IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #65
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Понеже нямало икономически смисъл,по света се строят мощности за производство на водород и синтетични горива.
  • #64
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лъжеш ( преди 9 месеца )
    "Твърдение, че електроколите ще станат евтини, което е заблуждаващо, защото нарочно вдигат таксите и данъците на автомобилите с ДВГ." Пак си объркал причината и следствието или умишлено правиш ВНУШЕНИЕ, на което са податливи единствено ВЯРВАЩИТЕ, които каквото и да им говориш ВИЖДАТ, само 10% защото толкова разбират, заради функционалната им неграмотност. Критично мислещите, разчитаме на факти. Фактите са, че ВЯРВАНИЯТА МИ винаги са били за ИЗРАВНЯВАНЕ НА ЦЕНИТЕ, независимо как и КОГА.
  • #63
    1 rate up comment 1 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Фотоволтаиците дебалансират системата и свалят цената на тока по обед.Кой ще вложи собствени милиони във ВЕИ паркове като знае,че ще му плащат жълти стотинки.С безвъзмездни пари от ЕС за фотоволтаици и договори за изкупуване на тока на високи е единственият начин.
  • #62
    0 rate up comment 2 rate down comment
    До лудория ( преди 9 месеца )
    "Лудория ( преди 2 минути )Вярванията са свързани с религия." Както винаги, бъркаш причина и следствие. Всъщност вярванията нямат нищо общо с религиите. Човек може да вярва в нещо без да е религиозен. От друга страна обаче религия без ВЯРА е невъзможна. Точно както водородните автомобили са електрически, но електрическите автомобили Не е задължително да са водородни. Водородът просто е скъпо и неефективно средство за СЪХРАНЕНИЕ на енергия. Никога няма да има икономически смисъл пред батериите.
  • #61
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Заблуда, в която много вярват е, че електрическите автомобили са незамърсяващи, въпреки че замърсяват като всеки друг автомобил - при производство, при зареждане, при рециклиране, при авария. Заблуда, че нова технология за съхранение на енергия като водорода, е лесна за отписване при първия неуспех, след електричеството търпи крах при 50% електричеси автомобили преди 120 години...
  • #60
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До ха-ха ( преди 9 месеца )
    Както ти казах, очилата с марка фотоволтаик, не решават и проблеми със запека. Различните проблеми се решават с различни инструменти. Фотоволтаиците решават единствено и само проблемът с цената на тока. Батериите решават друг проблем. Вятърните генератори трети проблем. Далекопроводите четвърти. Тецовете пети, атомните централи шести проблем. Нито един от тези шест проблема не може да има едно единствено решение и да елиминираш останалите. Само антимислител може да лекува запек с очила.
  • #59
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Лудория ( преди 9 месеца )
    Вярванията са свързани с религия. В ежедневието си имаме заблуди, които често отъждествяваме с вярвания. Твърдение, че електроколите ще станат евтини, което е заблуждаващо, защото нарочно вдигат таксите и данъците на автомобилите с ДВГ. Твърдение, че водорода няма бъдеще, въпреки че водородните автомобили също са електрически, като тези с батерии, за които обаче има бъдеще, защото са електрически. Прочети пак това изречение, защото то е плод на плещенето на един тип из доста форуми.
  • #58
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До ха-ха ( преди 9 месеца )
    Вие антимислителите търсите очила които да са подходящи за всички. Едни и същи очила за всички проблеми. Такива които да решават дори и проблема със запека. Кажи какви са техническите или икономическите проблеми на конкретното решение което дадох за 23-те буса? Ще може ли да произвежда енергия за 1 милион километра годишно? Да или не? Очилата очевидно са различни от тези за автопарк който зарежда през деня, примерно на Стоянка за таксита.
  • #57
    1 rate up comment 2 rate down comment
    ХаХа ( преди 9 месеца )
    Фотоволтаиците и батериите не помагат кой знае колко на Германия и се налага да внасят ток от Норвегия.Сега норвежците реват от високи цени,преди ревяха французите.
  • #56
    1 rate up comment 1 rate down comment
    До ха-ха ( преди 9 месеца )
    По същата логика, защо аз трябва да си инсталирам подобна система, която да произвежда енергия на 30 стотинки, когато нощната ми тарифа е 15 стотинки, а дневната 25 стотинки? Ето типичен отговор защо едни и същи очила, не могат да се преписват на хора с различни проблеми с очите.