IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW и Toyota ускоряват работата върху водорода

Баварците ще пуснат сериен модел с горивна клетка през 2028

BMW Group и Toyota Motor Corporation ще засилят сътрудничеството си в областта на водородното задвижване, обявиха официално днес двете компании. След успеха на тестовата серия водородни BMW X5 Hydrogen, германският гигант планира да пусне сериен модел с горивна клетка (FCEV) на пазара през 2028 година. За целта BMW и Toyota съвместно ще разработят такова задвижване от следващо поколение, което ще бъде използвано и в още необявени модели на японците.
  
    
BMW, водород, горивни клетки
  
          
„Това е крайъгълен камък в историята на автомобилостроенето: първият сериен автомобил с горивни клетки от световен премиум производител“, заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе. „Задвижван от водород и създаден от духа на нашето сътрудничество, той ще подчертае как технологичният прогрес оформя мобилността на бъдещето“. Според Ципсе дебютът на подобен модел „ще постави началото на епоха на значително търсене на електрически автомобили с горивни клетки“.
  
    
BMW X5 Hydrogen
Мащабните изпитания на експерименталната серия BMW X5 Hydrogen дадоха много добри резултати
  
   
„Щастливи сме, че сътрудничеството между BMW и Toyota достига до нов етап“, коментира шефът на японския гигант Коджи Сато. „В дългогодишното ни партньорство показахме, че двете компании споделят една и съща страст към автомобилите и вярват в подход с множество различни пътища към климатичната неутралност“. Според Сато крайната цел на партньорството е да спомогне за изграждането на водородно общество. Двамата изпълнителни директори потвърдиха, че бъдещите модели с горивни клетки на Toyota и BMW ще използват унифицирани технологии, за да се постигне ценова конкурентност спрямо другите типове електрическо задвижване.

Toyota бе първата компания, пуснала на пазара сериен модел с водородна горивна клетка – Mirai. BMW още по-миналото десетилетие развиваше проекти с водородно задвижване – първоначално като гориво за двигател с вътрешно горене, но по-късно се преориентира към горивните клетки. През миналата година компанията произведе една експериментална серия от водородни BMW X5 (тук можете да видите нашия тест) като последна стъпка преди бъдещия сериен модел.
  
  
BMW, водород, горивни клетки
  
     
FCEV автомобилите се задвижват от електричество, което се произвежда на борда от горивната клетка при реакция между водорода и атмосферния въздух. Единственият отпаден продукт при това е чиста питейна вода. Много експерти в автомобилната индустрия виждат във водорода решение за товарните превози и за по-големите автомобили, при които използването на батерия е неоправдано заради огромното й тегло. Освен това водородът изглежда като практичен начин да се съхранява енергията от възобновяеми източници (слънце, вятър), произведена в часовете на ниско потребление.
   
   
BMW, водород, горивни клетки
  
            
BMW от години говори за нуждата от успоредно използване на различни технологии за понижаване на парниковите емисии, а не за натрапването само на една технология на ползватели, за които тя е неподходяща. Баварците са сред лидерите в областта на чисто електрическото задвижване, с над 11 години пазарен опит при електромобилите, но същевременно си остават една от съвсем малкото компании, които не са прекратили развойната дейност върху двигателите с вътрешно горене.

Toyota дълги години отхвърляше електромобилите с батерии като непрактично решение, залагайки на самозареждащи се хибриди и на разработките си в областта на водорода. През последните години японците размислиха и сега подготвят цяла нова гама електромобили, но без да се отказват и от другите направления.
  
    

 

0 от 500
  • #22
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Я опиши сценарий на зарядна станция.Спираш и ако няма свободна чакаш да се освободи.Като се освободи се включаш за 5 секунди,завиваш се с одялцето и заспиваш блажено,с молитва дано не се подпали батерията.
  • #21
    4 rate up comment 5 rate down comment
    Факт ( преди 3 месеца )
    Че за какво ми е батерия като водорода е много по добър съхранител на енергия. В по малко тегло повече енергия.
  • #20
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Психопата вика дръжте психопата. Наскоро имаше статия за Tesla с батерия на 700 000 км без смяна. Има хиляди които са навъртели над 200-300 000 ... мили с под 10% деградация на батерията. За какво енергийна плътност на тока говориш? 50 кг тежат 2 фотоволтаични панели около киловатпик, които осигуряват 1300kWh годишно - пет шест хиляди километра. Ти ще трябва да складираш 400- 500 литра за да ги минеш - 100 литра годишно. 25 000 литра за 20 г. колкото ще произведат 50 кг фотоволтаици за 400лв.
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Зареждал бил за 5 минути, ми то аз тока го зареждам за 10 секунди, вечер включвам в контакта и сутринта изключвам.
  • #18
    9 rate up comment 4 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Пълен резервоар тежи 50 килограма и ми осигурява 600-700 км и зареждам за 5 минути. Ти си разнасяй 600 кг батерии и спирай на всеки 200 км да зареждаш с часове.Електрокара е за мазохисти.Милионите километри са твоя психопатска фантазия,може с няколко смени на батерията.
  • #17
    3 rate up comment 7 rate down comment
    До антиматематика ( преди 3 месеца )
    Да си поговорим за тегло? Еднократното закупуване на 400, 500 или 600 кг батерия, ти осигурява около милион километра при настоящите технологии. Ти колко километра ще минеш с 500 кг гориво? Колко килограма ще ти стигнат за милион километра? Колко тона и тъпчат безцелно улиците за да ти доставят гориво? Знаеш ли колко тежи цистерна която да става два-три тона от гориво на бензиностанцията?
  • #16
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Гостенино ( преди 3 месеца )
    Пак си функционално и технически неграмотен. Батерията тежи 400 кг, а резервоарът ти 10 кг. А водородните резервоари 200 кг. Така и не се научи за разликата между мощност и енергия, променлива и константа, както и между гориво, енергоносител и електрическа енергия. Електрическата енергия или бензина е по-тежък и увеличава теглото на автомобила след зареждане?
  • #15
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Гост ( преди 3 месеца )
    Може,но не можеш да си напълниш резервоара или да си заредиш батерията на електрокара с енергия от неутронна звезда.
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Гнуст, масата от неутронна звездна има 1,7x10^17 пъти по-голяма енергийна плътност от бензина.
  • #13
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Водородното "партньорство" на БМВ и Тойотка, върху което японофилчетата яростно мастурбират, може да се сравнява единствено с 15-годишните обещания-залъгвания на Тойотка за нейните революционни твърдотелни батерии, които изведнъш ще убият ДВГ, водород, BEV, плъгин и дори кафеварката ви вкъщи и японците ще станат толкова мощни, че на японофилите ще им се скъсат пишлетата от яростно подръпване.