IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо 29 години по-късно VW копира формулата на Toyota Prius

Второто поколение на T-Roc получава добре позната технология в нов вариант

Ако трябва да се посочат автомобили, които са изиграли огромна роля в историята, със сигурност Toyota Prius е един от тях. Японският модел и неговата хибридна технология бяха много успешни в продължение на десетилетия, като сега усъвършенстваната система се използва от други модели на марката.


Prius - VW


Prius се появи на пазара през 1997, за да представи на света самозареждащата се хибридна технология, която в момента е най-популярната опция на редица пазари по света. Много производители започнаха да я използват по-късно, но интересно да се разбере, защо големият съперник на Toyota – Volkswagen, стигна до подобна идея едва 29 години по-късно.

Германската марка се готви да представи втората генерация на T-Roc след няколко месеца, като този модел ще отбележи крайъгълен камък в историята на марката. Популярният SUV ще дебютира с нова технология Full Hybrid, която ще бъде разширена в много други модели на Volkswagen Group. А това е недвусмислен знак за промяна на стратегията на компанията по отношение на електрификацията.


VW T-Roc


VW Group ще продължи да инвестира в електрически автомобили, но с различно темпо. И ще продължи да предлага повече модели с 48-волтова plug-in хибридна и микрохибридна технология. Освен това концернът отпуснал 60 милиарда евро за разработване на нови двигатели с вътрешно горене до 2028.

И именно в тази последна инвестиция играе основна роля за разработката на чисто нова Full Hybrid технология. Както стана дума, тя ще се появи първо на T-Roc, след това в много други модели, базирани на платформата MQB Evo на германската: Volkswagen Golf и Tiguan, Skoda Octavia, Scala и Kodiaq, Audi A3, SEAT León, CUPRA Formentor и др.

Новите HEV модели на VW Group ще бъдат задвижвани от 1.5 TSI четирицилиндров двигател, съчетан с електрически мотор, който освен да задвижва автомобила и да го движи в електрически режим, ще служи и като генератор. Според британското издание Autocar тези варианти ще имат мощност от 201 до 268 к.с. и от 258 до 295 Нм въртящ момент.


VW T-Roc R Carbon Mate


Тук логично възниква въпросът дали новият HEV ще погребе дизеловите двигатели на VW? На него ще може да се отговори, макар и не толкова категорично, още при дебюта на T-Roc по-късно тази година. Все още не е ясно дали компактният SUV ще се предлага с дизелови мотори, така че ще трябва да се изчака.

Това, което ще пристигне, в допълнение към бензиновите варианти, са eHybrid версиите, които вече са налични в Golf, Tiguan и Tayron. Това е plug-in хибридна технология с 204 и 272 к.с., която в най-добрия случай постига 142 км електрически пробег.


0 от 500
  • #26
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Гледам няколко фанатизирани тойоткаджии - смукачи на компанията, която вечно върви 20 години след европейското автомобилостроене - са налазили статията. Бих приел критика за немците от фенове на Тесла или Експенг, но точно от символа за технологична изостаналост и безидейност!?
  • #25
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    Опс грешната статия
  • #24
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 ден )
    До 26. Не е толкова трудно да отвориш една Уикипедия : BYD е ЧАСТНАТА компания с най-голямата работна сила в Китай от 2022 г. насам, като се нарежда само под няколко държавни компании . Към септември 2024 г. в BYD работят 900 608 души, от които 104 003 са служители в областта на научноизследователската и развойната дейност (R&D). Води и по заявления за патенти, като подава над 13 000 патента между 2003 г. и 2023 г.
  • #23
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Фолк с Ваген отдавна отече в канала. Единственото им спасение е да ги вземат китайците. Скоро ще стане това. Бъдете сигурни. Още преди години го предвидих, когато масово започнаха да строят фабрики в Китай. Китайците усвоиха технологиите и ги подобриха докато ВАГ си тъпче на едно място и нищо не развива. Дори сега си признават, че са изостанали с 29 г спрямо Тойота. Какво падение, какво нещо...
  • #22
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    Толкова "умни" са немците, че изгубило то изборите правителство оставащо му няколко седмици да сдаде властта промениха немската конституция, за да могат да отпускат пари и оръжие на държава 404, за да може още хиляди хора да загинат и войната да продължи. В същото време Германистан от години е в рецесия, пари няма, фалират предприятия, а други се случва знаят в други държави, вдигат данъците, пари за пенсии и здравеопазване няма, но пари за чужда война има. Ще кажеш, че един х0й ги е правил всич
  • #21
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Бой по немската каск ( преди 1 ден )
    Само 29 г. са назад тези мошеници. А помните ли какви фалшиви тестове правеха едно време и как лъжеха, че нафтовите им печки са по-икономични. В медиите непрекъснато пускаха манипулирани тестове също както манипулираха емисиите на колите си. Всъщност сега индиректно си признават, че са ги правили тези манипулации, защото са били безсилни пред технологичното превъзходство на Тойота и като типични немчуги вместо да тръгнат да се учат и развиват с започнаха да хвърлят л****** във вентилатора.
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 ден )
    За да печелиш бизнес състезания трябва за си иновативен, нещо което германците отдавна не са, или поне не и в автомобилостроенето. Повечето иновации при автомобилите и батериите идват от Китай и Сащ, а тези който се създават в Европа заобикалят Германия. Германците са затънали в регулации, имащи за цел да пречат на навлизането на външни компании на пазара им (личен опит), като незнайно защо забравят че голяма част от приходите им не са от вътрешният им пазар.
  • #19
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 2 дни )
    Да, основната е че е един смартфон на колела. А в днешно време станахме зависими от смартфоните и други устройства, и поне докато шофирам искам да се абстрахирам от това. Така че не бъди голям революционер, времето ще покаже какво ще стане. А ти щом все още не караш ЕМ, а само ги боготвориш в интернет, значи си най-пр*стия и невменяем тролейбус на света. И спри да повтаряш само едно и също, защото ти си най-големия ***, клавиатурна мишка ахахааха клоун
  • #18
    2 rate up comment 18 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 дни )
    1000 киловата зареждане е поредния, но не последен пирон в ковчега на ДВГ. Следващия ще е повишена енергийна плътност, което освен, че ще направи зареждането на електромобилите по-бързо отколкото да зареждаш резервоара и ще можеш да изминеш повече километри с едно зареждане , но ще ги направи и по-леки от автомобил с ДВГ. То това май остана последната и единствена опорна точка срещу електромобилите. За друга да се сещате?
  • #17
    2 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 2 дни )
    Поредният от троловете в тролфермата, които си мислят че ако обидят някой който им казва факти от реалността, тези факти ще изчезнат. Колкото и да си заравяш главата в пясъка и да викаш таково животно нема, фактите са си факти и не можеш да ги промениш. ВЯРАТА ТИ нито може да промени физичните закони спрямо това както ти се иска, нито пък може да ги отмени или да отмени каквито и да са факти, минали събития и обстоятелства, независимо дали ти харесват или не.