IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #14
    19 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Кой ти каза, че няма никакви проблеми в Норвегия? Още през 2023 въведоха забрани за зареждане в определени зони в пиковите часове. Отделно са инвестирали вече над 100 млрд. крони в адаптиране на мрежата за по-големи натоварвания - с парите от износа на петрол... Между другото, Норвегия добива електричеството си почти само от ВЕЦ - евтино, надеждно и чисто. Не като България.
  • #13
    9 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    И как така в Норвегия няма никакви проблеми с мрежата, а там вече 50% от колите са на ток!? С този темп на продажби на нови автомобили над 90% са електрички непрекъснато се увеличават.
  • #12
    2 rate up comment 18 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    електромобилите са проектирани за големи мегаполиси и индустриално развити държави европа трябваше да изгради независима енергйна система и да инвестира целия обществен ресурс в бъдещи енергийни мощности и изграждане на достъпна зарядна инфраструктура за да се електрификацира автомобилния транспорт но липсата на държавници и корумпиран от руzzнаците политически елит разсипаха Европа Джей Ди Ванс го каза "вътрешната заплаха" е по-сериозна от тази, която представляват Русия и Китай
  • #11
    4 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Всеки ще си има слот за зареждане, ако го наруши ще трябва да плати 10 пъти по-скъпо.
  • #10
    14 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "...Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се...". Всъщност не е никак малко вероятно - четвътък преди дълъг уикенд всички ще искат след работа да се заредят, за да могат в петък рано след работа да хващат пътя.
  • #9
    7 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    единствения изход е да си правите си енергийно независим дом купувате си когенератори слагате фотоволтаични керемиди проблема е че доставчиците на газ като разберат че сте енергийно зависими от тях ще ви обевят егати цифрата те хората са го измислили тотален енергиен контрол върху хората лилипуткин ви го каза преди десет годин "вы дровами топить хотите" всички се кикотихте и му ръкопляскахте https://***.youtube.com/watch?v=Rrs4jWRM5kk ами когато се развива индустрия ти трябва да имаш енергия
  • #8
    16 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Нормалните, трезвомислещи, тези аритметки ги направиха и казваха през цеялото време. Но, хора яхнали розови понита с розови очила подкрепяни от мендии обясняваха, как не било вярно. За тях всичко е мед и масло, НО кгато опре до тях, се почват едни извивки и чупки в кръста, видиш ли мразим ДВГ, ама ще си карам ДВГ., щото гроздето е кисело.
  • #7
    18 rate up comment 8 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Забелязвате ли как опорките на Теслю (анти)трола се срутват?
  • #6
    19 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    В Копенхаген вече може да брадясаш докато чакаш на опашка за зарядна станция. Електромобилите ще останат само ниша на пазара, няма как да станат масови. И това, както се вижда, е изказване на енергийна група в областта на дистрибуцията и доставките на електроенергия. Тези хора те първа започнаха да изграждат зарядни станции и се надявам, че всички безрезервно вярващи ще свалите вече розовите очила.
  • #5
    6 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    ПОМИСЛЕТЕ си? Да напомня въпросите за разсъждения?"Какъв е изводът от това изказване? Какъв е проблемът и как трябва да се реши?"