IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #45
    3 rate up comment 3 rate down comment
    До 35 ( преди 9 месеца )
    "анонимен ( преди 14 минути )400 километра в града,на практика само 200 километра извън града.Сто километра в една посока и 100 километра обратно.Абонат на бърза зарядна станция." Това зависи дали си МИСЛИЛ, когато си купувал автомобила. Разхода извънградско е около 20 на 100. Това което си описал е за 40 киловатчаса батерия. Напълно логично е ако пътуваш много да си купиш поне 85 за над 400 километра извънградско и около 600 км градско.
  • #44
    3 rate up comment 4 rate down comment
    до 31 ( преди 9 месеца )
    Защо, ти там в кашон ли живееш?
  • #43
    4 rate up comment 4 rate down comment
    От миналото ( преди 9 месеца )
    Към антиелектриците. Има ли от вас още някой който да ВЯРВА, че бъдещето не е електрическо и не принадлежи на батериите? Има ли още някой който вярва във водорода или синтетичните горива, като метод за съхранение на енергия? Дори по цена на дребно, 5,2kWh батерия с 6000 цикъла вече струва около 2000 лв, което прави около 35 стотинки за цикъл. Под 1,50 за 100 км съхранени от слънцето по обяд и заредени по което и да е време от денонощието през следващите 16 г. Колко ви струва горивото на година
  • #42
    3 rate up comment 3 rate down comment
    От миналото ( преди 9 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #41
    5 rate up comment 2 rate down comment
    В бъдеще ( преди 9 месеца )
    Че и днес. Как не го разбрахте толкова години, през които ви обяснявам, че между себестойността на тока от фотоволтаичната централа е технически възможно да има само един контакт за 20 лв до зарядния порт на електромобила, докато между фотоволтаичната централа и водородния автомобил има инсталации за милиони, които се нуждаят от работна ръка и скъпи консумативи, скъпи транспорт и съхранение, както и от много допълнителна енергия за всичко това.
  • #40
    2 rate up comment 2 rate down comment
    В бъдеще ( преди 9 месеца )
    Когато производството на водород е на нулеви цени или отрицателна цена, услугата зареждане ще продължи да струва 25 долара за килограм. Кое не разбра? Цената на водорода и в момента е минимална част от крайната цена.
  • #39
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До 35 ( преди 9 месеца )
    Смятам само спестеното. На бензиностанцията си плащаш като поп и първите 400 км всеки ден на по-висока цена, отколкото излизат 100 километра на бърза зарядна станция. От първите 400 км спестяваш 40 лв при домашно зареждане, независимо дали ще изминеш 500 или 1500 км на ден .
  • #38
    0 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 9 месеца )
    И ние в България понеже сме много богатиТази кола струва 80 000
  • #37
    1 rate up comment 2 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    ***,как разбираш термина в бъдещето?Дали бъдещето е днес или утре?
  • #36
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Изводът ( преди 9 месеца )
    Когато някога водородът струва 1 долар за килограм, което вече струва колкото да заредиш на нощна тарифа от контакта, с всички включени данъци и такси, то услугата зареждане с водород ще ти струва още 25 долара за килограм. Тоест цената на водорода оказва точно толкова влияние колкото нулевата цена на тока, докато в Германия плащат 40 цента за киловатчас, защото толкова са мрежовите такси.