IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen подготвя уникален двигател за новия си хибрид

Благодарение на системата за синхронизация агрегатът ще бъде много по-лесен и по-евтин за поддръжка

Volkswagen вече не мисли толкова за електрификацията, като се превърна в една от компаниите, които приемат, че традиционните горива ще се използват и след 2035, когато в Европа ще влезе в сила забраната за продажби на нови автомобили с ДВГ. Това кара компанията от Волфсбург да търси начини за увеличаване на ефективността на настоящите си задвижващите системи, както и за разработка на нови.


VW TSI


Вече е известно, че на новото поколение на T-Roc, което ще бъде пуснато по-късно тази година, ще дебютира самозареждащ се хибриден агрегат, а сега става ясно и каква технология са разработили германците. Това е нов бензинов двигател с уникална система за синхронизация, в която няма ремък или ангренажна верига, а използва коляновия вал за преместване както на разпределителните валове, така и на клапаните.

Изтеклите патенти, открити от германски медии, показват система, благодарение на която конструкцията се освобождава от ключов елемент и така се намаляват разходите. Не е ясно обаче дали двигателят е бензинов или дизелов, както и колко цилиндъра има - четири или повече. В случая ремъкът (или ангренажната верига) е заменен от цилиндрични зъбни колела – еднакво ефективни при движение на разпределителни валове и клапани, но по-малко податливи на стареене.


VW хибридна система


Интересното е, че този тип предаване на мощност удължава интервалите за поддръжка, ако не и ги елиминира напълно. Патентът показва система за впръскване под високо налягане, при която за директното управление на клапаните отговаря само един разпределителен вал, а не два, както е обикновено.

Дори аксесоари като водни и маслени помпи, компресор за климатик и сервоусилвател на волана също се справят без ремък и се движат на предавка. Компонент, по-типичен за скоростните кутии, отколкото за двигателите, но който се характеризира не само с това, че е по-издръжлив, но и с това, че е икономичен и предава мощността плавно и прецизно.

Един от недостатъците е шумът, но е ясно, че този двигател на Volkswagen с два клапана на цилиндър едва ли ще бъде с много висока производителност, тъй като това може да компрометира надеждността на агрегата. В същото време електрификацията е толкова напреднала в последно време, така че по-голямата част от мощността ще бъде осигурена от електромотора.


0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Масквич ( преди 21 часа )
    Това рашките го правеха в москвич 407
  • #13
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Тигри-Видри ( преди 1 ден )
    Ангренажната верига вече си беше необслужваема преди да я направят тънка едноредова.
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    С всеки следващ ход на конглокенцията Дачия става все по-приемлив избор.
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 дни )
    VW представя новия си модел - Москвич 2025 г.Das AutoВярно уникален агрега ще да е!!!
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Хахохи ( преди 4 дни )
    Тези от ФВ и Тойота не разбраха ли какво иска клиента. Да сега са 1и 2 по п.родажби, но до кога. Но света върви напред и няма как с технологии от 2000г. да продължават да те гъбаркат. След 2015-2018 играта се промени и не само Китай, ще ги издуха и отидат в историята .
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    a.p. ( преди 4 дни )
    Инженерите започнаха да махат валове и ремъци ама клапаните да се отварят ел.магнит тези наблъскали зъбни колела като от ...
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Хибрид от VW - работи на сажди и финансова грешка
  • #7
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Не разбрах ( преди 4 дни )
    Какво му е иновативното на двигателя та чак са го и патентовали. Всичко описано като иновативно включително и двата клапана на цилиндър и единия брой разпределителен вал и предаването на движението към тях със зъбни колела е абсолютно същото като при УАЗ-ката която сигурно е създадена през 60-те.
  • #6
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Безименен ( преди 4 дни )
    До 1И не само Москвич.Някога на волгата бяха текстолитови, точно заради шума.Но сегашните разбирачи не четат.
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Стават все по ненадежни.