Противно на прогнозите, интересът към електромобилите в България през 2024 не само не е намалял, но и се е увеличил с 22%, до рекордните 6781 бройки, показва традиционната справка на Automedia.bg за регистрациите в МВР. При новите EV продажбите намаляват с близо 25% на годишна база, до общо 1898 бройки, но това се компенсира от цели 61% ръст във вноса на употребявани (4883 eлектромобила).
Най-продаваните марки електромобили в България за 2024 година - нови и употребявани. Данните се отнасят само за леки автомобили категории М1 и N1
Другата изненада в обобщените резултати за 2024 е, че най-продаваният електрически модел у нас не е Tesla. С 585 регистрации, първото място е за отдавна спряното от производство BMW i3, докато американският Model 3 отчита 551 бройки (140 нови и 411 употребявани). В десетката на най-търсените попадат още Dacia Spring (540), Hyundai Kona (485), Renault Zoe (441), Tesla Model Y (364), Volkswagen ID.3 (169), Nissan Leaf (154), BMW iX (137) и Tesla Model S (113). При марките преднината на Tesla и BMW пред останалите става все по-внушителна.
BMW i3 е най-продаваният електрически автомобил в България за миналата година - обяснимо, защото баварският модел се предлага в Европа от 11 години, доста преди Tesla Model 3 например. По-старите екземпляри вече струват от порядъка на 20,000 лева
Свиването в регистрациите на новите електромобили до голяма степен се обяснява с няколко големи корпоративни сделки през 2023, които не се повториха миналата година. Иначе продажбите през миналата година са с над 60% повече, отколкото през 2022. Електромобилите са били малко над 4.4% от всички продадени нови коли у нас за изминалата година.
Най-продаваните нови електромобили в България (ГАЛЕРИЯ):
Новото поколение на Niro вдигна съществено летвата като цена, включително и при електрическата версия. Тук впечатляващият ръст от 53% спрямо 2023 година е постигнат с една голяма корпоративна сделка с таксиметрова компания.