IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #83
    8 rate up comment 1 rate down comment
    Мда ( преди 1 месец )
    Тротитроле, пак дрънкаш небивалици! Нали си голям статистик, математик и т.н. - в София, Пловдив, Варна, Бурга колко от частните автомобили имат собствени гаражи, собствени паркоместа, че ги изкара 90% че ще зареждат от вкъщи? Онзи ден прочете статията за Англия и веднага изкара изключението като вечно правило. Само че онази статия беше за моментната картина в Англия, където елколите все още са много малко,ползват се предимно градско,от хора с гаражи!
  • #82
    1 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 80. Технически въпроси имаш ли?
  • #81
    0 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    Точно тези батерии са решението на едновременното зареждане на милиони автомобили с мощността на няколко блока на атомни централи. Хайде сега си представи 1 милион такива батерии по 100kW 215kWh, които струват около 50 000 лв всяка. Общата им стойност е колкото за изграждането на атомна централа, но вършат много по-добра работа за енергийната и електропреносната система. Атомните централи не вършат никаква работа за зарядната инфраструктура. НИКАКВА!
  • #80
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Антитролна пророчица ( преди 1 месец )
    О учителю, всезаещи и вземожещи, ти имаш отговори на всички въпроси! Отговори и на този моля те! Пипаш ли се вечер мислейки си за нашия бог Илон?
  • #79
    0 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 78. Както винаги си се изгубил във времевата линия. Питаш за някакъв проблем в бъдещето и когато ти дадат негово решение на свой ред задаваш въпрос А къде е проблема, който решаваме? Нали питаше 1. къде В БЪДЕЩЕТО ще зареждат тези, които не могат да зареждат вкъщи? 2. ОТКЪДЕ ТОК за зарядните станции по магистралите за останалите 10% от годината като тръгнеш на море? 3. Може ли фирма с голям автопарк сама да си произвежда тока? РЕШЕНИЕТО - батерия и фотоволтаици за 200 000 лв - 1милион км
  • #78
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Антитролна пророчица ( преди 1 месец )
    до 75 - учителю, не се отмятай от димите си, ще те настигне голямо проклятие. Как така 90% ще зареждат от вкъщи? Нали бизнес със зарядните на Хиперчардж щяхме да правим? Нали на всеки фотоволтаичен парк по нивите, зарядна щяхме да слагаме? Нали по 1 мил. километра пробег щяхме да продаваме от една батерия? Къде отиде това светло бъдеще? Къде отидоха обещанията ти о ти всезнаещи и вземожещи?
  • #77
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Владимир ( преди 1 месец )
    Да не споменавам, че 50kW са твърде много. Всички производители препоръчват за всекидневни нужди да се ползват зарядни станции с мощност до 11 kW. И в повечето случаи с едно зареждане да изкараш поне ден, ден и нещо, два или повече, зависи от модела на колата както и разбира се как и колко караш.Така че нека Господина да си направи наново тази сметка, ще получи по различни цифри!
  • #76
    2 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "анонимен ( преди 24 минути )Голем зор да питат разбирачите колко автомобила ще се зареждат едновременно. Ми, системата трябва са се проектира за всичките, бе икономисти. Никой не проектира и тества оборудване за "средно" натоварване." При проектиране на електроинсталация, съществува понятието "коефициент на едновременност" и винаги , винаги, винаги консуматорите са с много по-голяма мощност от предоставената. Ако не вярваш, провери колко ти е главният предпазител и сборът на останалите.
  • #75
    0 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 73. Дай боже да имаме такива зарядни като в твоя клип с по 50 колонки по 250 kW всяка и да има опашки от чакащи. За коя година го предвиждаш? Кога ни чака това лошо бъдеще? В България както видяхме има 16 000 електромобила и няколко хиляди бързи зарядни станции. По по-малко от 10 автомобила на зарядна станция, при положение че над 90% от случаите си зареждат вкъщи.
  • #74
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    До 66. Звънкаш на еврохолд, на които е шеф този хубавец и си поръчваш 1, 2 или повече зарядни станции в Резово, да не се излагате пред чужденците. Откъде еврохолд ще намери 180 kW мощност за всяка от зарядните станции си е тяхна работа , нали това има е бизнеса - да доставят ток. Цената им е народна - 37 стотинки за киловатчас - новият електромобил на Toyota ще напълни батерията 61kWh за 23 лв за 390 км - обратния път до София. 5,90лв/100км, какво му плащаш.