IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо 29 години по-късно VW копира формулата на Toyota Prius

Второто поколение на T-Roc получава добре позната технология в нов вариант

Ако трябва да се посочат автомобили, които са изиграли огромна роля в историята, със сигурност Toyota Prius е един от тях. Японският модел и неговата хибридна технология бяха много успешни в продължение на десетилетия, като сега усъвършенстваната система се използва от други модели на марката.


Prius - VW


Prius се появи на пазара през 1997, за да представи на света самозареждащата се хибридна технология, която в момента е най-популярната опция на редица пазари по света. Много производители започнаха да я използват по-късно, но интересно да се разбере, защо големият съперник на Toyota – Volkswagen, стигна до подобна идея едва 29 години по-късно.

Германската марка се готви да представи втората генерация на T-Roc след няколко месеца, като този модел ще отбележи крайъгълен камък в историята на марката. Популярният SUV ще дебютира с нова технология Full Hybrid, която ще бъде разширена в много други модели на Volkswagen Group. А това е недвусмислен знак за промяна на стратегията на компанията по отношение на електрификацията.


VW T-Roc


VW Group ще продължи да инвестира в електрически автомобили, но с различно темпо. И ще продължи да предлага повече модели с 48-волтова plug-in хибридна и микрохибридна технология. Освен това концернът отпуснал 60 милиарда евро за разработване на нови двигатели с вътрешно горене до 2028.

И именно в тази последна инвестиция играе основна роля за разработката на чисто нова Full Hybrid технология. Както стана дума, тя ще се появи първо на T-Roc, след това в много други модели, базирани на платформата MQB Evo на германската: Volkswagen Golf и Tiguan, Skoda Octavia, Scala и Kodiaq, Audi A3, SEAT León, CUPRA Formentor и др.

Новите HEV модели на VW Group ще бъдат задвижвани от 1.5 TSI четирицилиндров двигател, съчетан с електрически мотор, който освен да задвижва автомобила и да го движи в електрически режим, ще служи и като генератор. Според британското издание Autocar тези варианти ще имат мощност от 201 до 268 к.с. и от 258 до 295 Нм въртящ момент.


VW T-Roc R Carbon Mate


Тук логично възниква въпросът дали новият HEV ще погребе дизеловите двигатели на VW? На него ще може да се отговори, макар и не толкова категорично, още при дебюта на T-Roc по-късно тази година. Все още не е ясно дали компактният SUV ще се предлага с дизелови мотори, така че ще трябва да се изчака.

Това, което ще пристигне, в допълнение към бензиновите варианти, са eHybrid версиите, които вече са налични в Golf, Tiguan и Tayron. Това е plug-in хибридна технология с 204 и 272 к.с., която в най-добрия случай постига 142 км електрически пробег.


0 от 500
  • #16
    10 rate up comment 0 rate down comment
    До 2 ( преди 1 седмица )
    Със сигурност не са 60 млрд. Или нашите са преписали грешно, или става дума за пълните средствата по приграмите за всички модели, които мислят да пускат като хибридни. Производителите обичат да пускат такива надути числа, които не са грешни, но не показват цялата картинка. Разработката на нов двигател на базата на съществуващ не надхвърля 200 млн. евро.
  • #15
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "Японският модел и неговата хибридна технология бяха много успешни в продължение на десетилетия" - Потресаващи глупости. За повече от 20 г, процентът хибридни продажби на Тойотка беше доста под 10. Чак след това регулациите гя принудиха да продава почти изключително хибриди. Нито Тойотка искаше да ги продава, нито клиентите да ги купуват. Но това не пречеше на Тойотка да ги използва за реклама и да се изкарва еко марка, което беше категорично опровергано от редица изследвания и глоби.
  • #14
    4 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    До скъсани боксерки. Една от тези технологии ще е бъдещето на автомобилната промишленост, на което volkswagen трябва да заложи тези 60 милиарда, ако иска да си ги върне някога и дори да оцелее. Не искам да съм лош пророк, но ми се струва че volkswagen направиха грешен залог и не заложиха на залога на BYD, а последваха губещата в дългосрочен план технология.
  • #13
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    "Prius се появи на пазара през 1997, за да представи на света самозареждащата се хибридна технология, която в момента е най-популярната опция на редица пазари по света." . Две години по-рано, BYD започва да произвежда първите си LFP батерии, които в момента са най-популярната опция за други пазари по света, включително най-големия автомобилен пазар в света.
  • #12
    19 rate up comment 6 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 1 седмица )
    Ваг винаги е бил скаран с технологиите. 15 години след останалите въведоха комънрейла. Помпа-дюзата според тях беше абсолютния връх при дизела....
  • #11
    5 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    А иначе за копирането си прав. Видяла жабата че подковават коня и тя вдигнала крак. Лошото е, че европейските автомобилни производители копират хибридни технологии от преди 29 години за чисто новите си модели с ДВГ, както и технологии на батериите за електромобилите си от преди 10 години. Колкото и контраинтуитивно да звучи, 10 години при батериите са по-голямо изоставане от 29 години при ДВГ. ДВГ Не е мръднал технологично за последните 29 години, но батериите от януари месец са два пъти по-добр
  • #10
    7 rate up comment 11 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Чети не боли! Примерно следващата статия В която производителят който представи новата си платформа с 1000 киловата зареждане строи завод за производство на електромобили с големината на Сан Франциско. Очевидно горките китайци са пропуснали коментарите на вас троловете от тролфермата тук.
  • #9
    19 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Всеки копира сполучливото и зарязва несполучливото.Затварят заводи за електрички и отварят за хибриди.
  • #8
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    От друга страна може и да си прав, А може и да не си, че нито в САЩ нито в Европа желаят да карат автомобил за 37 000 долара с размерите и лукса на BMW 5 с над 1000 коня мощност, 1000 волта архитектура 1000 ампера зареждане с 1 000 kW, което позволява зареждане на 400 км за 5 минути. Че кой би искал да кара толкова скъп електромобил с такива посредствени показатели. Разбира се че ще доплатят 10-20 000 отгоре за да си купят хибрид на Toyota corolla 150 коня за да карат истински автомобил!
  • #7
    9 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ако не електрифицират моделите с ДВГ , няма как да ги продават, и това няма общо с търсене или не на електрически.