IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

"Електрохолд": За електромобилите в България трябва цял блок от "Козлодуй"

Никоя електрическа мрежа в света няма да издържи, ако всички коли минат на ток, твърди Милен Христов

Няма в света такава електрическа мрежа, която да понесе натоварването, ако всички автомобили преминат на електричество, твърди Милен Христов, управител на "Електрохолд ИПС". "Към този етап в България има 16,000 електромобила. Ако сметнем средно по 50 киловатчаса капацитет на батерията, това прави 800 мегавата. Ако тези електромобили едновременно се включат за зареждане - което е малко вероятно, разбира се - излиза, че един блок на АЕЦ трябва да работи само за тях", обяснява Христов в интервю за Bulgaria ON AIR THE INFLIGHT MAGAZINE.
  
          
Милен Христов, Електрохолд, интервю, The Inflight Magazine
Милен Христов е директор на компанията-майка на "Електрохолд България" - дружеството, което придоби активите на CEZ в България преди три години. Снимка ИВАЙЛО ПЕТРОВ
    
       
"А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България. Тук дори не говорим за възможностите на системата и за капацитета за пренос", допълва Христов. Според него именно този потенциален проблем е причината в Швейцария и някои американски щати да ограничат зареждането на електромобили през зимата. "Ще има електромобили в бъдеще, но те ще са основно за градско придвижване, в някаква ограничена среда. Няма как всички автомобили да станат електрически", казва Христов.

Неотдавна "Електрохолд" обяви създаването на собствена мрежа от бързи зарядни станции за електромобили - Electrocharge, и то с цени доста под тези на останалите играчи в този сектор. Според Христов това се постига благодарение на опита на дъщерната "Електрохолд Трейд" на свободния пазар за електроенертия. "Колегите са хората с най-голям опит в търговията с енергия в страната, което ни позволява да предлагаме толкова атрактивни цени. Стараем се да сключваме договори с по-дълги позиции, с които да гарантираме максимална стабилност на цената". Целта на Electrocharge не е толкова да развие система от най-бързите станции, а да предложи максимално голям брой станции близо до хората - в кварталите, по малките населени места, "изобщо там, където никой друг не би искал или могъл да инсталира станции по ред причини", обяснява шефът на "Електрохолд ИПС".
 
    
зареждане, електромобил
  
          
Според Христов не може да се говори за отлив от електромобилите в България през миналата година, защото общият брой регистрации - нови и употребявани - се е увеличил с над 60%. В ЕС като цяло спадът през 2024 е свързан със затрудненията на икономики като германската. "От друга страна, Европейският съюз дава неясни сигнали на потребителите: иска да увеличи електромобилите, но в същото време премахва определени стимули, налага драстични мита върху китайските производители, които косвено удрят и европейските производители със заводи в Китай... Но въпреки това електромобилите се увеличават. А и, както стана дума преди малко, за никого няма да е изгодно всички автомобили да преминат на електричество", подчертава Милен Христов.
  
      

0 от 500
  • #34
    6 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    "ХаХа ( преди 2 минути )Видях грешката,Тротинетката е прав. Умножава брой електромобили по капацитет на батерията в квтч.Трябва се умножи брой електромобили по мощност за зареждане 7,4 квт за домашно зареждане или мощността на бързата зарядна станция,за да получиш колко енергия ти трябва за 1 час." ПОЗДРАВИ! Изключително приятна изненада! Стискам ти ръката, че си си позволил да МИСЛИШ! Но дори за зарядните 180 kW което инсталират Еврохолд, няма нужда от Нова АЕЦ
  • #33
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    До 21 "И пропускаш че едно ДВГ зарежда 600 до 1200 км (в зависимост от двигател и каране) за 5 мин а една масова електричка за 30 мин зарежда 200-300км. Та една бензиноколонка ще зареди поне 3 коли за 30мин средно по 800км - 2400км, за времето за което една станция ще зареди 250км." А ти пропускаш, че Гост зарежда всяка седмица по 30 лв за 150 км за 5 минути, но не може да си поръча пред входа бензиноколонка, но може да си поръча безплатна зарядна станция 180 kW пред входа от Еврохолд
  • #32
    6 rate up comment 6 rate down comment
    До 21 ( преди 9 месеца )
    Не съм 19, но трябва да отбележа, че пропускаш един важен момент. Сега, когато има 16000 ел коли в БГ, има повече точки за зареждане, отколкото колонки за 4 млн ДВГ коли. Мрежата ще се развива тепърва и никой не е казал, че преходът ще се случи за пет години. Особено тук, където нещата се случват с 20 г. закъснение.
  • #31
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Йес! Още заглавието причини широка усмивка на лицето ми! Не защото е вярно, а защото се радвам за хилядите нещастници, които ще му повярват, а както знаем, незнанието поражда щастие! Понякога ми се иска да бях проост като тях, за да съм вечно щастлив!
  • #30
    7 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ироничното е, че въпреки пълното съсирване не българската енергетика, системното обслужване на московските интереси, липсата на каквато и да е било стратегия и неподдържаната мрежа, България се оправя отлично с електромобилите. Има огромно количество зарядни, а всеки, който си е поискал партида за зарядно в гаража, го е получил.
  • #29
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Няма изгледи тези ограничения да изчезнат в обозримо бъдеще, но през този декември, при цена около 300-350 лева на мегаватчас, работата им се изплаща въпреки квотите за въглеродни емисии. Така че те спокойно могат да бъдат използвани като един трети стълб за балансиране на системата.България все още поддържа едни от най-ниските цени на енергията за битовите потребители в Европа... Изкуствено. Въпросът е КОЙ ПЛАЩА СМЕТКАТА.
  • #28
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    На второ място идва ПАВЕЦ като машина, която все пак отнема известно време да се въведе в експлоатация, и на трето място, може да се разчита на ТЕЦ. Дали времето на въглищните ТЕЦ изтича? Дотолкова, доколкото в Европа са приети едни политики, които ги правят нерентабилни. Не физически нерентабилни, а политически нерентабилни поради наложените ограничения.
  • #27
    2 rate up comment 9 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Какъв би бил най-сполучливият заместител за въглищните централи, чието време изтича?В тази връзка най-логично е да се започне с бързите агрегатори на енергия, каквито са батериите. Както в един офис днес имате UPS, който подхранва сървърите, когато падне токът, и издържа до осигуряването на алтернативно захранване, така по същия начин трябва да разглеждаме ролята на батериите в енергийната система. Те се явяват бърз агрегатор, който при кратковременен недостиг да отдава енергия към системния опе
  • #26
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Йес! Още заглавието причини широка усмивка на лицето ми! Не защото е вярно, а защото се радвам за хилядите нещастници, които ще му повярват, а както знаем, незнанието поражда щастие! Понякога ми се иска да бях *** като тях, за да съм вечно щастлив!
  • #25
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Антитрол ( преди 9 месеца )
    Към антиматематиците " А електромобилите ще се увеличават, може да станат 160,000 - което пак не е много на фона на 4 милиона автомобила по пътищата в България." Ако според този инженер, който с това си изкарва хляба за 16 000 автомобила е необходим един блок на АЕЦ Козлодуй, Колко блока на АЕЦ Козлодуй Ще са необходими за зареждане на 160 000 автомобила!