IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Защо 29 години по-късно VW копира формулата на Toyota Prius

Второто поколение на T-Roc получава добре позната технология в нов вариант

Ако трябва да се посочат автомобили, които са изиграли огромна роля в историята, със сигурност Toyota Prius е един от тях. Японският модел и неговата хибридна технология бяха много успешни в продължение на десетилетия, като сега усъвършенстваната система се използва от други модели на марката.


Prius - VW


Prius се появи на пазара през 1997, за да представи на света самозареждащата се хибридна технология, която в момента е най-популярната опция на редица пазари по света. Много производители започнаха да я използват по-късно, но интересно да се разбере, защо големият съперник на Toyota – Volkswagen, стигна до подобна идея едва 29 години по-късно.

Германската марка се готви да представи втората генерация на T-Roc след няколко месеца, като този модел ще отбележи крайъгълен камък в историята на марката. Популярният SUV ще дебютира с нова технология Full Hybrid, която ще бъде разширена в много други модели на Volkswagen Group. А това е недвусмислен знак за промяна на стратегията на компанията по отношение на електрификацията.


VW T-Roc


VW Group ще продължи да инвестира в електрически автомобили, но с различно темпо. И ще продължи да предлага повече модели с 48-волтова plug-in хибридна и микрохибридна технология. Освен това концернът отпуснал 60 милиарда евро за разработване на нови двигатели с вътрешно горене до 2028.

И именно в тази последна инвестиция играе основна роля за разработката на чисто нова Full Hybrid технология. Както стана дума, тя ще се появи първо на T-Roc, след това в много други модели, базирани на платформата MQB Evo на германската: Volkswagen Golf и Tiguan, Skoda Octavia, Scala и Kodiaq, Audi A3, SEAT León, CUPRA Formentor и др.

Новите HEV модели на VW Group ще бъдат задвижвани от 1.5 TSI четирицилиндров двигател, съчетан с електрически мотор, който освен да задвижва автомобила и да го движи в електрически режим, ще служи и като генератор. Според британското издание Autocar тези варианти ще имат мощност от 201 до 268 к.с. и от 258 до 295 Нм въртящ момент.


VW T-Roc R Carbon Mate


Тук логично възниква въпросът дали новият HEV ще погребе дизеловите двигатели на VW? На него ще може да се отговори, макар и не толкова категорично, още при дебюта на T-Roc по-късно тази година. Все още не е ясно дали компактният SUV ще се предлага с дизелови мотори, така че ще трябва да се изчака.

Това, което ще пристигне, в допълнение към бензиновите варианти, са eHybrid версиите, които вече са налични в Golf, Tiguan и Tayron. Това е plug-in хибридна технология с 204 и 272 к.с., която в най-добрия случай постига 142 км електрически пробег.


0 от 500
  • #6
    5 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Също така бъркаш, че Китай разполага с всички редки химични елементи. Всъщност ресурсите с които разполага са производствени мощности за рафиниране на тези ВНОСНИ природни ресурси. Че ти не боли. Наскоро четох че дори в пепелта от въглищата на тецовете в България има почти всички редкоземни елементи, но нямаме ресурса да ги извлечем оттам. В Китай са инвестирали именно в ресурси за обработката на природни ресурси. Все ресурс ама както виждаш трябва да сложиш думата в контекст, за да има смисъл.
  • #5
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Къде се намира Украйна, където както видяхме има абсолютно всички материали за батерии? Къде ще отидат тези ресурси? Отговори, не боли?
  • #4
    15 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Антитрол, това което се случва доказва единствено, че Европа и САЩ не искат да карат микровълнови фурни, а коли. Китай няма защо да финансира въобще заводи за батерии, защото те си имат всички нужни природни ресурси, за да вървят добре. Европа е друга бира, няма нито един от компонентите за производство на батерии. Заводът за батерии фалира не заради един милиард, а защото бяха набутани много милиарди преди това и видяха, че без собствени ресурси няма рентабилност. Чети, не боли.
  • #3
    7 rate up comment 12 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    Много ясно, че в Европа днес се търсят хибриди за градско и дизел за дълги пътувания и никой не иска да купува електромобилите на европейските производители, които се зареждат със 100 киловата, при положение че всеки ден четат че новите технологии предлагат 500-1000 kW зареждане. Но както винаги, задаваш неправилните въпроси. Топ въпроса е в коя технология да заложиш 60 милиарда и оцеляването на компанията? Технология която се е търсила вече 29 г или която ще се търси през следващите 29
  • #2
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 седмица )
    "Освен това концернът отпуснал 60 милиарда евро за разработване на нови двигатели с вътрешно горене до 2028." Не знам дали няма някаква грешка, което няма да е за първи път тук. Но ако това е вярно, отпадна и още една опорна точка на антиелектриците. Тази че китайското правителство е в основата на развитието на електромобилите в Китай. Основният проблем е че китайското правителство е дало много по-малка сума от тези 60 милиарда за развитие на батерии и то на всички автомобилни производители.
  • #1
    15 rate up comment 2 rate down comment
    112 ( преди 1 седмица )
    Сетила се Мара ...