IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #55
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    ***,ти не знаеш икономическите закони.Кой ще даде двойно повече за електрически автомобил,за да се вози евтино на 100 км и обратно евтино.Списъка с желаещи да те бодна на разклона за Пазарджик се увеличава.
  • #54
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до #42 ( преди 9 месеца )
    Опасявам се, че е възможно да е нужна втора батерия, която да се зарежда докато пече слънце и някакво сервизно оборудване в гаража за бърза смяна. Или да има някакви стационарни акумулатори за съхраняване на енергията. Също така в градовете не е без значение и площта (около 1 декар), на която може да се разположат 180kW панели. Изграждането на инфраструктурата също не е безплатно. Да сложим и колата . . . че и парите не ги дават банките безплатно
  • #53
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До ха-ха ( преди 9 месеца )
    Този път си дал изключително добър пример. Сега разбираш ли защо В Германия има толкова фотоволтаици и толкова батерии? Кой е луд да купува тока на цена 50 евро цента, ако поне понякога може да му излиза за 15 цента производство и съхранение.
  • #52
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До лудория ( преди 9 месеца )
    Няма значение дали някой с когото разговарям се намира в сайт, на другата страна на телефонната слушалка, на улицата, на масата в кафето или дори в леглото ми, няма да му спестя, че ВЯРАТА МУ противоречи на физичните закони. Когато отричаш физичните закони, няма абсолютно никакво значение дали си милиардер или просяк. Дали си ултра образован инженер като Гост или дете в детската градина. Очевидно е че дори децата в детската градина ЗНАЯТ някой физични закони които ВЯРАТА ви ОТРИЧА.
  • #51
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До лудория ( преди 9 месеца )
    На въпроса за Тесла съм отговорил още преди 10 години, когато за предишните 10 години Тесла беше работила само на загуба и всички чаках да фалира всяка година. В момента в който започна продажбата на Тесла модел s, кутията на Пандора беше отворена и електромобилите станаха желани. Беше показан техния потенциал, а всички тръгнаха да копират Тесла. Тогава щото ми мнение, че ако още тогава Тесла беше фалирала, процесът ще се забави но няма да спре, важи в пълна сила и днес! Днес дори няма да се заб
  • #50
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    ***,ще си купуваш ли хляб на 100 лв/бр? Колко водород да се продава на тази висока цена,малко нали? При масово производство на водород с ВЕИ,ако искат да продават цената трябва да е конглокентна.В момента метана е рекордно скъп и мой колега си кара метановата кола на бензин с 15 литров резервоар и спира на всяка бензиностанция.Ако пропан бутан стане 10 лева,кой ще го купува? Всички ще карат на бензин.
  • #49
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 9 месеца )
    И защото историята не прощава, ще ти напомня че преди 120 години тока също е правил опит да влезе в автомобилите, като е стигнал до 50% продадени коли в даден момент, но е изчезнал безславно бързо. Не отписвай всяка възможност, защото ти се връзва на мантрата. След 10-ина години, когато Тесла е само история, да не се обърнеш и да кажеш "опа". ;)
  • #48
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Да пишеш в коментари в новинарски статии за вярвания, е малко странно. Като знаеш бъдещето, купи и продавай пич. Аз ако бях вярващ като теб, вече да съм "учит" с кредит за милион, да съм разположил няколко зарядни и от догодина всеки ден да показвам печалбата си на неуките, дето пишат тук. Ти твърдиш, че от поне 10 години знаеш бъдещето, а още караш дизеляк и нямаш поне 20-30 или повече зарядни станции из България. Лош пророк! Добър дърдорко или плямпало.
  • #47
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Дали ще успеят да ги продадат дори на тази цена?
  • #46
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    "когато водорода ще се произвежда и продава масово" - Има едни като теб, които вече 2000 г. вярват, че онзи с кръста, виното и рибите ще се върне са им опрости греховете. Ние останалите правим нещо далеч по-просто - научили сме законите на физиката и икономиката.