IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрическата независимост" на Европа окончателно фалира

Northvolt, която трябваше да е алтернатива на китайските батерии, профука над 20 млрд. долара

Шведската компания Northvolt, специализирана в производството на батерии за електрически превозни средства, обяви фалит, нанасяйки значителен удар на европейските амбиции в областта на зелената енергия.
  
    
Northvolt, завод, батерии
   
          
Основана през 2016 година като "най-голямата стъпка към независимостта на Европа при електромобилите", Northvolt привлече около 15 милиарда долара инвестиции от гиганти като Volkswagen (21% дял) и Goldman Sachs (19%). Компанията обаче изпадна във финансови затруднения, натрупвайки над 8 милиарда долара дългове, което доведе до обявяването ѝ в несъстоятелност.

Това развитие подчертава трудностите, пред които е изправена Европа, опитвайки се да се конкурира с азиатските производители на батерии, особено с Китай, който доминира пазара на зелени технологии. Ръководството на Northvolt призова европейските политици да инвестират значително в развитието на местната индустрия за батерии, за да намалят зависимостта от азиатските доставчици.

Фалитът на Northvolt също засяга многобройни работни места и икономиката на регионите, където компанията оперира, особено в Северна Швеция. Това поставя под въпрос способността на Европа да подкрепя такива капиталоемки проекти без значителна държавна подкрепа и стратегически инвестиции.
  
       

0 от 500
  • #9
    2 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Гостенино, според ВЯРАТА ти не може, но според математиката не само е възможно, А и рентабилно без зелени сделки. Познай дали вярата или математиката ще победи накрая?
  • #8
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Гост ( преди 1 месец )
    Зелената сделка фалира,ако още не сте разбрали.Производство с фотоволтаици и батерии не става.Още ли се връзвате на "антитрола" Теслю,който сега рекламира в китайски юани че центовете му ги спряха от НПО Америка за България.
  • #7
    10 rate up comment 9 rate down comment
    Свръх умен ( преди 1 месец )
    След края на дизела с Германия е свършено. А той е много близо едва 10% новопордадени дизели от общото количество нови коли през 2015-та са били 50%извън Европа не са и чували за дизеловото недоразумение.Опита за връщане на дизела от немците е жалък това показва че те друго нямат а че дизела няма да се върне е сигурно.
  • #6
    4 rate up comment 14 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 5. Да повторя "В България е планирано инсталирането на 6000 мегавата батерии ( три пъти повече от мощността на АЕЦ Козлодуй) за следващите две-три години и около 10 пъти повече (30 пъти мощността на АЕЦ Козлодуй) до 2030. Щом няма производство в Европа, ПОЗНАЙТЕ КОЯ ИКОНОМИКА ЩЕ СПОНСОРИРАМЕ?
  • #5
    9 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Нали щяха да балансират енергийната система са батерии, ако е така защо фалират?
  • #4
    11 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Това че е фалирала, нищо не означава. Нищо чудно след няколко години друг инвеститор да започне отново да произвежда батерии в тези заводи.
  • #3
    12 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    В България е планирано инсталирането на 6000 мегавата батерии ( три пъти повече от мощността на АЕЦ Козлодуй) за следващите две-три години и около 10 пъти повече (30 пъти мощността на АЕЦ Козлодуй) до 2030. Щом няма производство в Европа, познайте коя икономика ще спонсорираме? Дано Европа да се вземе в ръце и да започне да обучава кадри и да изгражда мощности за производство на батерии по нови технологии, дори да работят на загуба първоначално. Натрупаният опит ще е безценен за в бъдеще.
  • #2
    7 rate up comment 14 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Бъдещето несъмнено принадлежи на батериите. Както бъдещето на енергетиката, така и бъдещето на транспорта. Дори да забравим за зелената сделка и да не я слагаме в уравнението, то държавата с най-много батерии може да осигури на индустрията си най-евтината енергия за да произвеждат конкyрентни продукти, а електрическият транспорт да направи тази страна независима от вноса на изкопаеми горива. Погледнато от тази гледна точка, дали Европа постъпва правилно? А Китай и САЩ?
  • #1
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Дедо Тони. ( преди 1 месец )
    Тия май са се учили от Винету Тиквенски и Джаба Магнитски???