IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #64
    10 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Без АЕЦ и без ел. коли можем да оцелеем и даже ще си живеем нормално. Обаче без дизел загиваме! Цялото селско стопанство, добив на ресурси, транспорт, строителство и армията всичко се задвижва от дизелови машини и никога няма да минат на ток! Можете да си дрънкате всичко, но фактите са си факти. Без дизел умираме. Или най малкото се връщаме 200 години назад.
  • #63
    7 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Важното е да има нафта! Щото ако нафтата свърши тогава ще спре всичко, цялата икономика ще се срине и ще измрем от глад. Без дизелови двигатели няма икономика и производство.
  • #62
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Ето колко произвежда фец в момента ДиспечиранеГенерация и товар на ЕЕС в реално време за 27.02.2025 15:13:55ИмеMWАЕЦ 35,10%2071.52Кондензационни ТЕЦ 36,68%2164.77Топлофикационни ТЕЦ 6,22%367.07Заводски ТЕЦ 1,48%87.31ВЕЦ 0,16%9.55Малки ВЕЦ 1,21%71.47ВяЕЦ 1,11%65.74ФЕЦ 17,90%1056.71Био ЕЦ 0,13%7.8Товар на РБ5511.08Напълно достатъчно, за да зареждат над 5000 автомобила едновременно на зарядните на еврохолд С мощност 180 kW всяка
  • #61
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Какъв би бил най-сполучливият заместител за въглищните централи, чието време изтича?В тази връзка най-логично е да се започне с бързите агрегатори на енергия, каквито са батериите.Те се явяват бърз агрегатор, който при кратковременен недостиг да отдава енергия към системния оператор. На второ място идва ПАВЕЦ като машина, която все пак отнема известно време да се въведе в експлоатация, и на трето място, може да се разчита на ТЕЦ.
  • #60
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 59. вече отговорих, но за да не се връщаш да четеш ще го напиша пак.
  • #59
    8 rate up comment 3 rate down comment
    до Антитрол ( преди 9 месеца )
    В момента над цяла западна българия е облачно. не знам колко е капацитетът на соларните колектори но едва ли е повече от 20 % - сумрак е. Та кво викаш 3000 мегавата веднага идват от тях ?
  • #58
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Това нещо ви го приказват от 15 години. хахаха. Трябва да се отвори един нов АЕЦ с поне два големи блока ако повечето коли в БГ станат електрически.
  • #57
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Иво, Как не те е срам да не вярваш на шефа на електрохолд ти ли разбираш повече от него? Щом човекът е казал че днес при 16 000 електромобила в България единият блок на АЕЦ Козлодуй работи единствено и само за тях, няма начин да не е така!
  • #56
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Иво ( преди 9 месеца )
    Пълни глупости,се готвят.А за производство на бензна, дизела, мазут,и другире неща, знаем ли колко много електроенергията отива?? Имаше иследване в Германия че при производството на тези неща отива много повече електроенергия в Рафинериите и ток ще има.Всичко е лоби и недейте да заблуждавате хората ,че няма да има ток!!
  • #55
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Чичо Кольо, не случайно хвърлих бомбата в първото мнение под статията и цяла сутрин само се смях и не писах. Прочети първите 20 мнения, за да видиш колко лесно ги лъжат, а те ВЯРВАТ на всяка глупост която противоречи на физичните закони, но им харесва. В факти редовно се появявам да обяснявам как изминавам по 3700 км без спиране за 24 часа и така 6 последователни дни в седмицата. Много ми се радват и слагат по 10 плюса и нито един минус. Смятай Какво е нивото!