IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #54
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Както виждаш, самият директор на еврохолд повтаря тезата ми, че най-бързото регулиране на моментното търсене, примерно 10-те минути за които 16 000 електромобила ще се включват едновременно на зарядни станции 180 kW ще стане с помощта на батерии, които освен че могат да отдадат 2-3000 мегавата на секундата, в следващата секунда след изключване на този товар могат да започнат да приемат 2-3000 мегападнаизлишен товар от фотоволтаиците. Още една опорка на антиелектриците падна
  • #53
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Чичо Кольо ( преди 9 месеца )
    Ха ха ха хаПовечето коментиращи са чакали тази статия с години!!!! Само като прочетох заглавието и почнах да се смея на глас, като знам коментаторите тук!! Ха ха ха
  • #52
    0 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Владо, Електрохолд отдавна изграждат готови решения за клиентите си. Даваш и м пълномощно и се занимават с цялата бюрокрация и техническо изпълнение на фотоволтаиците и батериите, като правят проект конкретно за твоите нужди. Даже имаха проекти, при които си изплащаш фотоволтаичната централа на база произведената енергия за месеца по цена по която би я платил от мрежата. По този начин нищо не губиш, но след няколко години имаш централа, която произвежда напълно безплатна енергия.
  • #51
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Владимир ( преди 9 месеца )
    Г-на М Х, наистина ли всички тия електромобили ще се зареждат едновременно? Сериозно ли?Трябва да се направи проучване колко автомобила ще се зареждат в даден момент.А и има начин да и за това, но трябва малко акъл и човек да мисли малко извън рамките.По един голям навес със солари на него, пример, и ето ви решение.Със сигурност, ако се потруди човек, ще изнамери и още решения и начини човек да си зареди електричката.
  • #50
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Скъсани боксерки ( преди 9 месеца )
    Много по-тежко ще е , ако всички, които се топлят на дърва и въглища, минат на климатици. Щото, тогава не само теоретично всички ще работят.
  • #49
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Какви са изводите от тези вече реални сметки? Какви са проблемите СПОРЕД ВАС и имат ли те решениЯ?
  • #48
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Малко сметки за Гост и антиматематиците. Истинската сметка е, че ако Еврохолд са изградили за всеки един електромобил в България по една от зарядните си станции 180 киловата и всички се включват да зареждат едновременно за седмичния пробег на Гост, то ще заредят за 10 минути и 10 лв с ток, вместо обичайните 5 минути и 30 лв. Общата мощност на зареждане ще е 2880 мегавата, а не само 800 мегавата, както се твърди В статията.
  • #47
    4 rate up comment 10 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "Гост ( преди 3 часа )Забелязвате ли как опорките на Теслю (анти)трола се срутват?" Гостенино, сега като поМИСЛИ и вече ЗНАЕШ, че този те е излъгал, държиш ли си все още на думата, че е паднала в тази опорна точка? Защото както виждаш шефът на Еврохолд вероятно ми е чел коментарите и напълно безплатно се е възползвал от тях, да говори че бъдещето на батериите, които да заместят въглищата през по-голямата част от годината. На кой паднаха опорките?
  • #46
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Защо ли чета тези гл ( преди 9 месеца )
    Страшен *** и обсолютно state the obvious.
  • #45
    14 rate up comment 10 rate down comment
    Расия каза ( преди 9 месеца )
    Няма проблем, купувайте скъп петрол от Расия, после с печалбите или ще ви бомбят или ще ви инсталират KoneuKuH на власт.