Германският производител Audi ще залага на хибриди, за да удължи живота на моделите, задвижвани с бензинови двигатели. Така компанията се отказва от предишната си цел продава само електрически превозни средства (EV) на повечето пазари до 2033.
Обявявайки финансовите резултати за 2024, главният изпълнителен директор на Audi - Гернот Дьолнер, беше категоричен, че марката се е ангажирала да продължи да разработва превозни средства, задвижвани с ДВГ, след 2026, когато първоначално беше планирано да произведе последния си бензинов автомобил.
„Ще управляваме производството на нашите превозни средства с двигател с вътрешно горене в зависимост от различните развития на световните пазари. Затова и едновременно с електромобили ще продължим да развиваме хибридните технологии и двигателите с вътрешно горене“, обясни Дьолнер.
Шефът на Audi допълни, че крайният срок за отказ от ДВГ (2032) е преразгледан и съответно променен, като това ще има положително въздействие върху бизнес модела на компания. В него основна роля ще играят както традиционните серийни хибриди, така и plug-in хибридите (PHEV), които трябва да помогнат в прехода към изцяло електрическа гама. Краен срок за това обаче вече не се посочва.
Въпреки че Европа се готви да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови превозни средства през 2035, това не се отнася за други основни пазари на Audi като Китай и САЩ. Германският производител обаче няма намерение да инвестира сериозни в нови дизели, а ще разчита на сегашните, които отговарят на стандарта Евро-7.
„Ще предлагаме дизелови двигатели, докато сме в състояние да произвеждаме и пускаме такива двигатели на пазара. Няма да разширяваме дизеловата си гама, защото, ако погледнете числата, продажбите в нея намаляват. За нас е по-важно да останем гъвкави“, допълва Дьолнер.