и предава мощността плавно и прецизно.
Един от недостатъците е шумът, но е ясно, че този двигател на Volkswagen с два клапана на цилиндър едва ли ще бъде с много висока производителност, тъй като това може да компрометира надеждността на агрегата. В същото време електрификацията е толкова напреднала в последно време, така че по-голямата част от мощността ще бъде осигурена от електромотора.