IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #44
    9 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Абе при 4 милиона автомобила и само 4000 бензиностанции какво ще стане ако всички искат да зареждат. Това са хиляда автомобила на опашка - едни 5-6 километра.
  • #43
    9 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Чичката що не каза колко електроенергия потребява рафинерията в Бургас за производство на литър бензин.
  • #42
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Абе, ръкоблуд.ците, дето смятате по 7.4 и по 3.14 - това е просто илюстрация за какви натоварвания трябва да е подготвена мрежата, когато електромобилите станат повечко от 16,000. Казал го е така човекът, за да стане ясно и за ***.ите, че нещата не са така прости, както урсулката ни ги обясняваше. Ама явно недостатъчно просто го е казал :D
  • #41
    3 rate up comment 10 rate down comment
    до 40 ( преди 9 месеца )
    Точно така. На въпроса отдавна и многократно са отговорили световни специалисти с много по-висок авторитет от това човеченце и отговорът е точно противоположният. Нещо много важно за енергетиката: тя не е статична скала, а жив организъм, който постоянно се адаприра - буквално ежедневно. В известен смисъл човечето е право - ако всички български коли магически се заменят мигновено с електромобили, текущата система няма да издържи. Но в магия вярват само антиелектриците-тойоткафилчета.
  • #40
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 42. Какво имаш предвид? За кои кюфтета на очите? Бъди конкретен? С тях мислим еднакво и обикновено ви преразказвам техните ПРАКТИКИ ОТ МИНАЛОТО, за които вие твърдите че са абсолютно невъзможни дори в БЪДЕЩЕТО и продължавате да ВЯРВАТЕ, че таково животно нЕма и нЕма как да има.
  • #39
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До 37 ( преди 9 месеца )
    Ти май си пропуснал, че според Тротинетката и другите електрострубатори 50 киловата зарядна вече нищо не е. По две за лев ги дават такива и зареждат ли зареждат хиляди километри в минута.
  • #38
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Абе, Мите, в Тесла, БУД и Херц явно няма да те вземат за консултант, обаче Евро- и Електрохолд, ей ги де са, до Летище София. Виж, отиди до там и им махни кюфтетата от очите, че само се излагат пред чужденците.
  • #37
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Какъв би бил най-сполучливият заместител за въглищните централи, чието време изтича?В тази връзка най-логично е да се започне с бързите агрегатори на енергия, каквито са батериите. Както в един офис днес имате UPS, който подхранва сървърите, когато падне токът, и издържа до осигуряването на алтернативно захранване, така по същия начин трябва да разглеждаме ролята на батериите в енергийната система. Те се явяват бърз агрегатор, който при кратковременен недостиг да отдава енергия към системния опе
  • #36
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До турбо. Ето че когато ЧЕТЕТЕ С РАЗБИРАНЕ и прилагате КРИТИЧНО МИСЛЕНЕ, вече спирате да ВЯРВАТЕ, а ЗНАЕТЕ. Попитах ви какви са изводите от това твърдение още с първото си мнение! Изводите са че или този нищо не разбира от енергетика, което е малко вероятно, или НАГЛО ВИ ЛЪЖЕ за да създава ВНУШЕНИЯ!
  • #35
    7 rate up comment 6 rate down comment
    carpe_diem ( преди 9 месеца )
    O, шoк и ужaс! Ако всички ДВГ коли се наредят на опашка на бензиностанциите, горките хора ще чакат със седмици!!!