IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрическата независимост" на Европа окончателно фалира

Northvolt, която трябваше да е алтернатива на китайските батерии, профука над 20 млрд. долара

Шведската компания Northvolt, специализирана в производството на батерии за електрически превозни средства, обяви фалит, нанасяйки значителен удар на европейските амбиции в областта на зелената енергия.
  
    
Northvolt, завод, батерии
   
          
Основана през 2016 година като "най-голямата стъпка към независимостта на Европа при електромобилите", Northvolt привлече около 15 милиарда долара инвестиции от гиганти като Volkswagen (21% дял) и Goldman Sachs (19%). Компанията обаче изпадна във финансови затруднения, натрупвайки над 8 милиарда долара дългове, което доведе до обявяването ѝ в несъстоятелност.

Това развитие подчертава трудностите, пред които е изправена Европа, опитвайки се да се конкурира с азиатските производители на батерии, особено с Китай, който доминира пазара на зелени технологии. Ръководството на Northvolt призова европейските политици да инвестират значително в развитието на местната индустрия за батерии, за да намалят зависимостта от азиатските доставчици.

Фалитът на Northvolt също засяга многобройни работни места и икономиката на регионите, където компанията оперира, особено в Северна Швеция. Това поставя под въпрос способността на Европа да подкрепя такива капиталоемки проекти без значителна държавна подкрепа и стратегически инвестиции.
  
       

0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Свръх умен ( преди 6 часа )
    На *** паците не им е ясно че Урана е по разпространен от мед калай олово и тн. Няма какво да го правишмосвен да го бухаш в реактор. А срещу реактор фотоволтаиката няма никакъв шанс тя и ветроперките не са балансиращи мощности.
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Само да добавя ( преди 7 часа )
    Че фалит е обявило шведското подразделение, като в Германия и САЩ продължават да работят.
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Свръх умен ( преди 7 часа )
    Немската наглост ще бъде наказана.А транспорта наистина ще е електеически влакове метро трамваи бо не и тесла или бмв електрипка за 200 бона. Просто няма кой да ги купи.
  • #12
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Антитрол ( преди 7 часа )
    Ти понеже си много нормален и възпитан и нямаш комплекси, се възнагради с 4 плюса за 6 минути? По умен и възпитан ли те направиха ? Сложи още десетина!"#11 4 rate up comment 0 rate down commentанонимен ( преди 6 минути )АнитТроляя ... Застани на стената на язовор, вържи една голема тухла за краката, прережи си гърлото и се метни у водата, ша тай и у нинурюалника откачен, болен, луд, беменяем, смотан ..." СИГНАЛИЗИРАХТЕ за неуместен коментар.
  • #11
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 часа )
    АнитТроляя ... Застани на стената на язовор, вържи една голема тухла за краката, прережи си гърлото и се метни у водата, ша тай и у нинурюалника откачен, болен, луд, беменяем, смотан ...
  • #10
    2 rate up comment 3 rate down comment
    До Умния ( преди 8 часа )
    Да си умен ... както се вижда не си баш!! Само едни "немци" и дизели са ти у главата!
  • #9
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 часа )
    Гостенино, според ВЯРАТА ти не може, но според математиката не само е възможно, А и рентабилно без зелени сделки. Познай дали вярата или математиката ще победи накрая?
  • #8
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 9 часа )
    Зелената сделка фалира,ако още не сте разбрали.Производство с фотоволтаици и батерии не става.Още ли се връзвате на "антитрола" Теслю,който сега рекламира в китайски юани че центовете му ги спряха от НПО Америка за България.
  • #7
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Свръх умен ( преди 9 часа )
    След края на дизела с Германия е свършено. А той е много близо едва 10% новопордадени дизели от общото количество нови коли през 2015-та са били 50%извън Европа не са и чували за дизеловото недоразумение.Опита за връщане на дизела от немците е жалък това показва че те друго нямат а че дизела няма да се върне е сигурно.
  • #6
    3 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 10 часа )
    До 5. Да повторя "В България е планирано инсталирането на 6000 мегавата батерии ( три пъти повече от мощността на АЕЦ Козлодуй) за следващите две-три години и около 10 пъти повече (30 пъти мощността на АЕЦ Козлодуй) до 2030. Щом няма производство в Европа, ПОЗНАЙТЕ КОЯ ИКОНОМИКА ЩЕ СПОНСОРИРАМЕ?