IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Toyota предлага луксозен седан за 30 700 лева

Офертата върви в пакет с 0% лихва и безплатно гориво за година. Но има и уловка

Звучи твърде хубаво, за да е истина: Toyota предлага своя най-технологичен голям седан с близо 70% отстъпка от стартовата цена - тоест можете да го купите само срещу 16 285 щатски долара, което прави около 30 700 лева. Това е с около хиляда лева под началната цена на най-евтиния модел на японците в България - миниатюрния Aygo X с еднолитров мотор и едва 72 конски сили мощност. Докато в Америка за тези пари ще получите петметров седан със 185 коня. И това не е всичко: офертата включва също 0% лихва при лизинга и безплатно гориво на стойност 15,000 долара.
  
   
Toyota Mirai, водород
 
      
Ако мислите, че американските дилъри на Toyota са се побъркали, то е, защото още не сме ви казали един дребен детайл: въпросният седан е Toyota Mirai, и се задвижва с водородна горивна клетка. Високотехнологичният автомобил се предлага единствено в Калифорния от всичките 50 щата, но интересът в последните две години се сви драстично и за 2024 компанията продаде едва 499 бройки. Сега Toyota иска да се отърве от наличните количества и затова базовата версия на Mirai е преоценена от 51,285 долара на 16 285 долара.
  
    
Toyota Mirai, водород
  
      
Проблемите са два: недостигаща зарядна инфраструктура и болезнено високи цени на горивото. В САЩ в момента има само 54 водородни зарядни станции, като 53 от тях са в Калифорния (другата е в Хавай). Ако си вземете Mirai, ще трябва да го карате само в един щат. А понеже разходите за инсталиране на зарядна станция гонят милион долара, инвеститорите се мъчат да си ги избият с драстично завишаване на цените.
  
     
Toyota Mirai, водород
  
         
Един килограм водород, произведен по "зелени" методи, струва около 5-6 долара, но на станциите в Калифорния се таксува средно по 31 долара. Mirai се нуждае от около килограм, за да измине 100 км (в специален тест за икономичност успя да го направи и с 0.55 кг). Това прави разход от 0.31 долара на километър. За сравнение при еквивалентната по размер бензинова Toyota Avalon, при актуалните цени на горивата в Калифорния, изминаването на един километър струва само 0.10 долара.

Предлаганите от Toyota 15,000 долара под формата на безплатно гориво на практика стигат за около 483 кг водород, или за пробег от близо 50,000 километра. По тестовия цикъл на ЕРА, Mirai може да измине до 647 км с едно зареждане.
   
   
Водородна станция, България, Искърско шосе, БАН, водород
Първата водородна зарядна станция за обществено ползване у нас е на "Искърско шосе" в столицата
   
      
Поръчката на Mirai от САЩ вече, поне на теория, има смисъл и за български потребители, след като от 2024 у нас вече функционира първата зарядна станция за сгъстен водород. Тя се намира в София, на улица "Иcĸъpcĸo шoce" 11. След като още през 2023 Българската академия на науките внесе първия водороден автомобил у нас - Hyundai Nexo, през 2024 са регистрирани още пет машини на това гориво. В три от случаите е по-вероятно става дума за грешка при регистрацията в МВР, но към автопарка със сигурност са се прибавили още един Nexo (в София) и една употребявана Toyota Mirai (в Софийска област).
 
    

 

0 от 500
  • #115
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Антитрол ( преди 4 седмици )
    Дон Кихот плоската батерия продължава борбата с мелници.
  • #114
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Ония ( преди 4 седмици )
    Става ли на газ,за един приятел питам?
  • #113
    9 rate up comment 4 rate down comment
    До 112 ( преди 1 месец )
    Какъв бизнес да пич? Ти в бизнеса с водорода ли си та толкова го защитаваш? Или със синтетичните горива? Фантазьорите сте вие които очаквате политиците със закон да отменят физичните закони, за да е възможно съхранението във водород да не губи 70% от енергията, защото сега физичните закони му пречат и от 226 киловатчаса съхранени на обяд, вечерно време можеш да върнеш в мрежата само 75kWh. В водорода ВЯРВАТЕ само технически неграмотните хора.
  • #112
    2 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Оставете електрика плоската батерия да си фантазира,мечтите са безплатни.Бизнесите му обречени на фалит.
  • #111
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колкото и факти, изчисления и практически примери да даваш на антимислител сектант на Toyota, той продължава да вярва на гуруто Тойода, че бъдещето пренадлежи на водорода, а електромобилите никога НИКОГА НИКОГА НИКОГА НИКОГА, няма да преминат над 30% пазарен дял, защото нямало достатъчно ток. То като бил скъп. Ако не е скъп ще поскъпне. Както и производството на ток замърсява!
  • #110
    3 rate up comment 2 rate down comment
    До 109 ( преди 1 месец )
    Абсолютно вярно. Да вкараш някоя мисъл в главата на антимислител е мисия невъзможна. Просто са оперирани от мислене. Всъщност не знам дали е в следствие на операция или им е фабричен дефект по рождение.
  • #109
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дон Кихот плоската батерия продължава борбата с мелници.
  • #108
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Още няма отговор ( преди 1 месец )
    Ако ги обърнеш тези 226kWh във водород, КПД е 70% в резервоара с водород ще са съхранени само 158kWh. Ако бъдат превърнати в електричество с помощта на водородна клетка, КПД е 50% и на изхода получаваме 79kWh прав ток, които като обърнем в променлив, остават около 75kWh от вложени 226kWh на теория, ако приемем че нямаме никакви загуби на енергия за пренос и съхранение, какъвто НЕ е случая, ако ще компресираме този водород, под високо налягане за да има по-голяма енергийна плътност. Бъдеще? Неее
  • #107
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Още няма отговор ( преди 1 месец )
    И няма как да има, защото от толкова повторение, всеки антиелектрик вече знае, че за да заредиш батерия с използваеми 215kWh са необходими 226кWh енергия от мрежата или фотоволтаиците, защото ефективността е около 95%.
  • #106
    1 rate up comment 2 rate down comment
    Още няма отговор ( преди 1 месец )
    На колко време задължително се сменят водородните резервоари?