IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #3
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Турбо ( преди 1 месец )
    Аз казах ли ВИ? Електромобилите са само за града.В бъдеще ще има електрически, водородни и автомобили с двг, според нуждите на хората.През март предстои преразглеждане на забраната за двг.
  • #2
    18 rate up comment 7 rate down comment
    JEEP ( преди 1 месец )
    Опа, добре дошли. Станции, инфраструктура, ресурс - забрави. Спокойно, истината е, че само тузарите могат да имат такова. Къде ще я заредиш от панелката в малкия град - ще пускам удължител от терасата до под дървото ли?
  • #1
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 1 месец )
    "в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане -" Какъв е изводът от това изказване? Какъв е проблемът и как трябва да се реши?