IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW и Toyota ускоряват работата върху водорода

Баварците ще пуснат сериен модел с горивна клетка през 2028

BMW Group и Toyota Motor Corporation ще засилят сътрудничеството си в областта на водородното задвижване, обявиха официално днес двете компании. След успеха на тестовата серия водородни BMW X5 Hydrogen, германският гигант планира да пусне сериен модел с горивна клетка (FCEV) на пазара през 2028 година. За целта BMW и Toyota съвместно ще разработят такова задвижване от следващо поколение, което ще бъде използвано и в още необявени модели на японците.
  
    
BMW, водород, горивни клетки
  
          
„Това е крайъгълен камък в историята на автомобилостроенето: първият сериен автомобил с горивни клетки от световен премиум производител“, заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе. „Задвижван от водород и създаден от духа на нашето сътрудничество, той ще подчертае как технологичният прогрес оформя мобилността на бъдещето“. Според Ципсе дебютът на подобен модел „ще постави началото на епоха на значително търсене на електрически автомобили с горивни клетки“.
  
    
BMW X5 Hydrogen
Мащабните изпитания на експерименталната серия BMW X5 Hydrogen дадоха много добри резултати
  
   
„Щастливи сме, че сътрудничеството между BMW и Toyota достига до нов етап“, коментира шефът на японския гигант Коджи Сато. „В дългогодишното ни партньорство показахме, че двете компании споделят една и съща страст към автомобилите и вярват в подход с множество различни пътища към климатичната неутралност“. Според Сато крайната цел на партньорството е да спомогне за изграждането на водородно общество. Двамата изпълнителни директори потвърдиха, че бъдещите модели с горивни клетки на Toyota и BMW ще използват унифицирани технологии, за да се постигне ценова конкурентност спрямо другите типове електрическо задвижване.

Toyota бе първата компания, пуснала на пазара сериен модел с водородна горивна клетка – Mirai. BMW още по-миналото десетилетие развиваше проекти с водородно задвижване – първоначално като гориво за двигател с вътрешно горене, но по-късно се преориентира към горивните клетки. През миналата година компанията произведе една експериментална серия от водородни BMW X5 (тук можете да видите нашия тест) като последна стъпка преди бъдещия сериен модел.
  
  
BMW, водород, горивни клетки
  
     
FCEV автомобилите се задвижват от електричество, което се произвежда на борда от горивната клетка при реакция между водорода и атмосферния въздух. Единственият отпаден продукт при това е чиста питейна вода. Много експерти в автомобилната индустрия виждат във водорода решение за товарните превози и за по-големите автомобили, при които използването на батерия е неоправдано заради огромното й тегло. Освен това водородът изглежда като практичен начин да се съхранява енергията от възобновяеми източници (слънце, вятър), произведена в часовете на ниско потребление.
   
   
BMW, водород, горивни клетки
  
            
BMW от години говори за нуждата от успоредно използване на различни технологии за понижаване на парниковите емисии, а не за натрапването само на една технология на ползватели, за които тя е неподходяща. Баварците са сред лидерите в областта на чисто електрическото задвижване, с над 11 години пазарен опит при електромобилите, но същевременно си остават една от съвсем малкото компании, които не са прекратили развойната дейност върху двигателите с вътрешно горене.

Toyota дълги години отхвърляше електромобилите с батерии като непрактично решение, залагайки на самозареждащи се хибриди и на разработките си в областта на водорода. През последните години японците размислиха и сега подготвят цяла нова гама електромобили, но без да се отказват и от другите направления.
  
    

 

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Първо беше 2022, после 2025, сега 2028. Ако някой още не е разбрал, БМВ няма нито желание, нито намерение да пуска водородни автомобили. Европейското автомобилостроене е достатъчно умно, за да знае, че водородът е неприложим, както вече доста производители на камиони откриха по трудния начин. Но когато ЕС дава едни милиарди за разработки, защо да не ги вземат?
  • #31
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До 31 ( преди 1 седмица )
    Дадох най-оптималния сценарий за зареждане на бензин за да види, че няма особени предимства и дори тогава е твърде вероятно зареждането да отнеме същото време като на електромобил. Спестих му лекцията, че за разлика от бензиностанциите на които разбираш дали има опашка чак когато стигнеш, то където и по света да се намираш можеш да провериш дали има свободна зарядна колонка в която и да е друга точка на света. Проверяваш и ако няма свободна продължаваш до следващата свободна без да отбиваш.
  • #30
    1 rate up comment 1 rate down comment
    до #30 ( преди 1 седмица )
    Я опиши сценарий на бензиностанция чакаш за газ или бензин на път за морето и има 15 коли пред теб, а от автобус на касата са се изсипали 40 човека. За колко време ще заредиш и ще си платиш? 30-40 минути в най-добрия случай.За водородните нещата са по различни, там една колонка може да зареди до 30 коли на ден на скромната цена от 20-30 лв килограма и ако не си късметлия ще чакаш чак до другия ден.
  • #29
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    "Гост ( преди 11 часа )Я опиши сценарий на зарядна станция.Спираш и ако няма свободна чакаш да се освободи.Като се освободи се включаш за 5 секунди" спирате един водороден, един бензинов и един електрически автомобил, включвате за 5 секунди. До тук всичко е еднакво. Този с тока отива до тоалетната и отива да си поръчва кафе, малко след него идват останалите двама да си платят и да поръчат кафе. По подразбиране такива хора не ходят до тоалетна, затова нататък е същото - цигара и продължавате.
  • #28
    3 rate up comment 3 rate down comment
    митбъстера ( преди 1 седмица )
    Спя и колата се зарежда но се зарежда от комтакта от само пошовин час. Приятрл спешно звъни идвай врднага трябва мимпомощ ти се отвивяш викаш чакай още 5 часа и идвам завиваш се и почваш да хъркаш
  • #27
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До #23 ( преди 1 седмица )
    Ако искам мога да спя и в колата докато зарежда в гаража зимата, ама я пробвай ти с двг-то, запали и затвори вратите на гаража да видим какъв ще е резултатът.
  • #26
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    Ще ти го опиша, докато колата се зарежда в гаража вечерта, аз блажено си спя в леглото.
  • #25
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 седмица )
    добре
  • #24
    0 rate up comment 0 rate down comment
    ъъ ( преди 1 седмица )
    да
  • #23
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 1 седмица )
    Нищо няма да складирам, бензиностанции има бол.