IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #93
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Шефчето на Електрохолд ще вземе да дойде титан на мисълта, най-малко от ранга на Божинката. И вместо закона на Ом следващия път да се снима пред уравнението 2+2, да мине първо него.
  • #92
    8 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Да вдигнем малко нивото и да си говорим за смислени неща? Ако едновременно се включат 16 000 електромобила на домашно 7,4 kW зареждане, мрежата ще бъде натоварена с 118 мегавата. Колко батерии са това? 1184 батерии по 50 000 лв - проблемът е РЕШЕН с 60 милиона лева буферни батерии, ако ще се зарежда само от батерии.
  • #91
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До мда. В такъв случай, Колко е вярна статията, ако ще смятаме 7,4kW зареждане? Виждаш ли какъв ти е проблема, като проблема на троловете? Не желая те да говорим за факти. Не желаете да говорим за реалността. Не желая те да говорим за конкретни решения на конкретни проблеми. Не желаете да говорим за практически примери. Желаете единствено да си говорим за междуличностни заяждания, които нямат нищо общо с темата и да си измислим прякори. Там ви е силата и искате да свалите нивото до там!
  • #90
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Тролотралаласт празнодумков! Домашно зареждане е в личен гараж или лично паркомясто от зарядна станция платена и изградена изцяло и само за твое ползване и вързана към електромер към твоя партида! Предполагам имаш толкова размита представа що е то лично ползване, заради това че цялото село ползва жена ти, но зареждането е различно!
  • #89
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "Антитрол=*** ( преди 8 минути )Моля да изтриете всичко написано от антитрол"Защо? Толкова ли си алергичен към истината, че чака те обижда и боли от всеки факт, всеки практически пример и всяка математическа сметка? Нещо не ви останаха опорни точки? Оказа се, че всеки технически проблем, ВЕЧЕ си има своето техническо решение, което ВЕЧЕ е технически обосновано.
  • #88
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Да се върнем на сметките. При 1 милион батерии по 100 kW , могат да се зареждат едновременно 200 000 автомобила на зарядни с мощност 500 kW като на съвременен китайски електромобил. Тези 50kWh от статията на такава зарядна станция се зареждат за 6 минути. Ако 1 милион автомобила се наредят едновременно на зарядните да зареждат, ще се образува опашка от по 5 автомобила на колонка. След 30 минути опашката ще е свършила и всички 1 милион автомобилът ще се заредени без 1kW да е черпен от мрежата.
  • #87
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Антитрол=идиот ( преди 1 месец )
    Моля да изтриете всичко написано от антитрол.
  • #86
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До моде раторите. Моля да изтриете коментарите на троловете, за които подадох сигнал. Благодаря предварително!
  • #85
    2 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 83. Нека дефинираме домашно зареждане. Ако си поръчаш на еврохолд да ти изградят 180 kW обществена зарядна станция пред входа, на която да зареждаш на 37 стотинки, Това според тебе домашно зареждане ли ще е? Ако всеки ден зареждаш на служебния паркинг с примерно 11 kW, това "домашно" зареждане ли ще е. Не приемай че 90% зареждат непременно в гараж. 90% зареждат на обичайното място на което автомобила прекарва по-голямата част от времето си, а останалите 10% се зареждат на път.
  • #84
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Антитролна пророчица ( преди 1 месец )
    До 82. Разбира се, че имам технически въпрос учителю! Технически как се пипаш докато си мислиш за Мъск? С лява или дясна ръка, сядаш ли върху нея предварително да изтръпне, какви технически смазочни средства използваш да намалиш триенето?