IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #75
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Всеки може да провери и какви са размерите на тази батерия 215kWh, а после да сметне какви са размерите само на резервоар за съхранение на толкова енергия да видим колко пък да е по-добра енергийната плътност на водорода?
  • #74
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Припомням ( преди 9 месеца )
    Всеки може да провери колко може да му струва тока без субсидии Батерия Dyness DH200F с капацитет 215kWh и мощност 100 kW струва 66 000 евро. Ако свържеш към нея 180kW фотоволтаични панели за 50 000 лв, можеш да захранваш 100 киловата зарядни станции , която сама ще си произвежда над 200 000kWh годишно. Ще струва по-малко от 200 000 лв включително зарядните. При левче за киловатчас за първата година и 1 милион километра годишно, си връща инвестицията за първата година. След това безплатно.
  • #73
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Гостенино ( преди 9 месеца )
    Предишните два коментара бяха към тебе, но можеш да отговориш с който си Ник пожелаеш по отделно, за да създадеш необходимата масовост при отричането на физичните закони. За всички които ги знаят, само резервоарът за съхранение на 215 kWh във вид на водород, заема в пъти повече място отколкото батерията, в която освен батериите е вграден и инвертора, който я зарежда от мрежата или от фотоволтаиците, а после може да връща енергия в мрежата или за лично ползване.
  • #72
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Ето какво написа РУК В статията "Toyota показва нов начин за зареждане на автомобили" Коментар 10" До 8 - говоря с факти!Тествани по международен стандарт. Рекорда на Mirazy e 845 мили с един резервоар. Който към 2021 дори е със с обем под 5л. С "фейслифта" го правят 5,6кг. Рекорда е потвърден от Гинес." ВЯРВАШ ЛИ МУ?
  • #71
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Сега всички чакаме Toyota да успее да произведе достатъчно водородни автомобили с 6 л резервоар с които се минават 1400 км. Има опашки от милиони чакащи. Докато си чакаме водородните автомобили караме перпето мобиле, което харчи само 15 литра на 100 с , което е входяща мощност 45 kW, но ДВГ на изхода има 60 kW . Това е така защото коляновият вал е направен от пластична стомана, произведена от Желязна руда с високо съдържание на въглерод. Най-голям въртящ момент има на неутрална предавка!
  • #70
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 9 месеца )
    Само да напомня.Енергийната плътност на бензина е 11, 8 квтч/ кг, енергийната плътност на водорода е 33, 6 квтч/кг.Оставям Теслю физика-математичко да сметне колко ПЪТИ е разликата с енергийната плътност на батерията 0,1-0,2 квтч/кг и дали батериите имат бъдеще.Един резервоар за гориво е в пъти по евтин от батерията и може да се използва десетки години.
  • #69
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Уточнявайте че е в САЩ.
  • #68
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 65 ( преди 9 месеца )
    Понеже не съм фен и не следя развитието на синтетичните горива, какви мощности бяха изградени за последните години, откакто в Чили бяха произведени няколко стотин литра синтетично гориво на цена 95 евро за литър? Колко падна цената, че бяха обещали около 2 долара за 2023. До 2025 вече трябва да са изравнили цените според тогавашните ви ВЯРВАНИЯ? Какво стана? Случи ли се вече?
  • #67
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 65 ( преди 9 месеца )
    Разбира се че се строят. Toyota даже произвежда водородни автомобили и ги продава с огромен успех. Именно за това пазарната капитализация на Toyota е над един трилион и върви нагоре, а Акио Тойода е признат за най-големия визионер на света и по тази причина е най-богатия човек в света. Водорода има огромно икономическо бъдеще и цялата енергетика и транспорт ще се крепи на него. Още догодина всичко ще мине на водород. ВЯРВАЙТЕ МИ!
  • #66
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До лудория ( преди 9 месеца )
    "Заблуда, че нова технология за съхранение на енергия като водорода, е лесна за отписване при първия неуспех" да питам, продължаваш ли да ВЯРВАШ, че някой политик ще успее да промени физичните закони и водорода ще стане рентабилен някога при постоянно падащите цени на батериите? Съхранение на електрическа енергия във водород е пълна глупост от физична гледна точка при сравнение с други алтернативи. Успех може да има изкопаемият водород, което обаче е различно от СЪХРАНЕНИЕ НА ЕНЕРГИЯ.